Sinds lange tijd weer eens truffels/paddo's

dacide

Experimenterende gebruiker
Beste forumleden,

Dit is tevens mijn eerste post.

Ik heb 12-15 jaar geleden wel eens vaker paddo's en truffels gehad (ben inmiddels 34).
Graag wil ik dit binnenkort weer eens gaan doen. Gewoon lekker thuis in de vertrouwde omgeving. Muziekje erbij en genieten.

Ik ben totaal niet meer op de hoogte van alle ins- en outs. Wat zijn nog aan te raden hoeveelheden? En welk soort? Ik weet dat je enkel nog truffels legaal kunt kopen. Maar mag je wel nog gewoon verse paddo's kopen? En heeft het een de voorkeur boven het andere? (truffels vs paddo). De werkzame stof is immers gelijk, toch?

Verder heb ik al jaren geen echte (hard)drugs meer gehad. Wel ben ik een dagelijkse avond blower en heb ik vorig jaar een fantastische ayahuasca ceremonie ondergaan.

Ik heb niet direct een echte intentie die ik met de trip wil ingaan. Dat doe ik straks in april/mei wel als ik weer eens voor een ayahuasca ceremonie ga. Maar ik wil er natuurlijk wel iets moois uithalen. Het is niet puur voor de fun en om wat te lachen (wat vroeger wel vaker de insteek was, toen ik nog jonger was).

Ik hoor graag of jullie advies/tips hebben... (en ik vind het ook gewoon leuk om weer eens over deze materie te praten).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Welkom Dacide,

Ten eerste, ik heb dit topic even verplaatst naar Natuurlijke Psychoactieven. Daar is het wat beter op zijn plek.

Wat betreft je vragen:

- Aan te raden hoeveelheid ligt voor truffels wat tussen de 10 en 15 gram en voor paddo's meestal iets hoger: tussen de 15 en 20 gram. Al verschillen individuele truffels natuurlijk van elkaar en zo ook paddo's. Wil je echt stevig trippen dan is misschien meer nodig. Rond de 30 gram bijvoorbeeld. Maar daar zou ik mee oppassen als je weinig ervaring hebt en ook als je lange tijd niet hebt getript.

- Soorten maken wat mij betreft weinig uit. Verschillende batches van eenzelfde soort kunnen al sterk verschillen in potentie, dus je weet het gewoon niet. Ik zou wegblijven van de duurste soorten. Het is het meestal niet waard vind ik.

- Nee, verse paddo's zijn verboden. Al mag je ze dan wel weer zelf kweken. :rolleyes:

- Wat mij betreft lijkt de werking van paddo's en truffels zó op elkaar, dat het niet uitmaakt wat je neemt. Ik heb ruime ervaring met beide (in totaal ik schat zo'n 60 keer getript, waarvan wat vaker op truffels dan op paddo's) en er is voor mij gewoon geen lijn in te trekken van 'paddo's zijn zo, truffels zijn zo'. De onderlinge ervaringen kunnen wel enorm verschillen van elkaar, maar dat heb je ook als je altijd alleen maar truffels neemt, of alleen paddo's.

Persoonlijk zou ik met psychedelica nooit een intentie hebben. De spontane trips zonder intenties zijn bij mij altijd veruit de mooiste gebleken. Maar je moet natuurlijk doen wat jij leuk vindt. :wink:

benzzzy

Badass junkie
Mindless zei:
Welkom Dacide,

- Aan te raden hoeveelheid ligt voor truffels wat tussen de 10 en 15 gram en voor paddo's meestal iets hoger: tussen de 15 en 20 gram
15-20 gram vers :wink:
Als je paddos kan hallen vraag aan je dealer gelijk welke soort het is.
De dosis lan veel verschillen per soort
3g (gedroogd)mexicaanse is genoeg maar 3g(gedroogd) liberty caps kan al gou teveel zijn als je niks gewend bent.

Veel trip plezier.

dacide

Excuses voor deze verlate reactie.

Hartelijk dank voor alle aanvullende informatie. Gewaardeerd!

Wist niet dat verse paddo's inmiddels ook al verboden waren. Toen ik deze voor het laatst had genomen, waren gedroogde paddo's al verboden. Maar de verse nog niet. Tijden veranderen.

Ik wil nu bij zamnesia truffels bestellen. Ze gaan van sterkte van 1/5 tot 5/5. Zit zelf te denken aan ronde de circa 3/5 (bv Atlantis of Tampanensis ).

Het ziet er echter naar uit dat ik de komende weken weinig fatsoenlijke vrije tijd heb. Dus nog even wachten met trippen. Wil nu gaan starten met microdoseringen. Eens zien wat dat met mij doet. Ben ik erg benieuwd naar.

Enig idee welk gewicht aan verse truffels je het best kunt nemen hiervoor? (bv 1 gram per keer?)

Los van bovenstaande.
Zag idd dat je diverse kweeksetjes kunt kopen voor paddo's... lijkt me erg interessant. :grin:

In mei wil ik weer ayahuasca gaan doen. Dan komt Gino (Peruaanse sjamaan) weer naar NL.
Hoe lang van te voren dien ik rekening te houden met truffels. (bv 1 maand van te voren niet meer gebruiken ofzo?)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
dacide zei:
Wil nu gaan starten met microdoseringen. Eens zien wat dat met mij doet. Ben ik erg benieuwd naar.
Ik heb een tijdje geleden dit topic over microdoseren geschreven, misschien wel interessant voor je. Daar staat ook een link in met doseringen voor microdoseren.

dacide zei:
In mei wil ik weer ayahuasca gaan doen. Dan komt Gino (Peruaanse sjamaan) weer naar NL.
Hoe lang van te voren dien ik rekening te houden met truffels. (bv 1 maand van te voren niet meer gebruiken ofzo?)
Na 2 weken is de tolerantie volledig weg, dus minstens twee weken van te voren niet meer trippen is wel aan te raden. Maar aangezien je de trip ook nog moet verwerken zou ik inderdaad eerder een maand aanhouden.

dacide

Bedankt voor die link.
Ik ga hem eens goed doorlezen.

Ik krijg vandaag mijn pakketjes binnen. Heb gekozen voor een gemiddelde sterkte (Psilocybe tampanensis - Philosopher stones).

De portie/verpakking is 15gram als ik me niet vergis. Ik denk dat ik dan een 1/10e deel als eenheid neem als microdose, en dan dat schema volgen van die bekende amerikaan. Kom even niet op zijn naam. Dat zou dan betekenen 1,5 gram truffel per microdose.

Dag 1 = microdose
Dag 2 = niks
Dag 3 = niks
Dag 4 = Microdose
Dag 5 = niks
Dag 6 = niks
Dag 7 = Microdose

Misschien wel verstandig om ook een verslag bij te houden. Denk aan mood, productiviteit, creativiteit, hoeveelheid slaap, wiet, etc.

Enige twijfel die ik nu heb is of ik er morgenvroeg mee start of niet. Misschien beter om te wachten tot zaterdagmorgen. Stel dat ik wel wat voel, dan is het klote dat je net op kantoor zit. (lijkt me).

Truffels gewoon in koelkast bewaren? Of raden jullie aan om dit te drogen? (alternatief is dat ik zo'n paddo kweekset koop, en dan mushrooms ga drogen)

[edit]
Ik begin zojuist je post te lezen, zie dat je daar ook dat bekende schema aanhoudt. Die man heet dus James Fadiman ja)
[/edit]

benzzzy

Badass junkie
In de koelkast als je ze ze snel wil opeten.
Als het nog ff duurt laten drogen.

EDIT als je ze wilt drogen hev ik nog wel een aparte manier :P .
Ga naar de instelingen van je playstation.
Zorg dat die niet na ..... uur uitvalt dus dat ie aan blijft staan.
Leg je truffels achter de ventilatie en ze zijn binnen 24 uur droog.

dacide

Benzoboss zei:

Zijn gedroogde truffels gewoon eetbaar? Of worden ze zo hard, dat ik ze moet grinden?

En hoeveel vocht verliest een truffel hiermee? Als ik normaal zou microdosen met 1,5gr verse truffel. Wat wordt dit in gedroogde vorm? Want volgens mij verliezen truffels een stuk minder vocht dan paddenstoelen.

benzzzy

Badass junkie
dacide zei:
Benzoboss zei:

Zijn gedroogde truffels gewoon eetbaar? Of worden ze zo hard, dat ik ze moet grinden?

En hoeveel vocht verliest een truffel hiermee? Als ik normaal zou microdosen met 1,5gr verse truffel. Wat wordt dit in gedroogde vorm? Want volgens mij verliezen truffels een stuk minder vocht dan paddenstoelen.
Ik weet het niet zeker maar ong 50% vocht denk ik.

En ja ze worden hard

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
dacide zei:
Ze verliezen een stuk minder vocht dan paddo's inderdaad, hoeveel durf ik niet precies te zeggen. Ik raad je aan om je stash van te voren te wegen en dan nogmaals als het droog is, dan kun je het altijd weer terug rekenen naar een verse dosering. Nog beter het eerst opdelen in de gewenste dosering en dit dan telkens apart drogen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Benzoboss zei:
https://www.zamnesia.nl/blog-de-lemon-tek-voor-een-snellere-trip-n232

^mischien leuk om te proberen.
Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik heb er goede verhallen over gehoord.
Ik heb er ervaring mee en kan zeggen dat het zeer effectief is. Het maakt de dosering ongeveer 2 keer zo sterk in mijn ervaring.

De eerste keer dat ik het deed geloofde ik er niet in en heb toen 20gr truffels met lemon tek gedaan, dat leek uiteindelijk meer op 40gr. Met uit het lichaam treden en alles erop en eraan. Bijzondere trip, maar de sterkte overviel ons nogal aangezien we niet verwacht hadden dat het zoveel sterker zou zijn.

Oppassen dus met de dosering als je voor de lemon tek gaat! En houd er rekening mee dat je er ontzettend misselijk van wordt, citroensap drinken is niet echt een pretje.

dacide

Ik heb zelf een portie philosopher stones gekocht (15gr).
Vanmorgen heb ik de eerste microdose genomen. (0,96 gr). Even voorzichtig aan. Laatste keer truffels/paddo's voor mij is alweer zo'n 12 jaar geleden.

Ingenomen op nuchtere maag, minuutje of 20 geleden.

Nu op kantoor; redelijk drukke dag voor de boeg. Maar gelukkig geen afspraken met collega's of externen. Dus kan gewoon mijn eigen ding doen.

Ben benieuwd in hoeverre het zorgt voor meer concentratie, drive en creativiteit.

Bedoeling is om morgen en overmorgen dan weer over te slaan. En maandagmorgen weer een dosering te nemen. (tenzij ik zondag voor een portie ga :grin: )

[update]
Het is nu 12.20 uur. Voor mijn gevoel merk ik niet echt meer iets van de dosering. In het begin van de ochtend voelde ik wel 'iets'. Maar daar kun je niet echt een vinger op leggen. Ik merkte eigenlijk geen verschillen in productiviteit of mood, alhoewel ik voor mijn gevoel wel redelijk gefocust was.

Mentat

Bedankt voor de update, Dacide.

Mocht je besluiten om het morgen (of vandaag) weer te proberen, dan ben ik benieuwd naar het vervolg.

dacide

Kleine update op mijn vorige post.
Terugdenkend aan afgelopen vrijdag kan ik niet anders concluderen dan toch een erg productieve dag te hebben gehad.

Binnenkort weer eens opnieuw microdosen, maar dan langere tijd.

Gisteren namelijk de verleiding niet weten te weerstaan, en een gemiddelde portie genomen (11gram). Wat was dat weer lang geleden zeg. Ik heb er echt van genoten. Vooral het concert van Shpongle op de achtergrond werkte echt PERFECT!

Redelijk visuele trip gehad. Meer dan ik had verwacht. Was toch echt onder de indruk van de intensiteit. En het viel me op dat er toch wel veel raakvlakken zijn met ayahuasca. ALhoewel mijn aya trip vele vele malen intenser en heftiger was. Grootste verschil zit hem denk ik in het feit dat bij psilocybine er heel veel om je heen gebeurt en met name je zintuigelijke waarneming beinvloed wordt; waar ayahuasca veel meer naar binnen toe werkt.

Uiteindelijk van half drie tot na zessen getript.
Heb genoten van de reflectie van de tv op de parketvloer, waarin ik de meest mooie maya-achtige maskers'/gezichten in voorbij zag golven.

Qua setting: Ik zat gewoon op de bank in mijn woonkamer. Mijn vriendin zat er ook bij. Maar heeft niets genomen (paar shotjes sambuca). Maar het ging prima moet ik zeggen. Je merkt heel goed dat zij op een ander level zit. Maar ze liet me gewoon met rust en bemoeide zich niet met mijn trip. Dus dat ging goed. Het frustrerende is wel dat je continu het gevoel hebt van "oooh, ik zou zo graag willen dat jij ervaart wat ik nu ervaar... Maar helaas. Dat gaat niet".

Prachtig schouwspel. Ik heb genoten!

ps: heb nu nog +/- 3 gram truffels in de koelkast liggen. Heeft het zin om hier nog mee te microdosen? bv over 2 dagen weer. (1 gram).

Mentat

Het is ook best wel verleidelijk als een portie truffels je aan zit te staren op een druilerige zondag. Goed om te horen dat je hebt genoten van het schouwspel!

dacide zei:
ps: heb nu nog +/- 3 gram truffels in de koelkast liggen. Heeft het zin om hier nog mee te microdosen? bv over 2 dagen weer. (1 gram).

Ik ben geen expert, maar volgens mij ontwikkel je razendsnel tolerantie voor psilocybine. Ik denk dat er een vrij grote kans is dat één gram psilocybine twee dagen na een portie van 10+ gram waarschijnlijk niet veel effect gaat hebben.

Bovendien is het in zo'n geval ook moeilijk te beoordelen of het (ontbreken van een) effect komt door de lage dosering, tolerantie of een combinatie van beide factoren.

Hopelijk kan iemand anders op dit forum dit bevestigen of ontkrachten.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mentat zei:
Het is ook best wel verleidelijk als een portie truffels je aan zit te staren op een druilerige zondag. Goed om te horen dat je hebt genoten van het schouwspel!

dacide zei:

Ik ben geen expert, maar volgens mij ontwikkel je razendsnel tolerantie voor psilocybine. Ik denk dat er een vrij grote kans is dat één gram psilocybine twee dagen na een portie van 10+ gram waarschijnlijk niet veel effect gaat hebben.

Bovendien is het in zo'n geval ook moeilijk te beoordelen of het (ontbreken van een) effect komt door de lage dosering, tolerantie of een combinatie van beide factoren.

Hopelijk kan iemand anders op dit forum dit bevestigen of ontkrachten.
Het duurt bijna een week voordat de meeste tolerantie weg is bij psilo, dus een paar dagen na een trip microdoseren gaat waarschijnlijk niet veel doen inderdaad.

dacide

Ok. Thanks heren.

Als ik het goed begrepen heb, houden truffels zich circa 3 weken in de koelkast.
Ik laat ze gewoon nog een weekje liggen. Kan ik altijd volgende week nog een paar dagen microdosen :)

dacide

Nou, vandaag voor de 2e keer aan het microdosen. Dit keer 1,1 gr.
Ondanks dat ik afgelopen zondag goed getript heb, merk ik nu veel meer van deze dosering.

Ik heb nu echt het gevoel alsof ik een lijn speed genomen heb. Het effect is zo significant dat ik er niet omheen kan.

Ik heb om 8.15u de dosering genomen.
Ben benieuwd hoe lang dit gevoel aan blijft houden.

Zo, en nu ga ik snel verder met werken. Voel echt een enorme drive nu.

[edit 11.15 uur]
Het gevoel van de energie boost is af aan het nemen. Het is er wel nog, maar minder prominent.
Verder ben ik nog steeds scherper en alerter dan normaal.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je weet dat enkel het scherper en alerter dan normaal voelen het idee van microdoseren is? De bedoeling is dat het effect zo subtiel is dat je je niet anders dan normaal voelt, behalve net iets beter presteren. Gewoon het gevoel van een goede dag eigenlijk.

Als het effect te duidelijk wordt heb je waarschijnlijk eigenlijk net teveel gehad. Als je dat prettig vind en er goed op kan werken is er natuurlijk niks aan de hand, maar of het handig is dit het zo vaak te doen als fadiman bedacht heeft is dan wel een beetje de vraag.

dacide

Nou, juist dat gevoel van alerter/scherper is waar ik op doelde.
Ik bruisde van de motivatie en zin om iets te gaan doen (werken).

Ik ervoer geen andere paddogevoelens of veranderingen in zintuiglijke waarneming.

Echter de eerste keer microdosen nam ik 0.96gr... en dit keer 1,1gr. Dus dat is niet significant meer.
Maar goed, het blijven truffels/natuurproducten. De psilocybine is niet helemaal evenredig verdeeld natuurlijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oh ok, dan begreep ik je eerdere post verkeerd. De juiste dosering is in het begin sowieso wel even zoeken in ieder geval.

dacide

Gisteren een portie truffels gehaalf bij sirius.
Dit keer gekozen voor purple rain truffels, 10gr.

Valt er iets te zeggen over de sterkte van deze t.o.v, philosopher stones/tampanensis?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Geen ervaring met die soort, nog nooit van gehoord ook. Sterker nog, er zijn helemaal niet zoveel soorten als dat er op de markt worden aangeboden. Waarschijnlijk is het dus eigenlijk een van de bekende soortjes verkocht onder een andere naam voor marketing redenen.

Maargoed de sterkte verschillen tussen de verschillende soorten valt ook erg mee en is ook lang niet zo groot als dat ze je graag doen laten geloven.

dacide

Precies wat ik zelf ook dacht.

Die purple rains zijn een limited serie van Freshbox. Zie hier. (deze verkopen ze o.a. bij Sirius).
Zie deze link: https://stoelendans-deventer.nl/wp-cont ... xguide.jpg

Gisteren wilde ik eerst microdosen. Maar toch iets meer geprobeerd dan een normale microdose (dit keer +/- 2,5 gr genomen, ipv 1 gr). Dat is dus echt geen succes.
Je hinkt dan met 1 been in de paddowereld. JE voelt dat het opkomt en iets doet. Maar het is te weinig om door te zetten. Al met al zorgt dat voor een niet prettig, zoekend gevoel.

Niet meer doen dus.

De volgende keer óf gewoon microdozen (< 1gr), of gewoon een reguliere portie. Maar niet meer daar tussenin.

Leermomentje.

Mentat

Psychedelibee zei:
Geen ervaring met die soort, nog nooit van gehoord ook. Sterker nog, er zijn helemaal niet zoveel soorten als dat er op de markt worden aangeboden. Waarschijnlijk is het dus eigenlijk een van de bekende soortjes verkocht onder een andere naam voor marketing redenen.

Maargoed de sterkte verschillen tussen de verschillende soorten valt ook erg mee en is ook lang niet zo groot als dat ze je graag doen laten geloven.

Begrijp ik het goed dat het dus waarschijnlijk goedkoper en efficiënter is om bijvoorbeeld bijvoorbeeld 20 gram Mexicana A. (à €15,34) te nemen in plaats van bijvoorbeeld 15 gram Hollandia (à €17,50)?

Volgens Azarius bevat de Hollandia tot twee keer zoveel actieve stoffen in vergelijking met andere soorten. Is dit over het algemeen ook waar of valt het wel mee met de verschillen en hebben ze het gewoon slim geformuleerd met ''tot twee keer zoveel''?

Dacide, bedankt voor de updates weer. Ik blijf dit topic met interesse volgen!

dacide

Ik zit eraan te denken om een paddo kweekset te kopen.
Dan kan ik fatsoenlijk paddos kweken en daarna drogen.
Makkelijk te verpoederen, en dan in een capsule doen. Altijd makkelijk!

dacide

Mentat zei:
Psychedelibee zei:
Volgens Azarius bevat de Hollandia tot twee keer zoveel actieve stoffen in vergelijking met andere soorten. Is dit over het algemeen ook waar of valt het wel mee met de verschillen en hebben ze het gewoon slim geformuleerd met ''tot twee keer zoveel''?

Wat ik gelezen heb over die hollandia, is dat dit toch wel echt de meest potente truffel schijnt te zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
dacide zei:
Mentat zei:
Psychedelibee zei:

Wat ik gelezen heb over die hollandia, is dat dit toch wel echt de meest potente truffel schijnt te zijn.
Ja dat zeggen ze inderdaad. Maar volgens mij valt dus wel mee. Toen ik er 15gr van nam was ik ieder geval zwaar teleurgesteld in de potentie, heb ook wel eens harder getript op 15gr Mexicana. Wellicht had ik gewoon een slechte batch van hollandia, maar ik betwijfel echt of ze nou 2 keer zou sterk zijn. Gezien de prijs kun je nog beter 20gr Mexicana halen.

dacide

Ik ben inmiddels gestopt met de truffel microdoseringen.
Ik had het gevoel dat dit voor mij niet echt werkt cq toegevoegde waarde heeft.

De ideale dosering is moeilijk te vinden. Het blijft een natuurproduct. En de werking, indien juiste dosering, is eigenlijk van te korte duur.

Ik ben nu al een paar keer aan het microdoseren met LSD (ofja, eigenlijk ALD-52). En dat gaat als een speer!!!!

Energie voor tien man. Zonder hierin door te schieten.
Heb het nu 3x gedaan, en alle 3 de keren is het zeer goed bevallen.

Bovenaan