Schudden voor gebruik

Flugeltje

Wijs gebruiker
Nu even een vraagje langs mijn kant.

Mijn maatje heeft enkele tientallen milliliters afgetapt van zijn ghb om me een beetje verder te helpen. Nu heeft hij niet met de fles geschud zodat de ghb wat wazig wordt. Is dit een probleem ?

Ik hoor links en rechts wel eens dat je eerst altijd eens moet schudden voor je wat overgiet. Waarom zou dat dan wel niet zijn ? Of moet ik geen bang hebben en zal de G even goed zijn werk doen.

Aking

Wijs gebruiker
Ik ben nog een redelijke gmateur... maar ik heb nog nooit iemand zn g zien schudden voor t schenken :rolleyes:

Flugeltje

Wijs gebruiker
Misschien omdat het een heterogeen mengsel is.... met fruitsap moet toch ook eerst eens schudden. Daarom dat ik mij de vraag stelde, met die bijdehandse smilie.

J0rrit

Badass junkie
Ligt eraan. Als je GHB zo is ( wordt ook wel eens 100 % genoemd ) dat alle NaGHB perfect is opgelost in het water, dan hoeft het dus niet. Is de GHB sterker en stroperiger, betekent dit dus dat er wat NaGHB NIET is opgelost ( daardoor wordt die stroperig ) en zal het dus uiteindelijk naar de bodem zakken. Schudden is dan de oplossing. Zwevende witte puntjes kan dat aangeven, maar dat kan net zo goed onopgeloste NaOH zijn, dus je weet het nooit eig.

Bovenaan