school drugstesten

J0rrit

Badass junkie
ik hoorde van iemand dat n leraar tegen hem had gezegd dat ik en een vriend van mij ( waarvan ze weten dat we veel blowen ) dat ze ons wilde onderzoeken op drugs. Op wiet, paddos en xtc. Paddos en xtc zouden ze dus wel gehoord hebben als verhalen maar mn vraag is mag de school dit zomaar doen of mogen we ook weigeren? En, wat doen ze ermee als ze ons testen maar voor dat moment negatief zijn maar wel positief in totaliteit, dus van t weekend ofzo? dan kan de school nix doen toch?

MetaalKonijn

Badass junkie
Volgens mij heeft de school daar helemaal niks mee te maken, enkel als ze je 'betrappen' onder schooltijd hebben ze toch enig recht van spreken? Naar mijn mening iig.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
Je mag deze test makkelijk weigeren, omdat je dit bijvoorbeeld ziet op een inbreuk van je prive leven. Ze mogen dit alleen doen onder ernstigge gevallen net zoals bij de politie, bij een misdrijf om te kijken of je onder invloed was, dan kan je gedwongen worden om zo'n test te doen anders niet. :grin: :wink:

lot

Badass junkie
k hoorde vandaag wel op de radio dat als een student uit een studenten vereniging hard-drugs gebruikt dat ie dan tijdelijk geschorst kan worden.. maarja :confused:

Psykaholik

Wijs gebruiker
ik zou de leerkracht of wie dan ook van die school die zegt da gij een drugstest moet gaan afleggen eens goed hard in zijn gezicht uitlachen.
da kunne die u TOTAAL nie dwingen
een leerkracht mag uw boekentas nog niet eens doorzoeken want dat is prive
als ze u willen controleren op iets moeten die de politie er bij halen
zo is het in belgie toch in ieder geval

J0rrit

Badass junkie
oh dit is mooi ik weiger em ook gewoon. Niet dat ik hard drugs gebruik onder schooltijd, maar dan ng zouden ze t me ouders zeggen. Wel rook ik vaker wiet onder schooltijd ma als ze me toch niet kunnen testen is t goed. :)

Bal0n

Badass junkie
Paddo's vinden ze niet, en xtc zit maar enkele dagen in je bloed, dus dat zien ze maar heel even. Ik denk eerder dat het een dreigenment is.

EDIT: even voor de duidelijkheid, paddo's kunnen ze wel op testen maar is ook maar heel even zichtbaar.

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
schranziewanzie zei:
ik zou de leerkracht of wie dan ook van die school die zegt da gij een drugstest moet gaan afleggen eens goed hard in zijn gezicht uitlachen.

De wetten verschillen weinig tot niks tussen NL en Belgie (behalve vuurwerk) :wink: :P

Psykaholik

Wijs gebruiker
need^weed zei:
schranziewanzie zei:

De wetten verschillen weinig tot niks tussen NL en Belgie (behalve vuurwerk) :wink: :P
en nie te vergeten het gedoogbelijd van weed

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
en speed hoelang is dat in je bloed? en wiet?

voor wiet geldt dat thc in je vetweefsel wordt
opgeslagen en na jaren, soms wel 10, bij het afvallen een gevoel van
stoned zijn kan opleveren. Dus bij wiet hangt het er ook heel erg vanaf of jij veel hebt geblowt of een lange periode achter elkaar hebt geblowt. Is dus niet met zekerheid te zeggen.

speed weet ik niet precies ik denk ook maar een dag of 4

:mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink:

Wortel

Bewuste gebruiker
lot zei:
k hoorde vandaag wel op de radio dat als een student uit een studenten vereniging hard-drugs gebruikt dat ie dan tijdelijk geschorst kan worden.. maarja :confused:
Dat is anders.... ik zou het NIET laten doen het is inbreuk op je privacy, politie zou het ook alleen mogen met geldige reden... dus school helemaal al niet.

caatje

Badass junkie
lot zei:

vandaag stond er in de telegraaf dat er studentenverenigingen zijn die niets met drugs en gebruikers daarvan te maken willen hebben. Of niet in hun vereniging willen toelaten. Dit willen ze dmv drugtesten dus zien te achterhalen. Het staat je vrij te gebruiken maar niet binnen de vereniging.

ot: Ik denk niet dat leerkrachten/scholen de bevoegdheid hebben om wie dan ook te mogen testen!

lot

Badass junkie
caatje zei:
lot zei:

vandaag stond er in de telegraaf dat er studentenverenigingen zijn die niets met drugs en gebruikers daarvan te maken willen hebben. Of niet in hun vereniging willen toelaten. Dit willen ze dmv drugtesten dus zien te achterhalen. Het staat je vrij te gebruiken maar niet binnen de vereniging.

ot: Ik denk niet dat leerkrachten/scholen de bevoegdheid hebben om wie dan ook te mogen testen!

jah dat bedoelde ik.. maar hoorde m maar half.. :)

Bovenaan