Serotonine

J0rrit

Badass junkie
Weet iemand meer over serotonine. Hoelang duurt het precies voordat ie bijgeladen is? En bij een topic over drugs in de hersenen poste iemand een website waar stond dat bijgooien geen zin heeft omdat je serotonine op is? Maar na hoeveel mg MDMA is je serotonine op en heeft bijgooien geen zin meer? Want de 2e 3e 4e en 5e pil voel je zeker nog, dan is je serotonine nog niet op, dus dat is onzin, hoeveel serotonine heb je dan ongeveer?

zou sowieso wel eens willen weten hoe hard je maximaal kan gaan van mdma ( als je dus paar maanden wacht en dan blijft doorgooien ).

en uit de praktijk weet ik dat als je pil uit aan het werken is dat bijgooien ook geen zin meer heeft, terwijl als ie op zijn toppunt is het wel nog kan, hoe kan dat?

wausie91

Bewuste gebruiker
serotonine is ongeveer na + - 3 maanden weer hersteld
als je in een weekdn 10 pillen slikt en je serotonine is op
dan is het niet zo dat het dan de het volgende weekend totaal geen zin heeft om het weer te doen wel zul je er minder hard van gaan ivm met je serotonine en je tollerantie (correct me if im wrong :wink: )
en hoeveel mg MDMA je nodig hebt voor je serotonine op is geen flaw idee ik denk dat dat ook niet precies aan te tonen is
heb ik zo je vraag voldoende beantwoord?
update:als je pillen door blijft slikken wordt je op een gegeven moment niet meer erger waus maar dan moet je wel aardig door slikken (of hele sterke pillen hebben natuurlijk)

J0rrit

Badass junkie
ja zeker goed beantwoord. Maar toch raar, ik heb een tijdje elke week 2 keer gedaan ( zon 4 per keer ), dus ongever 8 per week. En dat zon 2-3 maanden, toch had ik altijd love-gevoel , heb eigenlijk nog nooit 3 maanden ertussen gelaten en blijf altijd het love-gevoel hebben, ook al doe ik het zo vaak achter elkaar?hoe kan dat?

J0rrit

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Jij wil het maar niet snappen.

leg het eens uit dan alsjeblieft als ik het niet snap. als je serotonine toch pas na 3 maanden is opgeladen is het toch onlogisch dat ik altijd love-gevoel heb al doe ik het zolang achter elkaar?snap jij het dan?

MetaalKonijn

Badass junkie
Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen.

matthijs

Badass junkie
Nee. Dat werkt wat anders geloof ik. En het is sowieso erg slecht om zulke dingen te nemen als je het niet nodig hebt.
Je kunt wel 5-htp en l-tryptofaan nemen. Is te koop bij sommige smartshops en drogisten.

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
hmm ok,
ja ik ben zelf niet geintresseerd in Xtc (mede omdat ik dus ssri's heb)
maar zat ff te denken, want die dingen brengen je serotoninepeil weer wat hoger, maar blijkbaar fout gedacht.

matthijs

Badass junkie
Ja dat doen ze wel, maar ik geloof niet dat het helpt bij XTC. Je kan sowieso geen XTC gebruiken als je aan de ssri's zit. Erg gevaarlijk.
Maar misschien kan het trouwens ook wel...begin nu te twijfelen..zou je even moeten opzoeken :)

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
volgens mij krijg je gewoon teveel serotonine bij x in combinatie met ssri, dus ik doe het gewoon niet.
maar waarom zou het niet werken bij xtc dan om het aan te vullen?

matthijs

Badass junkie
Ja waarschijnlijk werkt het ook wel. Maar ios het niet zo dat je een kuur van ssri's moet doen voordat het effect heeft?

Psychoticoverdose

Belezen gebruiker
jep, twee weken werkt het pas, althans dat je het effect gaat voelen,
maar weet niet hoe het in de twee weken met je serotoninepeil zit.

J0rrit

Badass junkie
MetaalKonijn zei:
Volgens mij ben jij ietwat in de war over je 'love-gevoel'. Zoals in een ander topic gezegd, door mathijs als ik me niet vergis, je gaat sowieso 'hard' van die pillen. Wellicht zou je 't eens na 3 maanden stoppen weer moeten proberen met hetzelfde aantal pillen.

wat zou er dan van zorgen dat je de pillen wel voelt, ik dacht dat het alleen op de serotonine werkte, of ook op een andere neurotransmitter ( blijkbaar wel ).

ik weet niet, het gevoel van iedereen te houden en zo, dat heb k elke keer als ik x doe.Bel dan altijd me vriendin op om lulkick te bouwen en dat ik zoveel van haar hou en zo. Lijkt me love-gevoel, al gaf het de 1e paar keer een specialer gevoel.

Lapzwans

Belezen gebruiker
Klik hier om een powerpoint ding te downloade, als je dat doorleest snap je het denk ik wel, het gaat over XTC, maar er staat ook veel over de werking van serotonine en hoe dat allemaal gaat enzo :)

kdenk dat je er wel wat aan hebt

Mindless1985

Badass junkie
Lapzwans zei:
Klik hier om een powerpoint ding te downloade, als je dat doorleest snap je het denk ik wel, het gaat over XTC, maar er staat ook veel over de werking van serotonine en hoe dat allemaal gaat enzo :)

We hebben het hier wel over DarkScope he :wink:

J0rrit

Badass junkie
Dzy zei:
Lapzwans zei:

We hebben het hier wel over DarkScope he :wink:

alsof jij het snapt? leg me dan maar eens uit waarom ik na 3 maanden 2 keer per week de laatste keer nog steeds me vrienden ging omhelzen door love-gevoel? geen antwoord, dan snap je het blijkbaar evenveel als ik :wave:

J0rrit

Badass junkie
die site klopt niet, en anders weten jullie het ook niet of vinden jullie het te ingewikkeld om te (willen) begrijpen ? (???). Er staat na 4 uur is xtc uitgewerkt en het slikken van een nieuwe pil heeft geen zin ( alsof na 1 pil je serotonine op is en alsof xtc 4 uur lang werkt en dan pas begint uit te werken ). Verder staat er dat het bewustszijnveranderende effect het love-gevoel is en het oppeppende door dopamine? Dus door wat raak je van de kaart?, door niks zeker?haha

popiejopie

Experimenterende gebruiker
DarkScope zei:
MetaalKonijn zei:

wat zou er dan van zorgen dat je de pillen wel voelt, ik dacht dat het alleen op de serotonine werkte, of ook op een andere neurotransmitter ( blijkbaar wel ).

ik weet niet, het gevoel van iedereen te houden en zo, dat heb k elke keer als ik x doe.Bel dan altijd me vriendin op om lulkick te bouwen en dat ik zoveel van haar hou en zo. Lijkt me love-gevoel, al gaf het de 1e paar keer een specialer gevoel.

En juist dat speciale gevoel van de eerste keer is het ontbrekende stukje! Dat is het gevoel wat je nooit meer terugkrijgt bij te vaak gebruiken. Zelf gebruik ik slechts 1 x in de twee maanden ongeveer en slik dan zo'n 3 á 4 pillen. (ben ruim 100 kg, dus heb het wel nodig :grin: )
Ik ervaar wél telkens opnieuw dat speciale gevoel dat me de eerste keer is overkomen. Ik heb wel eens twee dagen achter elkaar gebruikt en natuurlijk ging ik ook de tweede dag lekker. Wel had ik meer nodig en de beleving was veel korter. Maar dat speciale gevoel kwam net niet. De keer daarna, zo'n 7 weken later weer wel.

Lapzwans

Belezen gebruiker
ik gebruik 1x in de maand snoepjes maar nu is het byna vakantie en dan heb ik 2maande nix gebruikt en dan ga ik in de vakantie weer snoepe dus ben benieuwd of ik dan meer love gevoel heb als normaal, normaal heb ik het wel eigelyk mr kweet nie of ik de eerste keer meer had volges my wel maar toen ik by myn vriendin zat een paar keer gelede (de eerste paar keer had ik nog geen vriendin) kreeg ik wel meer love-gevoel eigelyk ofja ik voelde me egt nog relaxter by haar en kon haar wel doodknuffele ^^ maja merk et volgende week :grin: :xtc:

Bovenaan