Seroquel

Fruitvlieg

Experimenterende gebruiker
Wat een heftige verhalen lees ik hier over seroquel, zeg! Zelf kreeg ik ze vaker van een vriend. Ik gebruikte ze om te kunnen slapen na coke of speedgebruik. Ik nam er meestal 1 of 2 en viel dan gewoon lekker in slaap. Volgende dag wel een beetje suf en alle handelingen gaan wat trager/lastiger en ik had erg veel zin om te eten (wat ik dan ook lekker deed). Misschien is dat ook de reden van de gewichtstoename waar ik dingen over teruglees? Voor de rest geen rare bijwerkingen ofzo. Ik gebruik ze niet meer, zeker na de verhalen die ik erover teruglees en ik inmiddels niet meer zo'n nachtbrakertje ben...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
medicijnen zijn toch rare dingen.

na mijn eerste burnout heb ik de diagnose ADD gehad, en toen hebben ze me een zak ritalin meegegeven. ik kreeg last van de ergste bijwerking van ritaline, ik zag ze letterlijk vliegen.

na verschillende antipsychotica waarvan ik van sommige zelfs suïcidaal werd heeft Seroquel me er uiteindelijk uitgekregen. en dat zonder bijwerking, en ik ben ook niet dik geworden.

dus van mijn kant alleen maar lof over dit medicijn, hoewel ik wel degelijk weet dat het bij veel mensen wel degelijk veel bijwerkingen geven. maar goed, iedereen reageert er dus weer anders op.

en ja, het is licht sedimenterend is en je slaapt er goed op maar ik denk dat je daarvoor toch echt beter iets anders kan nemen.

Speedy wolf

Experimenterende gebruiker
Voordat adhd bij mij werd vastgesteld zat ik vaak in gesprek met een psychiater. Ik vertelde haar vaak dat ik onrustig in mijn hoofd was,wat zij blijkbaar interpreteerde als of ik stemmen in mijn hoofd had. Dus ze schreef 2x 100mg seroquel voor 1x ochtend 1x avond. Ik heb het 3maanden geslikt en het enigste wat ik er aan over hield was: heel de dag slapen, veel aankomen zonder dat ik meer at(12kg), impotent als wat. Na veel klagen en doen uiteindelijk ervan gekomen impotentie was het enige wat 2weken lang nog voorkwam. Ik zou het persoonlijk afraden maar wat voor de een niet werkt kan voor de ander wel werken.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik gebruik het inmiddels 3 jaar dagelijks, dosering van 25mg Quetiapine (Seroquel) om lekker door te slapen. Daarvoor maakte ik nachten van 2.5 uur slaap en kon ik niet meer normaal functioneren in de maatschappij. Verschillende medicijnen en slaapmiddelen gebruikt, tot dit.. De eerste week ben je nogal wazig omdat je lijf moet wennen aan het medicijn. Ik heb geen rare bijwerkingen en maak nu nachten van gemiddeld 8 uur. Neem het medicijn in rond 21:30, duurt een half uur tot ik voel dat ik rustig word, ga dan mijn tandenpoetsen en naar mijn bedje. Ik krijg wel gewoon van alles mee en kan ook gewoon vanalles blijven doen, maar zodra ik besluit dat ik ga slapen dan slaap ik ook. Het middel werkt circa 12 uur vandaar dat ik het ook op tijd neem. In de ochtend rond 06.45 ook geen bijwerkingen, ik wordt uitgerust wakker en sta op net als ieder ander.

Bij gebruik van MDMA/XTC of 4F neem ik gewoon zodra de rush weg is en ik me weer redelijk normaal voel dezelfde hoeveelheid om lekker te slapen. Nu moet ik wel zeggen dat ik dan lichter slaap en tussendoor veel wakker ben. Toch maak i ik dan een nacht van 8 uur vol en voel me redelijk uitgerust.

Het is maar net de hoeveelheid die je tot je neemt...

Bovenaan