Schokjes in hoofd...?

Everio

Bewuste gebruiker
Ben 8-11 augustus naar SOLAR geweest... natuurlijk het hele weekend misdragen en te weinig geslapen..

Idd ook paar dagen erna schokjes ervaren tijdens het slapen gaan....

Afgelopen weekend Mysteryland... ook genoeg gehad maar geen last van schokjes of whatever...

Doe XTC eigenlijk allen op de grotere zomerfestivals en door het jaar heen op een echt speciaal feestje!

Toen ik XTC gebruikte vorig jaar voelde ik me de dag erna echt brak.. nu niet meer :grin: alleen uitgeput (maar dat komt natuurlijk ook doordat ik het eigenlijk alleen op feestjes doe en dat is natuurlijk ook uitputtend)

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
ik heb niet eht van die schokken maar meer zo van

dan loop ik ff en dan zo van pats voelt heel raar

En als ik ga slapen...
Doezel ik net lekker in en dan val schrik ik opeens wakker is meestal wel gepast met een droom bv dan val ik ofzo:tongueout:

+
Weet iemand waar ik die pilletjes kan krijgen die je serotoine gevoel wat sneller aanvullen :grin:

bo2

Newbie
Na gebruik heb ik er ook vaak last van, vlak voordat ik in slaap valt voel en hoor ik een storing in mijn hoofd en oren. Ik open dan snel mijn ogen en haal diep adem. Als ik gebruik is het meerdere pillen op een avond. Gelukkig niet zo veel meer omdat ik de 30 gepasseerd ben :wink:

Als ik op mijn rug wakker wordt kan ik soms ook even niet bewegen dat is best eng, ook ademhalen gaat moeilijk. (hier heb ik geen last van als ik op mijn zij of buik lig). (bedankt voor het artikel over slaapverlamming)

Let vooral goed op je lichaam, niet alleen extra vitamine is belangrijk maar ook beweging. Speel in op wat je voelt want op blijvende schade zit niemand te wachten denk ik.

Ik heb heb er na deze trip: viewtopic.php?f=21&t=17527 Ook een week lang last van gehad (mijn vriend ook). Te veel gebruikt..

Gewoon een week lang rustig aan doen, op tijd naar bed. Gezond eten, beetje wandelen. Veel water drinken. Vitaminepilletje en L-tryptofaan. Binnen een week zou je je weer lekker moeten voelen (is niet de bedoel daarna gelijk weer aan de X te gaan.) Houd even rust en waarschijnlijk heb je niet goed genoeg voor je lichaam gezorgd.

hannus

Bewuste gebruiker
ik heb er ook last van, 2 dagen terug kwam ie zo hard aan dat ik er misselijk van werd en er dubbel van zag.
nou eerst maar een tyd niks, even tydje ''gezond'' doen

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
bo2 zei:
Als ik op mijn rug wakker wordt kan ik soms ook even niet bewegen dat is best eng, ook ademhalen gaat moeilijk. (hier heb ik geen last van als ik op mijn zij of buik lig). (bedankt voor het artikel over slaapverlamming)

Dat even niet kunnen bewegen heb ik ook paar keer last van gehad maar dan wat erger, het was heel raar: Ik lag in m'n bed een beetje te denken zoals veel mensen doen, en ineens zat ik in een soort droom dat ik bij een vriend was, niets bijzonders verder, toen ineens voelde ik me heel raar en ik besefte dat ik niet bij die vriend was maar gewoon in mijn bed, en ik zat helemaal '' vast'' ik kon op het begin niet eens mijn ogen open doen, ik raakte een beetje in paniek want bewegen lukte ECHT NIET. Na een paar seconden was het over en was ik helemaal bezweet, best eng. Ik heb dit vaak als ik veel mitsu's slik, bij andere pillen heb ik er nooit last van. (waarschijnlijk omdat ze wat minder sterk zijn). Hebben meer mensen dit gehad, ik vond het best een schokkende ervaring en ik ben bang dat het een keer uit de hand kan lopen als ik heel veel slik(wat ik niet meer van plan ben)

toontje

Newbie
Beste mensen,

In half 1990 (18 jaar oud) mijn eerste xtc geslikt...af en toe eens een pilletje! Begin 1992 gestopt en in 1994 weer zo nu en dan. 1995 weer gestopt en in 1997 weer af en toe. 1999 weer gestopt en pas in 2007 weer begonnen (regelmatig) Ik heb nooit ergens last van gehad..behalve dat ik de volgende dag BRAK ben, maar wie daar geen last van heeft mag mij het geheim vertellen :wink: . Ik ben in December 2007 voor het eerst eens kristallen gaan proberen....Op een Zaterdag een bommetje genomen (vloeitje met kristal erin)...en enkele dagen later kreeg ik plotseling schokjes in mijn hoofd, dat duurde tot uiterlijk woensdag/donderdag. Of ik nou in bed lag of achter het stuur zat...een vreselijk irritant iets. Het gevoel van tik in het hoofd bracht me op enge gedachtes en die schokjes waren iets van 10 tot 20 keer per dag....ik kan je vertellen dat het niet prettig was. Ik dacht dat ik een enge ziekte kreeg/of had. Maar legde het verband niet met de kristallen, ook omdat ik later na het bommetje soms wel een halfje of een hele pil nam. We zaten even in een flow van stappen...dus het was even elke week raak. Ik ben iemand die graag extra zout eet, op een dag nam ik een broodje ei met iets meer zout dan normaal, en plots kreeg ik binnen enkele min later op een zaterdagmiddag (???) die schokjes terug, terwijl ze al weer een paar dagen weg waren. YES! het is dus zout. Naar de dokter geweest :flushed: en heb hem vertelt dat ik schokjes kreeg als ik te veel zout eet. Had hij nog nooit van gehoord! :confused: :flushed: De kerst en oud en nieuw naderde en ik werd nu ook al niet lekker op dinsdag, s'morgens was alles ok maar in de middag werd ik kots misselijk en moest ik liggen, en als ik dan lag dan was alles ok, maar zodra ik ging staan werd ik echt weer kots misselijk. Er ging in die weken echt van alles door me heen...Ik ben nog nooit ziek geweest van XTC en omdat kristallen een puur bestandsdeel is van wat er in xtc zit, zou het raar zijn als het van de kristallen zou komen, dacht ik!...ik ben toen toch gestopt omdat ik steeds paranoide werd, na 3 weekende achter elkaar kristallen gebruikt te hebben ben ik gestopt. En jawel hoor...het was over, nergens geen last meer van! In Januari weer eens een pilletje genomen en sindsdien heb ik het nooit meer gekregen. Wat blijkt, een bekende van mij die ik ook kristallen had gegeven kreeg het zelfde, maar allebei hadden we er niet over gesproken, ik vertelde hem later wat ik had gehad van de kristallen...hij heeft na het stoppen van de kristallen ook geen last meer gehad.

Het kan dus ook aan de inhoudt van het pilletjes liggen, probeer eens een ander pilletje, het kan helpen. Aan het kristal zelf heeft het volgens mij niet gelegen, want mijn vriendin heeft er die periode nooit last van gehad. Dus bij mij geen kristallen meer!!!! En ik ben nu ongeveer 10 maanden verder en we slikken geregeld een pilletje....maar nooit meer 1 schokje gekregen( conclusie: Boosdoender.....Kristallen) :hearteyes: :hearteyes: :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het maakt bij mij niet uit, kristallen of pilletjes, ik krijg gegarandeerd van beide dingen schokjes...

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb wel dat ik de dagen na xtc soms uit het niets even een moment van stilte nodig heb. raak dan even van de wereld zeg maar voor een paar seconden. andere mensen zien dit niet aan me en hebben ook niks door omdat ik wel gewoon normaal kan reageren...maar in mijn hoofd en lichamelijk voel ik me dan even echt klote. maar goed dat hoort er nu eenmaal bij...goed eten en goed slapen is de enige oplossing.

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
pbwebmaster zei:
bo2 zei:

Dat even niet kunnen bewegen heb ik ook paar keer last van gehad maar dan wat erger, het was heel raar: Ik lag in m'n bed een beetje te denken zoals veel mensen doen, en ineens zat ik in een soort droom dat ik bij een vriend was, niets bijzonders verder, toen ineens voelde ik me heel raar en ik besefte dat ik niet bij die vriend was maar gewoon in mijn bed, en ik zat helemaal '' vast'' ik kon op het begin niet eens mijn ogen open doen, ik raakte een beetje in paniek want bewegen lukte ECHT NIET. Na een paar seconden was het over en was ik helemaal bezweet, best eng. Ik heb dit vaak als ik veel mitsu's slik, bij andere pillen heb ik er nooit last van. (waarschijnlijk omdat ze wat minder sterk zijn). Hebben meer mensen dit gehad, ik vond het best een schokkende ervaring en ik ben bang dat het een keer uit de hand kan lopen als ik heel veel slik(wat ik niet meer van plan ben)

Dit heb ik ook wel eens als ik niks gebruikt heb. Niet dat ik het wel heb als ik iets gebruikt heb, maar toch. Volgens mij komt het er op neer dat je hersenen op dat moment "wakker" zijn, terwijl je lichaam zich nog in een slaapmodus bevindt. Dit zorgt ervoor dat je wel weet/voelt dat je wakker bent, maar je lichaam hier nog niet op reageerd en je het dus zo ervaart zoals jij beschreef. Of dit erger wordt na veelvuldig XTC gebruik kan ik verder ook niet zeggen. Eng is het wel inderdaad. De kunst is om rustig te blijven, maar dat is wel lastig... het geeft echt een benauwd gevoel.

Maar ik vraag me toch echt af hoeveel jij (en anderen met dit probleem) gebruiken? Lijkt me toch echt niet gezond. Dat je op voorhand al niet zoiets hebt van: "hmm, ik gebruik toch best wel veel" vind ik al vrij bizar. Maargoed, daar ga ik verder niet over oordelen.

Chaoscore

Newbie
Q

:( ....Dat is echt zwaar klote!
Als ik het voel aankomen gooi ik gelijk mn ogen weer open, want het voelt best beangstigend!
Dan maar wakker blijven....

Serotonine is niet alleen belangrijk voor het bepalen van je stemming en emoties
maar heeft ook invloed op je zintuigen!
De schokjes zouden een communicatiefout kunnen zijn tussen je hersenen en je zintuigen...

Wanneer je MDMA/XTC gebruikt wordt flink uit je serotonine voorraad geput,
..meer dan andere soorten!
dat zou kunnen verklaren waarom het na MDMA gebruik heftiger zou kunnen zijn.

Als je lichaam een dergelijk signaal afgeeft en het voelt echt NIET relax,
o wee o wee dan is het toch echt beter om het, in ieder geval voorlopig, even te laten liggen. Tis lekker, ik weet het, maar je hebt maar 1 lichaam en 1 ziel!
Dus het zou verstandig zijn om, in geval van schade, je lichaam én ziel even rust te geven

Zolang je het niet elke week hebt is er weinig aan de hand geloof ik, maar het is gewoon vervelend!

Dat heeft mij geholpen iig :grin: Succes!!

kaboutertje

Experimenterende gebruiker
Nu al tijden eigenlijk geen xtc op, en alles is nu wel normaal!!!

Dus zeker wel dat het er aan ligt!!
Speed zijn iig minder bijwerking die erbij optreden hahaha!!! :grin:

Rendeo

Belezen gebruiker
Re:

magical zei:
De hypnagoge schok:

De hypnagoge schok of slaapstuip is een onwillekeurige stuiptrekking van de spieren welke zich vaak voordoet tijdens de overgang van waken naar slapen. Het wordt vaak beschreven als een vallend gevoel of een elektrische schok, dit veroorzaakt dan de hypnagoge schok. Hypnagoge schokken zijn heel normaal en de meeste mensen zijn dan ook bekend met het verschijnsel. De hypnagoge schok doet zich vooral voor wanneer mensen oververmoeid zijn of in een oncomfortabele positie liggen. De exacte oorzaak van de plotselinge stuiptrekkingen zijn onduidelijk maar er zijn hypotheses geformuleerd:

Het is een natuurlijk onderdeel van het slaapproces wat zich voordoet wanneer de ademhaling is vertraagd en de lichaamstemperatuur is gedaald.

De gevoelens die worden geassocieerd met ontspanning worden foutief geïnterpreteerd door de hersenen als vallen of omtuimelen, in een reflex duwt het lichaam de ledematen uit om rechtop te blijven staan.

Bron: Wikipedia

dit heb ik soms op me werk of als ik stap ofzo, het is net of ik ga flauwvallen maar kan me nog net rechthouden ( is direct weer weg ) :confused: iemand die dit kent want dit lijkt me niet gezond?, heb dit al voordat ik xtc gebruikte en dit gaat al een 3-tal jaar zo ( meestal toch 1x in de week )

Grtz

straatmadelief

Belezen gebruiker
Pff heb weer even gegoogeld, ik heb ook flink last van deze schokken als ik in slaap wil vallen. Ik hoor die schok echt in mn hoofd, en schrik enorm wakker. Vannacht zeker vier keer gehad en toen maar een benzo genomen om te pitten. Kan het gebruik van die speciale vitaminepreparaten dit echt tegengaan? Voelt echt niet goed dit, maar ik lees dus dat ook veel mensen die geen drugs gebruiken dit hebben.

anhaedra

Belezen gebruiker
straatmadelief zei:
Pff heb weer even gegoogeld, ik heb ook flink last van deze schokken als ik in slaap wil vallen. Ik hoor die schok echt in mn hoofd, en schrik enorm wakker. Vannacht zeker vier keer gehad en toen maar een benzo genomen om te pitten. Kan het gebruik van die speciale vitaminepreparaten dit echt tegengaan? Voelt echt niet goed dit, maar ik lees dus dat ook veel mensen die geen drugs gebruiken dit hebben.

Ik heb dit ook gehad, het werd de tweede nacht minder en de derde nacht was het over. Probeer veel fruit te eten en een beetje te sporten.

Het is heel vervelend en een beetje beangstigend, maar het gaat vanzelf over. Het komt hoogstwaarschijnlijk door een serotoninetekort. Je zou in theorie 5-HTP of L-tryptofaan (supplementen) in huis kunnen halen, dit vult je serotonine snel aan. Maar toevallig heb ik net L-tryptofaan geprobeerd en ik word hier suf van en krijg de meest bizarre dromen...

Dus beter gewoon natuurlijk herstellen met fruit & geduld. :)

Check anders dit topic, ik heb hier laatst nog e.e.a. in geschreven over "brain zaps": http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=56389

Succes ermee.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Even geen drugs nemen en de dosis normaal houden als je het doet dan komen deze "brainsnaps" niet voor...

MeejheM

Badass junkie
volgens mij moet je l-tryptophaan hebben, maar bij een smartshop hebben ze meestal "after e", een soort morning after pil.

ik vind zelf dat je je lichaam de gevolgen zelf moet laten dragen, dan weet je pas echt wanneer je er weer bovenop bent. aan voedingsupplementen bij drugsgebruik valt doorgaan voor de farmaceuten niks aan te verdienen, dus is er vrij weinig concreets te vinden in de vorm van onafhankelijk onderzoek op een representatieve groep testsubjecten.

sorry dus.

Bovenaan