serotine en slapen

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik ben laatst een beetje geschrokken, maar gelukkig wel wijzer geworden. Ik heb namelijk geleerd dat je serotine er ook voor zorgt dat je in slaap valt. Mischien wisten jullie dat allemaal al maarja ik ben nog niet zo oud en dus ook nog niet zo heel wijs. Dat verklaart natuurlijk meteen waarom je zo slecht slaapt de dagen nadat je xtc hebt geslikt :P. Dit is voor mij nog een reden om voorlopig nog ff niet aan de pilletjes te gaan WANT, als je neuronen ofzo (weet ff niet meer hoe het heet) beschadigen betekent dat dus dat er langzamer serotine wordt geproduceert?? toch toch toch??? en dat zou dan betekenen dat je eigelijk voor de rest van je leven 'slechter' slaapt? Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn als je heel af-en-toe bij een super uber speciale gelegenheid een half xtc pirkie dropt. Maar als je, zoals wel meer hier, een periode hebt gehad waarin je er flink tegenaan bent gegaan kan het natuurlijk goed dat je 'blijvende' of iig 'voorlopige' schade hebt opgelopen wat er dus in resulteert dat je een tijdje 'lichtelijk' depressief bent of slaapproblemen hebt. Het is niet zo dat ik er NU PAS achterkom wat serotine is ofzo hoor maar echt in detaill kon ik het niet uitleggen. maar klopt het een beetje wat hier allemaal staat??

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
pbwebmaster zei:
Ik ben laatst een beetje geschrokken, maar gelukkig wel wijzer geworden. Ik heb namelijk geleerd dat je serotine er ook voor zorgt dat je in slaap valt. Mischien wisten jullie dat allemaal al maarja ik ben nog niet zo oud en dus ook nog niet zo heel wijs. Dat verklaart natuurlijk meteen waarom je zo slecht slaapt de dagen nadat je xtc hebt geslikt :P. Dit is voor mij nog een reden om voorlopig nog ff niet aan de pilletjes te gaan WANT, als je neuronen ofzo (weet ff niet meer hoe het heet) beschadigen betekent dat dus dat er langzamer serotine wordt geproduceert?? toch toch toch??? en dat zou dan betekenen dat je eigelijk voor de rest van je leven 'slechter' slaapt? Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn als je heel af-en-toe bij een super uber speciale gelegenheid een half xtc pirkie dropt. Maar als je, zoals wel meer hier, een periode hebt gehad waarin je er flink tegenaan bent gegaan kan het natuurlijk goed dat je 'blijvende' of iig 'voorlopige' schade hebt opgelopen wat er dus in resulteert dat je een tijdje 'lichtelijk' depressief bent of slaapproblemen hebt. Het is niet zo dat ik er NU PAS achterkom wat serotine is ofzo hoor maar echt in detaill kon ik het niet uitleggen. maar klopt het een beetje wat hier allemaal staat??
Ik kan je garanderen dat mijn neuronen beschadigd zijn. Ik neem al 7 maanden geen xtc meer maar ik heb 7 maanden terug in een periode van 6 maanden wel 500 pillen genomen. Ik wil geen reacties dat het onverantwoord was/is. Dat weet ik zelf ook hoor. Maar in die 7 maanden is het al verbeterd. Maar meer vergeetachtig, hppd, minder concentratie etc.

Maar probeer xtc 1 maal in de 2-3 maanden te nemen. Je hebt alleen maar voordelen. als je het veel neemt, het love gevoel zal verdwijnen, als je serotonine op is je krijgt net schokjes door heel je lichaam. Je bent echt fucked up. Als je serotonine echt leeg is heb je gekste dromen!
Dat je dood gaat etc. Beperk gewoon je xtc gebruik, het kan zo mooi zijn. Ik spreek uit ervaring. Je zal spijt hebben als je xtc misbruikt.

Miss J

Bewuste gebruiker
Ik heb xtc een een tijd lang misbruikt, ik heb ook vooral last van vergeetachtigheid en hppd maar wat ik altijd raar heb gevonden is dat ik echt nooit problemen heb met slapen, ook niet na de dagen wanneer ik xtc heb gebruikt, dus het geldt niet voor iedereen waarschijnlijk...

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
hppd is toch iets met je ogen? dat je allemaal ruis ziet, ik ben blij dat je dit zegt want ik heb ook (heel) veel pillen geslikt. Over een halfjaar denk ik tussen de 50/100 pillen. En 90% waren blauwe mitsu's, die andere 10% waren groene versace's, witte dolfijntjes en rode duifjes. En over dat hppd, ik merk nu dat ik als ik op een plaats ben met veel licht (een ziekenhuis bijvoorbeeld) dat ik alles een beetje vaagjes zie, het is erg moeilijk uit te leggen maar net alsof je niet helemaal 100% te zien krijgt wat er te zien is zegmaar.

En dan dit nog ff, als je bijvoorbeeld 3 maanden gestopt bent, komt het love gevoel dan weer een beetje terug? Niet dat het voorgoed verneukt is voor je. Die schokjes wat je zegt idd is erg irritant, ook die dromen/nachtmerries die nogal diepgaand zijn zegmaar. De laatste keer dat ik geslikt heb is 2 weken geleden en nu wil ik wachten tot 31 december zodat het de mooiste nacht van het jaar wordt met m'n beste vrienden. tnx

dzN

Belezen gebruiker
bij mij zijn de slaap problemen erg pff..

kan nooit goed in slaap vallen, ookal ben ik moe.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
dzN zei:

ok en komt dat omdat je echt teveel hebt gebruikt een tijd of gebruik je gewoon 'normaal' 1x id maand/2 maanden?

dzN

Belezen gebruiker
pbwebmaster zei:
dzN zei:

ok en komt dat omdat je echt teveel hebt gebruikt een tijd of gebruik je gewoon 'normaal' 1x id maand/2 maanden?

ik laat er NOOIT 2 maanden tussen, na de eerste keer gebruikte ik 4 weken na elkaar, en dan de laatste 3 keren ( neem dat ik er max 6 weken tussen laat , en ben begonnen sinds nieuwjaar) de dag erna ook nog eens een aantal pillen nam...

En heb ook last van nare dromen, gistere lag ik 5 min in slaap en schok wakker..

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ik heb er dus nog nooit een maand tussen gelaten. En nu stel ik mezelf op de proef, ik heb afgesproken tot oud en nieuw niet meer, dat is dus dik2 maanden. En ik ben er nu 2 weken vanaf en ik moet zeggen heb niet heel veel moeite meer. Alleen de herfstvakantie, hmz... Ik zie dit echt als een test hoelang kan ik, mezelf, het 'fanastische gevoel' vermijden. Ik ga zo me best doen echt... :smoke:

dzN

Belezen gebruiker
pbwebmaster zei:
ik heb er dus nog nooit een maand tussen gelaten. En nu stel ik mezelf op de proef, ik heb afgesproken tot oud en nieuw niet meer, dat is dus dik2 maanden. En ik ben er nu 2 weken vanaf en ik moet zeggen heb niet heel veel moeite meer. Alleen de herfstvakantie, hmz... Ik zie dit echt als een test hoelang kan ik, mezelf, het 'fanastische gevoel' vermijden. Ik ga zo me best doen echt... :smoke:

pfff.. men laatste keer was nu juist een maand geleden en heb mezelf wat proberen dwingen te stoppen tot men verjaardag wat nog 1 maand verder is. Ik heb het nu een maand uitgehouden, maar nu komt er dit weekend een feestje aan, en heb het redelijk moeilijk voor dit van me af te zetten, heb namelijk nog 1tje liggen, en dan denk ik nou 1 tje dan.. Pff :) men vrienden hebben hier geen problemen mee , maar ik kan beetje moeilijk zonder dope feesten :flushed:

tomz0r

Badass junkie
De slaapproblemen komen vooral door het serotoninetekort na hevig MDMA-gebruik. En dat herstelt zich na een tijdje wel. Na zulk hevig gebruik maak je inderdaad een vrij grote kans dat je neuronen blijvend beschadigd zijn. Dat kan inderdaad slaapstoornissen opwekken maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Goed dat je je er zorgen over maakt. Ik zou echt zo snel mogelijk stoppen als ik jou was. Ik hoop niet dat je hier voor de rest van je leven last van krijgt, dat zu echt vreselijk zijn.

En welke idioot verkoopt er nou zo veel pillen aan iemand van die leeftijd die zichzelf nog eigenlijk helemaal niet kent?

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
ik heb wel dan lig ik bijna te slapen en dan in men droom gebeurt er iets en krijg ik echt een keiharde schok door me lichaam heen en schrik ik wakker

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Worstenjongen zei:
ik heb wel dan lig ik bijna te slapen en dan in men droom gebeurt er iets en krijg ik echt een keiharde schok door me lichaam heen en schrik ik wakker
Ja dit klopt. Ik had ook bv dromen dat echt gebeurd waren. Bv ik fietste naar school op een dag, die nacht droomde ik dat ik dezelfde weg fietste maar opeens viel en toen ik de grond raakte schoot ik wakker. Of ik droomde dat ik een bus moest halen, opeens spring ik uit mijn bed en nog 5 seconden dacht ik echt dat ik aan een bushalte stond.

dzN

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
De slaapproblemen komen vooral door het serotoninetekort na hevig MDMA-gebruik. En dat herstelt zich na een tijdje wel. Na zulk hevig gebruik maak je inderdaad een vrij grote kans dat je neuronen blijvend beschadigd zijn. Dat kan inderdaad slaapstoornissen opwekken maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Goed dat je je er zorgen over maakt. Ik zou echt zo snel mogelijk stoppen als ik jou was. Ik hoop niet dat je hier voor de rest van je leven last van krijgt, dat zu echt vreselijk zijn.

En welke idioot verkoopt er nou zo veel pillen aan iemand van die leeftijd die zichzelf nog eigenlijk helemaal niet kent?

heb je het op mij ? of de topic starter?

tomz0r

Badass junkie
dzN zei:
tomz0r zei:

heb je het op mij ? of de topic starter?

Topicstarter.

Bovenaan