Schadelijkheid gebruikspatroon?

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Misschien onzinnig om hier een nieuw topic voor te openen, maar ik wist niet zo goed waar ik het anders moest plaatsen. Aangezien ik toch nog altijd een beetje huiverig ben voor tolerantie, laat staan eventuele permanente hersenschade, was ik benieuwd of jullie me een indicatie kunnen geven of ik me daar druk om moet maken met een dergelijk gebruikspatroon?:

Wat? Pauze

XTC -
XTC +8 weken
XTC 7 weken
XTC +12 weken
4-FMP 9 weken
4-FMP -2 weken
4-FMP +12 weken
>>>>>>>
XTC 2 weken
4-FMP 10 weken
4-FMP 1 week
4-FMP 4 weken
4-FMP 6 weken
XTC 12 weken

(het deel onder pijltjes zijn geplande feestjes in de toekomst)

HopsaPlop

Newbie
Ik zou me geen zorgen maken om tolerantie aangezien je (bijna) elke keer voldoende tijd houd tussen de keren dat je gebruikt.Ook de ene keer 4-fmp en de andere keer xtc kan niet zoveel kwaad.
Aan hersenschade is niet te ontkomen maar door verantwoord te gebruiken is dit te minimaliseren.
Maak je niet teveel zorgen en have fun op je feestjes! :grin:

mikoz

Bewuste gebruiker
Ik snap niks van dat schemaatje. Kan ook aan mij liggen, maar kun je het misschien op een andere manier omschrijven?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Probeer gewoon met MDMA/XTC je aan de 3 maanden regel te houden, zowel normale doseringen en voldoende rust na gebruik.
Combineren van middelen maakt het allemaal nog wat lastiger, dus probeer dit te vermijden. Van 4-FMP weet ik niet heel veel, maar als je dit gewoon op volgt weet je dat de risico's normaal gesproken minimaal aanwezig zijn.

Bobsacamano

Badass junkie
Erg simpel advies en helemaal niet waar.

Ik zeg neit dat je idiote hoeveelheden doet maar ik zou het gewoon simpel houden XTC/4-FMP steeds een pauze van 3 maanden dan houd je het leuk en relatief onschadelijk.

Ik kan niet veel opmaken uit je lijstje maar wel dat je te snel weer dingen gebruikt.

Even voor de duidelijkheid als je 4-FMP gebruikt dan moet je ook 3 maanden wachten voor je weer XTC doet.

Hoe meer je af wijkt van je pauzes des te eerder letterlijk de lol van XTC eraf gaat. Ik merk al dat ik XTC minder leuk vind naarmate ik het meer heb gebruikt en ik heb me eigenlijk altijd wel redelijk aan de 3 maanden regel gehouden. Ze zeggen wel is dat je maar een paar keer een echte fijne volle XTC ervaring krijgt.

HopsaPlop zei:
Ik zou me geen zorgen maken om tolerantie aangezien je (bijna) elke keer voldoende tijd houd tussen de keren dat je gebruikt.Ook de ene keer 4-fmp en de andere keer xtc kan niet zoveel kwaad.
Aan hersenschade is niet te ontkomen maar door verantwoord te gebruiken is dit te minimaliseren.
Maak je niet teveel zorgen en have fun op je feestjes! :grin:

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Ah ja, ik zie dat de opmaak verdwenen is.

Het komt er op neer dat ik meestal ongeveer twee maanden pauze hou, een enkele keer ongeveer twee weken, maar dit altijd met 4-FMP, en na deze korte pauze probeer ik weer drie maanden pauze te houden. (Met het aankomende festivalseizoen worden er waarschijnlijk wel iets meer kortere pauzes gehouden.)

Dit met in mijn achterhoofd twee aannames, waarvan ik niet 100% zeker ben dat ze wel juist zijn, namelijk:

1. Dat het bij 4-FMP ( zeer waarschijnlijk is dat) het minder schadelijk is dan X en het daarom minder kwalijk is hiermee kortere pauzes te nemen.

2. Dat na een pauze van drie maanden eigenlijk alle schade weer is hersteld, waarbij het niet heel veel uit zou maken als je daarvoor een keer een korte pauze hebt gehouden.

Bobsacamano

Badass junkie
Hey Sæglópur,

Je 2 aannames zijn niet zo heel raar hoor. Pas wel heel erg op met die twee weken pauzes. Je 4-FA aanname kan maar zo waar zijn maar het kan ook zo niet waar zijn, we weten het niet. Sowieso weten we niet echt wat RC's met ons doen.

Als ik je een tip mag geven probeer het dusdanig af te wisselen als je persee wilt gebruiken. Ik doe dit zelf ook. Ik neem in de tijden dat ik geen XTC/6-APB/4-FA of andere serotonine verbruiker mag hebben altijd speed of en 2CB of speed met wat biertjes of zelfs Ethylphenidate dus of iets psychedelisch of iets wat meer op mijn dopamine receptoren.

Zo houd je het leuk voor je zelf.

Sæglópur zei:
Ah ja, ik zie dat de opmaak verdwenen is.

Het komt er op neer dat ik meestal ongeveer twee maanden pauze hou, een enkele keer ongeveer twee weken, maar dit altijd met 4-FMP, en na deze korte pauze probeer ik weer drie maanden pauze te houden. (Met het aankomende festivalseizoen worden er waarschijnlijk wel iets meer kortere pauzes gehouden.)

Dit met in mijn achterhoofd twee aannames, waarvan ik niet 100% zeker ben dat ze wel juist zijn, namelijk:

1. Dat het bij 4-FMP ( zeer waarschijnlijk is dat) het minder schadelijk is dan X en het daarom minder kwalijk is hiermee kortere pauzes te nemen.

2. Dat na een pauze van drie maanden eigenlijk alle schade weer is hersteld, waarbij het niet heel veel uit zou maken als je daarvoor een keer een korte pauze hebt gehouden.

Bovenaan