Schadelijkheid LSD? (& andere hallucugenen)

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Beste DF'ers,

Sinds vorige maand ben ik verplicht sessies te volgen bij een drugpreventiedienst.
Eigenlijk is het daar best nog interessant maar toch vraag ik me af of de informatie die ze daar geven wel als 100% waar kan beschouwd worden, zo kreeg ik daar te horen dat hallucugene drugs zoals LSD & Mescaline ontzettend schadelijk zijn op mentaal vlak omdat de hersens gedurende lange periode 'valse' impulsen/prikkels ontvangen en dit kan na kortdurig gebruik al leiden tot permanente schade.
Als grote liefhebber van hallucugenen wil ik nu weten of dit wel klopt want bij een dienst die bedoelt is om jongeren van de 'drugs' te houden zullen ze misschien wat overdrijven.

Dus is de informatie die wordt gegeven waar of wordt er gelogen/overdreven?

Greets,
Herbalisme

dernael

Bewuste gebruiker
Je zegt het volgens mij zelf al, drugpreventiedienst. Het lijkt mij dat hen betaald krijgen om jou en anderen van de drugs te houden en zullen je dan ook van alles proberen wijs te maken om dit voor elkaar te krijgen. Natuurlijk zijn psychedelics niet gezond voor je, maar of ze nou echt zo super schadelijk zijn vraag ik me af.

Mits je je gebruik in de hand houdt en er niet in "vlucht", zal het wel meevallen denk ik.

Maar ik ben niet medisch aangelegd en ben al helemaal niet bekend met scheikunde enzo, dus mijn redenatie kan dus niet kloppen, dit is slechts wat ik erover denk.

Hoe ben je daar terecht gekomen, als ik die vraag stellen mag? Mocht je geen antwoord willen geven op deze vraag neem ik je dat natuurlijk niet kwalijk. :wink:

Dernael. :stoned:

Herbalisme

Bewuste gebruiker
dernael zei:
Je zegt het volgens mij zelf al, drugpreventiedienst. Het lijkt mij dat hen betaald krijgen om jou en anderen van de drugs te houden en zullen je dan ook van alles proberen wijs te maken om dit voor elkaar te krijgen. Natuurlijk zijn psychedelics niet gezond voor je, maar of ze nou echt zo super schadelijk zijn vraag ik me af.

Mits je je gebruik in de hand houdt en er niet in "vlucht", zal het wel meevallen denk ik.

Maar ik ben niet medisch aangelegd en ben al helemaal niet bekend met scheikunde enzo, dus mijn redenatie kan dus niet kloppen, dit is slechts wat ik erover denk.

Hoe ben je daar terecht gekomen, als ik die vraag stellen mag? Mocht je geen antwoord willen geven op deze vraag neem ik je dat natuurlijk niet kwalijk. :wink:

Dernael. :stoned:

Ben betrapt met 'drugs' door ouders en school, van school moet ik verplicht naar die sessies gaan dusja.
Alles wat er daar gezegd word blijft daar ook, er wordt ook niets opgeschreven enzo ...
De psychologe zegt ook dat de bedoeling van de sessies niet is om de jongere te doen stoppen met drugs maar dat de jongere bewust wordt over zijn/haar gebruik.

Toen ik vertelde over m'n ervaringen met LSD, 2cb, Salvia, Paddo's, Truffels, ... zei ze dat dat zeer schadelijk is voor je hersens, zelf bij kortdurig gebruik en schadelijker dan de meeste andere drugs.

Greets,
Herbalisme

LoVeTrIpS

Newbie
Nouja wat ik eigenlijk zou willen weten is hoe die "flashbacks" ontstaan want daar heb ik na mijn truffel ervaring wel nog redelijk wat mee te maken, ik vind het niet erg ofzo integendeel maar ik denk tog dat het niet zo goed is. Messchien als je dat wilt kun je dat eens vragen voor mij?

Bedankt :)

Herbalisme

Bewuste gebruiker
LoVeTrIpS zei:
bedankt man :)
En gebruik je nog ? anders happy tripping he :stoned:

Hi!
Heb het even nagevraagd voor je en heb het volgende te horen gekregen.
Het is niet normaal dat je dit hebt van truffels, in principe zou je dit alleen kunnen krijgen van Lsd of hoge dosissen paddo's.
Het zou wel kunnen dat je te maken hebt met HPPD, in dit geval zou je beter stoppen met drugs en eens een huisdokter bezoeken.
Over het optreden van Flashbacks: De exacte redenen zijn nog niet 100% bekend maar er wordt wel veronderstelt dat dit kon optreden omdat je hersenen bepaalde zaken die je waarneemt linkt aan je trip.
Ook komen flashbacks meestal voor wanneer je een bad trip hebt gehad.
Een flashback zou ook maar een paar seconden tot maximum ( In zeer uiterste gevallen ) een uur mogen duren, als je dit veel langer hebt dan is de kans dat je HPPD hebt erg groot.

Greets,
Herbalisme

Bovenaan