shotjes

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
chanelrebel zei:
Ik heb ook wel eens een EHBO- shot gezien (door vrienden). Dan doe je net als reanimatie (behalve het mond-op-mond gedeelte) zodat de rook van de joint dieper reikt in je longen, en dus merk je meer van het effect. :grin:
Haha ohja, zodat het ook de diepste, donkerste spelonken bereikt. Daar waar niemand zich veilig waart en achter elk longblaasje gevaar schuilt. Come on...

spacebilly

Belezen gebruiker
rook gewoon chill je jointje zonder al die bellen en toeters:grin: allemaal stoerdoenerij en pijnigen van je keel, echt vies.. Een goede bonghit daarintegen smaakt superrr..

gr!

SittaMan

Belezen gebruiker
Als je hoest gaat er meer bloed naar je hersenen, misschien dat het daarmee iets te maken heeft?

OT: zelf doe ik dat niet (veel), maar het is altijd wel grappig om iemand daarna zijn longen er zien uit te hoesten als je al goed stoned bent! :grin:

whyme

Belezen gebruiker
SittaMan zei:
Als je hoest gaat er meer bloed naar je hersenen, misschien dat het daarmee iets te maken heeft?

OT: zelf doe ik dat niet (veel), maar het is altijd wel grappig om iemand daarna zijn longen er zien uit te hoesten als je al goed stoned bent! :grin:
Volgens de Engelse Wiki gaat er juist minder bloed naar de hersenen als je hoest :confused: Maar dat zou het ook wel kunnen verklaren, je hebt dan gewoon duizelingen door zuurstofgebrek (zeker als je ook nog zo'n shotje hebt genomen :tearsofjoy: ).

Zelf heb ik nog nooit zo'n shotje genomen. Een shotje bij ons gaat op de volgende manier:
-Maak met 1 een vorm alsof je een paal vasthoudt.
- jointje tussen pink en ringvinger, met de brandende kant naar buiten natuurlijk.
-Sluit met je andere hand de grote opening luchtdicht af.
-als het goed is heb je aan de bovenkant een gat, tussen duim en ringvinger. Zet daar je mond aan.
-zuigen maar!

Als het goed is koelt hierdoor de rook af en brandt het laatste stukje van de joint niet zo hard in je keel. Probleem is wel dat je vloei hierdoor nog sneller opbrandt dan je shag :confused:

Mind_blowing

Experimenterende gebruiker
whyme zei:
SittaMan zei:

Volgens de Engelse Wiki gaat er juist minder bloed naar de hersenen als je hoest :confused: Maar dat zou het ook wel kunnen verklaren, je hebt dan gewoon duizelingen door zuurstofgebrek (zeker als je ook nog zo'n shotje hebt genomen :tearsofjoy: ).

Zelf heb ik nog nooit zo'n shotje genomen. Een shotje bij ons gaat op de volgende manier:
-Maak met 1 een vorm alsof je een paal vasthoudt.
- jointje tussen pink en ringvinger, met de brandende kant naar buiten natuurlijk.
-Sluit met je andere hand de grote opening luchtdicht af.
-als het goed is heb je aan de bovenkant een gat, tussen duim en ringvinger. Zet daar je mond aan.
-zuigen maar!

Als het goed is koelt hierdoor de rook af en brandt het laatste stukje van de joint niet zo hard in je keel. Probleem is wel dat je vloei hierdoor nog sneller opbrandt dan je shag :confused:

Zoiets noemen wij (onze groep iig) de stofzuiger :P

SittaMan

Belezen gebruiker
whyme zei:
SittaMan zei:

http://www.hbvl.be/Archief/guid/hoe...?artikel=be1226f3-4da9-4e0e-b560-42780c5778ec Hierin staat dat dat juist wel helpt, maarja, ik weet er zelf ook het fijne niet van ;p

Intoxication

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Van hoesten word je echt niet stoneder, je krijgt alleen een druk op je hoofd die je met wiet op sneller voelt net als met mdma op hoesten.
't Zou wat zijn, een stof gaat opeens beter werken als je moet hoesten :tearsofjoy:

laten we toch doen alsof we er allemaal wat van kennen.. niet dus..........
het is effectief wel waar hoesten zet je longblaasjes net gigantisch veel open en waartoe hebben je longblaasjes verbinding, oh nee toch niet het bloedvatenstelsel, o jawel .. en doordat de longblaasjes meer openstaan wordt er meer thc opgenomen dan anders

SittaMan

Belezen gebruiker
Intoxication zei:
Oom Klaas zei:
Van hoesten word je echt niet stoneder, je krijgt alleen een druk op je hoofd die je met wiet op sneller voelt net als met mdma op hoesten.
't Zou wat zijn, een stof gaat opeens beter werken als je moet hoesten :tearsofjoy:

laten we toch doen alsof we er allemaal wat van kennen.. niet dus..........
het is effectief wel waar hoesten zet je longblaasjes net gigantisch veel open en waartoe hebben je longblaasjes verbinding, oh nee toch niet het bloedvatenstelsel, o jawel .. en doordat de longblaasjes meer openstaan wordt er meer thc opgenomen dan anders

Longblaasjes zetten zich niet open? Dat proces werkt met diffusie?
Ik weet nog niet zo zeker wie er hier wel en niet wat van kent hoor...

whyme

Belezen gebruiker
SittaMan zei:
whyme zei:
SittaMan zei:

http://www.hbvl.be/Archief/guid/hoe...?artikel=be1226f3-4da9-4e0e-b560-42780c5778ec Hierin staat dat dat juist wel helpt, maarja, ik weet er zelf ook het fijne niet van ;p
Nuanceverschil: Hoesten zorgt ervoor dat er bloed naar je hersenen blíjft gaan, het wordt niet méér bloed :wink: Denk ik :confused:

wat ik nog wel eens deed was:

vuist maken (niet dichtknijpen) en dan de joint met de tip tussen je ringvinger en pink doen. (dicht bij de knokkel) vervolgens kun je aan de bovenkant bij je duim hijsen. ik zette dan altijd de duim van m'n andere hand onderop m'n vuist en als je dan goed aant hijsen was trok je je duim weg waardoor het allemaal nog net ff wat harder binnen kwam. belangrijk is wel dat je de joint niet dichtknijpt ofzo, dat is een beetje lastig uit te leggen maar je moet het allemaal dus een beetje losjes houden.

kwam altijd wel flink aan maar dat duurde meestal maar eventjes.

Bovenaan