Serotonine

Business Help

I am newbie and asking for advice. I applied as recruiter manager at JobQueen, they promise to pay $87,000.00/year. I would like to know how can I get quality sales reps in China. So if you want to help me out please contact me direct at my email: [email protected]

Qocaïne

Badass junkie
heb nog een vraag omtrent serotonine..

werkt explosion ook op je serotonine?
volgens horen zeggen is het gevoel hetzelfde als XTC.. endus neem ik aan dat het met je serotonine.

Is het dus verstandig om tussen xtc en explosion gebruikt ook enkele weken te wachten?!

J0rrit

Badass junkie
weet iemand of de verhoging van serotonine de oorzaak is van alle effecten van xtc? dus euforie, spacen nzovoorts. ?

A

Anonymous

Gast
Nee ik denk niet dat alleen de serotonine verantwoordelijk is voor de 'trip'.
Er komt ook dopamine en adrenaline vrij. Ik kan je niet vertellen wat er precies gebeurt, maar zo heeft alles zijn gevolgen.

http://www.erowid.org
Lees deze site maar eens staat alle beschikbare informatie over elke drug.

robby

Newbie
Serotonine vergiftiging kun je met name oplopen door:

-Een verhoogde afgifte van serotonine door XTC en/ of cocaine gebruik (met name bij hoge doseringen)
-Genetische aanleg (voor het snel ontwikkelen van het serotonine syndroom) in combinatie met XTC gebruik.
-XTC te combineren met antidepressiva
-Te hoge dosis L-Tryptofaan (te koop in smartshop om xtc kater te verminderen)

Symptomen:
-diarree en misselijkheid
-spierkramp (myoclonus)
-verhoging van de reflexen (hyperreflexie)
-trillen (tremor)
-spierstijfheid (rigiditeit)
-coordinatieproblemen
-oververhitting(hyperthermie), kan ernstige schade toe brengen aan alle organen
-bewustzijnsstoornissen/ coma
-bloedklontering en hartritmestoornissen, deze kunnen leiden tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand.

boy

Bewuste gebruiker
robby zei:

-Een verhoogde afgifte van serotonine door XTC en/ of cocaine gebruik (met name bij hoge doseringen)
-Genetische aanleg (voor het snel ontwikkelen van het serotonine syndroom) in combinatie met XTC gebruik.

Symptomen:
-spierkramp (myoclonus)
-trillen (tremor)
-coordinatieproblemen
-bloedklontering en hartritmestoornissen, deze kunnen leiden tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand.

Volgens mij krijgt bijna niemand meer een MAOI voorgeschreven als antidepressivum. Het zijn vrijwel altijd SSRI's of TCI's en deze kunnen in combinatie met MDMA geen serotoninesyndroom veroorzaken.

Mindless1985

Badass junkie
boy zei:
robby zei:

Symptomen:
-spierkramp (myoclonus)
-trillen (tremor)
-coordinatieproblemen

Volgens mij krijgt bijna niemand meer een MAOI voorgeschreven als antidepressivum. Het zijn vrijwel altijd SSRI's of TCI's en deze kunnen in combinatie met MDMA geen serotoninesyndroom veroorzaken.

Ik slik antidepressiva (Citalopram/Cipramil) en hier staat er wat over:

Citalopram wordt gerekend tot de selectieve serotonine heropnameremmers (SSRI's). Bij depressieve patiënten is er vaak een tekort aan bepaalde chemische stoffen in de hersenen, zoals serotonine. Deze stoffen worden neurotransmitters genoemd. Ze zorgen voor de prikkeloverdracht tussen zenuwcellen in de hersenen, waardoor deze zenuwcellen met elkaar kunnen communiceren. Antidepressiva kunnen dit tekort opheffen, en zo de depressieve toestand van de patiënt verbeteren. De werking van citalopram bestaat uit een sterke en selectieve remming van de opname van serotonine.

Hiernaast kan ik gewoon XTC eens in de 2/3 maanden slikken dus? Ik wil het graag een keertje proberen maar om er nou meteen aan dood te gaan... :) Dankjewel

robby

Newbie
SSRI's of TCI's

SSRI's of TCI's kunnen wel degelijk een serotoninesyndroom veroorzaken!!!!

Antidepressiva zorgen voor een grotere beschikbaarheid van serotonine. Hierdoor vermindert de depressie en verbetert de stemming.

In de hersenen zorgt XTC voor een sterk verhoogde afgifte van serotonine terwijl de antidepressiva serotonine na afgifte vasthouden. Bij gecombineerd gebruik bestaat het gevaar dat er teveel serotonine in de hersenen aanwezig is. Teveel serotonine kan leiden tot serotoninevergiftiging. Dit uit zich onder andere in oververhitting, bewustzijnsstoornissen, bloedklontering en hartritmestoornissen. Met name de bloedklontering en hartritmestoornissen zijn levensgevaarlijk. Deze kunnen tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand leiden.

In de lever kunnen antidepressiva (vooral fluoxetine, paroxetine, en fluvoxamine) de afbraak van XTC vertragen. Het gevolg hiervan is dat XTC minder snel afgebroken wordt en daardoor langer in het lichaam aanwezig is. Als je meerdere XTC pillen op een avond slikt en daarnaast ook nog antidpressiva gebruikt kan dit leiden tot gevaarlijk hoge concentraties XTC in het lichaam.

Voor meer info: www.xtc-mdma.com

caatje

Badass junkie
Dzy zei:
Ik slik antidepressiva (Citalopram/Cipramil) en hier staat er wat over:

Citalopram wordt gerekend tot de selectieve serotonine heropnameremmers (SSRI's). Bij depressieve patiënten is er vaak een tekort aan bepaalde chemische stoffen in de hersenen, zoals serotonine. Deze stoffen worden neurotransmitters genoemd. Ze zorgen voor de prikkeloverdracht tussen zenuwcellen in de hersenen, waardoor deze zenuwcellen met elkaar kunnen communiceren. Antidepressiva kunnen dit tekort opheffen, en zo de depressieve toestand van de patiënt verbeteren. De werking van citalopram bestaat uit een sterke en selectieve remming van de opname van serotonine.

Hiernaast kan ik gewoon XTC eens in de 2/3 maanden slikken dus? Ik wil het graag een keertje proberen maar om er nou meteen aan dood te gaan... :) Dankjewel

Mijn vriendin slikt het zelfde middel als jij en doet zo af en toe ook eens xtc. Zij heeft dit ook tegen haar psychiar gezegt. Wat hij daar over gezegt heeft zou ik even na moeten vragen. Wat ik wel weet is dat zij er geen last van heeft of aparte dingen aan heeft overgehouden.
Let wel: Ik raad het je absoluut niet aan ik vertel alleen wat ik van haar weet. Zelf zou ik het gewoon niet doen gezien de dingen die er met je kunnen gebeuren zoals ik bij Robby les mij het risico niet waard zijn. Gewoon uit voorzorg. En anders praat er met je behandeld arts over

Qocaïne

Badass junkie
caatje zei:
Mijn vriendin slikt het zelfde middel als jij en doet zo af en toe ook eens xtc. Zij heeft dit ook tegen haar psychiar gezegt. Wat hij daar over gezegt heeft zou ik even na moeten vragen.

ik zou wel eens willen weten wat haar psychiar er over zegt jah..

De kans op een serotoninesyndroom is voor mensen die geen antidepressiva dus eigenlijk minimaal?

boy

Bewuste gebruiker
Re: SSRI's of TCI's

robby zei:
SSRI's of TCI's kunnen wel degelijk een serotoninesyndroom veroorzaken!!!!

Antidepressiva zorgen voor een grotere beschikbaarheid van serotonine. Hierdoor vermindert de depressie en verbetert de stemming.

In de hersenen zorgt XTC voor een sterk verhoogde afgifte van serotonine terwijl de antidepressiva serotonine na afgifte vasthouden. Bij gecombineerd gebruik bestaat het gevaar dat er teveel serotonine in de hersenen aanwezig is. Teveel serotonine kan leiden tot serotoninevergiftiging. Dit uit zich onder andere in oververhitting, bewustzijnsstoornissen, bloedklontering en hartritmestoornissen. Met name de bloedklontering en hartritmestoornissen zijn levensgevaarlijk. Deze kunnen tot herseninfarcten, hartinfarcten en hartstilstand leiden.

In de lever kunnen antidepressiva (vooral fluoxetine, paroxetine, en fluvoxamine) de afbraak van XTC vertragen. Het gevolg hiervan is dat XTC minder snel afgebroken wordt en daardoor langer in het lichaam aanwezig is. Als je meerdere XTC pillen op een avond slikt en daarnaast ook nog antidpressiva gebruikt kan dit leiden tot gevaarlijk hoge concentraties XTC in het lichaam.

Voor meer info: www.xtc-mdma.com

SSRI's of TCI's binden zich aan de serotonine transporter. MDMA kan zich daar dus niet meer aan binden en zo heb je weinig tot geen effect. Bij MAOI's is er inderdaad wel gevaar op een te hoge concentratie serotonine in de synaps, want een MAOI bindt zich niet aan de serotonine transporter.

J0rrit

Badass junkie
een vraag. Stel kheb vorige week vrijdag al gegooid en de vrijdag ervoor ook. en ik wil niet nu vrijdag ma de vrijdag drna weer gooie. Dan is me serotonine dus al n beetje op. Dan voel k t dus niet zo heftig. Ook al gooi k er heel veel dan ng niet he?

Maar als me serotonine ver op is en tog gooi wat voel k dan? geen heftige euforie of love gevoel? maar wel spacen en ab? of helemaal nix? en stel k gooide de vorige 2 keer 1tje? als k nu meer gooi stel 3/4 dan moet t tog lukke?

A

Anonymous

Gast
Jonge darkscope als je geen tot weinig serotonine hebt doe je jezelf alleen maar schade toe, en je hebt geeneens een leuke ervaring. Stop nou es een maandje.

Psykaholik

Wijs gebruiker
heb ook een kameraad die doet da nu al verschillende jaren iedere week.
begrijp nie dat die dat nie beu worden.
ge voelt da nog wel dan.
maar het fijne gevoel ontbreekt er toch aan dan

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Jonge darkscope als je geen tot weinig serotonine hebt doe je jezelf alleen maar schade toe, en je hebt geeneens een leuke ervaring. Stop nou es een maandje.

jah weet k het zijn allemaal uitzonderingen dingen die alleen nu ff zijn daarna niet meer. weet iemand wat je ng voelt? of helemaal nix?

A

Anonymous

Gast
Darkscope, hoor jezelf eens praten. Je maakt uitzonderingen, je moet juist sterk genoeg in je schoenen staan om geen drugs te gebruiken.

Afgelopen 2 maanden heb ik maar 3 pillen gebruikt en dat was op In Qontrol, andere vrienden spacen nog wel steeds bijna elk weekend, maar ik ben er trots op dat ik zonder alsnog een leuke tijd kan beleven.

Psykaholik

Wijs gebruiker
BobG zei:
Darkscope, hoor jezelf eens praten. Je maakt uitzonderingen, je moet juist sterk genoeg in je schoenen staan om geen drugs te gebruiken.

Afgelopen 2 maanden heb ik maar 3 pillen gebruikt en dat was op In Qontrol, andere vrienden spacen nog wel steeds bijna elk weekend, maar ik ben er trots op dat ik zonder alsnog een leuke tijd kan beleven.
ik neem nu ook wel ieder weekend drugs
maar een beetje afwisseling kan gene kwaad
zijn toch genoeg verschillende soorten van drugs

J0rrit

Badass junkie
maar het duurt ongeveer 2 maanden voordat je serotonine is opgeladen? maar dat is vanaf die helemaal op is gezien? en na hoeveel mg is ie ongever helemaal op?

robby

Newbie

boy zei:
SSRI's of TCI's binden zich aan de serotonine transporter. MDMA kan zich daar dus niet meer aan binden en zo heb je weinig tot geen effect. Bij MAOI's is er inderdaad wel gevaar op een te hoge concentratie serotonine in de synaps, want een MAOI bindt zich niet aan de serotonine transporter.

Heb je voor mij een bronvermelding?

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Was een tijdje terug iets op de markt gebracht om je serotonine peil omhoog te krikken,weet iemand daar iets vanaf?
Waar te halen en of er risico's aan zitten als je het inneemt etc...

Qocaïne

Badass junkie
bobG zei:
Het overgrote deel serotonine wat vrijkomt tijdens je mdma 'trip' sterft af omdat het niet teruggaat naar je serotonine 'opslag'
je lichaam maakt sneller serotonine aan als je L-Tryptofaan binnenkrijgt, dat is te halen in de smartshop(als 5-HTP) en je koop bij de groenteman(bananen(wel max 1 per dag anders poep je beton))

Dit las ik net.. ik zal ff wat research doen op het net.. ben ook wel nieuwschierig.

boy

Bewuste gebruiker

robby zei:
boy zei:

Heb je voor mij een bronvermelding?

Een echte bron blijf ik je schuldig, maar volgens de unitydrugs:

Beste Boy,

Als je SSRI's gebruikt, zullen deze binden aan de zogenaamde serotonine transporters (SERT). De SERT zorgen er normaal gezien voor dat serotonine 'na gebruik' weer wordt terugepompt UIT de synaps IN de cel. Omdat SSRI's hieraan binden verhogen ze de hoeveelheid serotonine in de synaps.

MDMA bindt ook aan de SERT én zal ervoor zorgen dat de SERT serotonine UIT de cel IN de synaps pompt, waardoor de hoeveelheid serotonine in de synaps veel hoger is dan normaal (en hoger dan bij SSRI's, want die pompen geen serotonine uit de cel!)

Als je SSRI's gebruikt, zijn alle SERT bezet met SSRI's en kan de MDMA nergens meer binden. De MDMA kan dus ook zijn effect niet meer uitoefenen, gevolg: je voelt er bijna niets van.

Verschil met MAO-remmers is dat deze NIET binden aan de SERT, maar er op een andere manier voor zorgen dat de hoeveelheid serotonine hoger is (omdat de afbraak ervan geremd wordt). Omdat de SERT nog vrij zijn, kan MDMA er wel aan binden en zal de SERT dus extra serotonine in de synaps pompen. Omdat door de aanwezigheid van de MAO-remmer de afbraak van serotonine geremd is, kan de concentratie van serotonine gevaarlijk hoog worden en kan het serotoninesyndroom ontstaan. Daarom is de combi MDMA en MAO-remmer dus heel erg gevaarlijk!

Ingewikkelde materie, maar ik hoop dat het antwoord voor jou de dingen wat duidelijker heeft gemaakt.

Ik hoor het wel als je nog vragen hebt,

Groetjes,

Hylke

J0rrit

Badass junkie
ik vraag me af hoe komt het als je serotonine net op is je je niet altijd down hoeft te voelen? want het is toch het geluksneurotransmitter als je niets of nauwelijks hebt dan voel je je tog altijd down?

robby

Newbie

boy zei:
Beste Boy,

Als je SSRI's gebruikt, zullen deze binden aan de zogenaamde serotonine transporters (SERT). De SERT zorgen er normaal gezien voor dat serotonine 'na gebruik' weer wordt terugepompt UIT de synaps IN de cel. Omdat SSRI's hieraan binden verhogen ze de hoeveelheid serotonine in de synaps.

MDMA bindt ook aan de SERT én zal ervoor zorgen dat de SERT serotonine UIT de cel IN de synaps pompt, waardoor de hoeveelheid serotonine in de synaps veel hoger is dan normaal (en hoger dan bij SSRI's, want die pompen geen serotonine uit de cel!)

Als je SSRI's gebruikt, zijn alle SERT bezet met SSRI's en kan de MDMA nergens meer binden. De MDMA kan dus ook zijn effect niet meer uitoefenen, gevolg: je voelt er bijna niets van.

Verschil met MAO-remmers is dat deze NIET binden aan de SERT, maar er op een andere manier voor zorgen dat de hoeveelheid serotonine hoger is (omdat de afbraak ervan geremd wordt). Omdat de SERT nog vrij zijn, kan MDMA er wel aan binden en zal de SERT dus extra serotonine in de synaps pompen. Omdat door de aanwezigheid van de MAO-remmer de afbraak van serotonine geremd is, kan de concentratie van serotonine gevaarlijk hoog worden en kan het serotoninesyndroom ontstaan. Daarom is de combi MDMA en MAO-remmer dus heel erg gevaarlijk!

Ingewikkelde materie, maar ik hoop dat het antwoord voor jou de dingen wat duidelijker heeft gemaakt.

Ik hoor het wel als je nog vragen hebt,

Groetjes,

Hylke

Bedankt voor je reactie, duidelijk verhaal.
Als ik meer wetenschappelijke informatie/ onderzoeken over dit onderwerp vind, zal ik de links vermelden in dit forum.

J0rrit

Badass junkie
ff een vraagje want ik snap het serotonine-systeem niet helemaal. Als het op is dan is t op kun je zoveel gooie als je wilt toch? '

Naar mijn gevoel is het nu ver op na gistere ( 2.5 schijf ). Maar vrijdag uis een vet feest en voor de uitzondering wilde k tog ff gooien. K gooi normaal altijd 1 voor 1. Maar als k dus over een weekje 2 tegelijk gooi? ga ik dit goed voelen denk je?

tnx.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
je zal het wel voelen maar net iets minder of je zal net iets meer moeten nemen voor hetzelfde effect, hoe vaker je het doet hoe meer je zal moeten nemen voor een gelijkaardig effect

A

Anonymous

Gast
Darkscope, als je weinig tot geen serotonine in je hersenpan heb zitten doe je jezelf alleen maar schade aan je neuronen toe, terwijl je minder van je 'trip' kan genieten.

Psychedelic_Fairytale

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:
ff een vraagje want ik snap het serotonine-systeem niet helemaal. Als het op is dan is t op kun je zoveel gooie als je wilt toch? '

Naar mijn gevoel is het nu ver op na gistere ( 2.5 schijf ). Maar vrijdag uis een vet feest en voor de uitzondering wilde k tog ff gooien. K gooi normaal altijd 1 voor 1. Maar als k dus over een weekje 2 tegelijk gooi? ga ik dit goed voelen denk je?

tnx.

maar het oppepende effect blijft wel, dus ook stijging hartslag en bloeddruk, dus zorg ervoor dat je niet overdreven veel neemt...

J0rrit

Badass junkie
ja ma iedereen zegt iets anders? heb ik gewoon meer nodig voor hetzelfde effect? of kan t ook zijn dat ik er 10 gooi en helemaal geen effect of bijna niet heb doordat t bijna op is? of als k er genoeg gooi en begin met 2 tegelijk dan voel k t altijd wel goeie?

A

Anonymous

Gast
Je zit je alleen maar zorgen te maken om wat te voelen, terwijl je je lichaam geen moment rust gunt. Je hebt het niet nodig om je te vermaken, drink een biertje :beer:

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Je zit je alleen maar zorgen te maken om wat te voelen, terwijl je je lichaam geen moment rust gunt. Je hebt het niet nodig om je te vermaken, drink een biertje :beer:

ja dat erbij ma is gwn n vet feest veel bekende mense veel vette muziek veel chicks. Daar moet gwn x bij :grin:

A

Anonymous

Gast
Ja maar zo blijf je uitzonderingen maken. Of niet soms?
Als je een chick wil regelen wil je dat dan met een verleipte drugskop?
Nee, dan ga je aan de drank, word je lekker zelfverzekerd, dikke ego erbij :grin:

J0rrit

Badass junkie
BobG zei:
Ja maar zo blijf je uitzonderingen maken. Of niet soms?
Als je een chick wil regelen wil je dat dan met een verleipte drugskop?
Nee, dan ga je aan de drank, word je lekker zelfverzekerd, dikke ego erbij :grin:

ja idd ma kga ook zuipe, allebei. Ma x maakt me andrs ook super zelfverzekerd.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:

tnx.
Je serotonine gaat niet zo heel snel op van 2.5 lijkt mij.
Uit eigen ervaring voel je na een week precies hetzelfde,alleen heb je misschien ietsie meer nodig.2 tegelijk lijkt me onnodig,probeer eerst 1 en wat later kan je die andere erbij gooien.

Als je nou zorgt voor een gezonde leef en eetpatroon,met een xtraatje als bijvoorbeeld tryptofaan te slikken,dan haal je elke x meer uit je snoepie dan wanneer je het niet zou doen.

Bovenaan