Shambala uit de handel ...

Kwak

Bewuste gebruiker
Iemand bekend met dit middel? Filmpje

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) waarschuwt consumenten het kruidenpreparaat Shambala en OPEN UP niet te gebruiken. Deze kruidenpreparaten bevatten ingrediënten, die een risico vormen voor de volksgezondheid. De NVWA heeft de verkopers opgedragen te stoppen met de verkoop en de middelen uit de handel te halen. De NVWA ziet hierop toe.

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Nee fuck dit product was echt top... ik ken de guy die het gemaakt heeft :(

Filmpje van giel beelen was wel echt stupid maar echt kut om te horen dit.

Proxima

Badass junkie
Het product bevat harmalas. Als je weet wat je doet dan kan dat op zich prima en is het niet perse een probleem.

Echter zijn harmalas MAOI waardoor de interactie met bepaalde medicijnen en drugs gevaarlijk kan zijn.

Zo kan het bijvoorbeeld bijzonder gevaarlijk zijn in combinatie met anti-depressiva en MDMA. Serotonine syndroom is geen grap en kan zelfs dodelijk zijn.

Ik begrijp dus wel dat dit onschuldig aandoende product daarom uit de handel genomen wordt.

Kwak

Bewuste gebruiker
Kun je zeggen welk genotsmiddel het dichts bij lag?

Maar het middel ansich lijkt mij niet gevaarlijk. Ik moest wel beetje gniffelen om het filmpje.
Stond in de gebruiksaanwijzing hoe je het moest gebruiken en wat je wel en niet moet doen?

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Het product bevat harmalas. Als je weet wat je doet dan kan dat op zich prima en is het niet perse een probleem.

Echter zijn harmalas MAOI waardoor de interactie met bepaalde medicijnen en drugs gevaarlijk kan zijn.

Zo kan het bijvoorbeeld bijzonder gevaarlijk zijn in combinatie met anti-depressiva en MDMA. Serotonine syndroom is geen grap en kan zelfs dodelijk zijn.

Ik begrijp dus wel dat dit onschuldig aandoende product daarom uit de handel genomen wordt.
Ja kijk in theorie heb jij natuurlijk gewoon helemaal gelijk in wat je zegt.

Echter zou je ook tijdens het nuttigen medicatie kunnen afraden toch?

Plus de hoeveelheid MAOI en of die uberhaubt effectief is is niet bewezen of gemeten of wel?

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Ether way is de maker aldo hakman een herbalist die overduidelijk goeie intenties heeft met zijn producten.

Dit is hem:
Syrische wijnruit of Banisteriopsis caapi thee. Beide bevatten harmalas.

Ook hier weer mee: zorg dat je weet wat je doet en weet wat bijvoorbeeld een goede dosis is.
Caapi b & bobinsana zit/zat er in

Proxima

Badass junkie
Ja kijk in theorie heb jij natuurlijk gewoon helemaal gelijk in wat je zegt.

Echter zou je ook tijdens het nuttigen medicatie kunnen afraden toch?
Bij anti-depressiva duurt het vaak meerdere weken totdat het uit je systeem is. Tot die tijd kan je dus geen harmalas gebruiken.

Zoals ik al aangaf: weet wat je doet, serotoninesyndroom is echt geen grap.

Plus de hoeveelheid MAOI en of die uberhaubt effectief is is niet bewezen of gemeten of wel?
Geen idee hoeveel er in zit.

Dat maakt het overigens dus wel een product waar je vooral voor de naam betaald. Voor de prijs van een paar van die flesjes kan je beter zelf de ingrediënten kopen en dan gelijk liters van dat spul maken. 🙄

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Dat maakt het overigens dus wel een product waar je vooral voor de naam betaald. Voor de prijs van een paar van die flesjes kan je beter zelf de ingrediënten kopen en dan gelijk liters van dat spul maken. 🙄
Zeker waar

Echter is het afhankelijk van de alcohol sterkte wat voor effect je krijgt.

Wel is zelf B caapi gewoon in alcohol gegooid maar het eind product was toch anders.

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Juist, dus gewoon een marketing verhaaltje? 😏

Die lui moeten echt vette winst hebben gemaakt met die Shambala. Die druppel flesjes waren 5ml ofzo? 😂
Zeker maar dat zijn dus de mensen die het als 'shambala' verkopen

Vroeger werd dit in aldo zijn winkel verkocht genaamd de edelwei in de clerqstraat in amsterdam voor een stuk redelijkere prijzen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het ergste was dat niet op de verpakking stond welke bestanddelen en hoeveel ervan precies in zitten. Dat maakt het dus gevaarljk. Eigenlijk zou je bij dit soort middelen ook (uit vrijwillige beweging) een bijsluiter moeten bijvoegen waarin de mogelijke risico's staan opgesomd.

Bovenaan