Slaap problemen & kortsluitingen?

anhaedra

Belezen gebruiker
Nou, toen die eerste nacht ben ik als een idioot gaan googlen en vond ik uiteindelijk "brain zaps" zowel in de context van SSRI's als MDMA, dat exact beschreef wat ik voelde.

Google maar eens "brain zaps", de eerste paar hits linken het allemaal aan antidepressivum-onthouding.

(edit)

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 2&start=40

Check anders deze link, veel bruikbare en herkenbare info. Lijkt samen te hangen met MDMA-kristallen, worden relatief vaak genoemd terwijl lang niet zo vaak gebruikt als pillen. Ook ik had het na 3 dagen kristallen (naast normale pillen). 2 weken eerder ook al xtc, dus ja, overmatig gebruik.

Lijkt me ook dat de link met XTC veel sterker is dan met antidepressiva, maar ja, meer mensen zitten aan de antidepressiva en er wordt meer onderzoek naar gedaan, vandaar waarschijnlijk.

Voor mij begon het en tijd geleden. Na een tijdje xtc misbruik begon ik met truffels, en ik was hier vrij enthiousast over. Ik had het gebruikt en paar keer en viel na lang informatie te hebben opgezocht over truffels in slaap. Ik had een droom waarin ik truffels gebruikte en wat ik voelde in mijn droom was vrij onaangenaam en erg realitisch. Ik werd wakker en moest ff bessefen dat ik eigenlijk nuchtr was en geen drugs had genomen.

De komende 2 maanden had ik vaker zulke dromen over drugs, waar ik me in mijn droom ook echt space voel. Ik kreeg de zogeheete brain buzz , oftewel schokkerig gevoel en paar keer in mijn slaap maar wist niet of dit echt was of weer en realische droom. Tot ik 5x wakker werd vrij space in mijn hoofd, weer in slaap en weer wakker etc. Ik liet het nog ff gaan

Ik moet zeggen dat ik om de week wel xtc gebru8kten eigenlijk. Ik gebruikte hierbij 5-HTP, niet vaak maar op zen tijd. En ik heb later gelezen dat dit verantwoordelijk kan zijn voor de realistische drome. ( Iets over teveel serotonine dat omgezet wordt in iets anders. Dit stofje creert na verwachting meer levendige dromen. Ik begon mij hierin wat meer te verdiepen nadat ik gister in slaap viel. Ik werd eerst wakker met het schokkerige gevoel in mijn hood, het voelde of mij hele lichaam pijn deed dus ik wou meteen van positie veranderen maar ik merkte dat ik niet kon bewegen, na 4 a 8 seconden was dit over en was ik wakker. Het leek of ik nooit pijn heb gehad en ik weet nog steeds niet of ik het droomde kf als het echt was. Ik viel weer in slaap en werd weer wakker. Op en manier net als mdma dat ik ff me ogen open en het lijkt alsof ik ergens anders ben.

Ik merkte al snel in een seconde dat ik in me kamer was en ff confused was. Maar ik zag en vrouw aan het eind van me bed staan ( ik weet niet of ik wakker was of droomde. Ik twijfel omdat ik herinder dat de vrouw eigenlijk me bureau stoel was) ik wist dat het nep was maar merkte dat ik niet kon bewegen. Ik had opeens het gevoel dat de vrouw naar me toe liep. Ik wou eigelijk me kamer uit, ookal wist ik dat het nep was. Maar ik kon niet bewegen. Dit duurde niet lang.toen ik wakker werd was ik totaal niet bang en begon me weer aftevrage wat er nou gebeurt was.

Maar ff over dat schokkerige gevoel, ik kan begrijpe waarom het zo beschreven wordt. Tog vondt ik het echt als drugs voele, zonder euforie. Een beetje als lachgas heel overweldigend.

Sorry voor dit rommelige verhaal. Ik ben op dit moment onder invloed :mrgreen: en schrijf het op mijn tablet.

Maar ik vindt het wel heel interesant hoe dit soort stofjes werken en invloed hebben op ons. Ik hoop daarom dat dit soort topics levend blijven.

transformated

Badass junkie
Heb dit topic een beetje gelezen. Soms als ik wat rust kan ik me kamer zien met me ogen toe tot de kleinste detail bijna. Dit heb ik soms als ik niks neem van drugs en dan heb ik het soms achter dat ik drugs neem. Ik vind het wel fascinerend ik zou eens moeten proberen verder gaan wie weet zit ik in australie weer met me geest. Ik wil nog eens liquid dromen dan kan ik alles doen. Jammer dat ik geen liquid dromen meer heb ik had ze bijna iedere avond.

Bobsacamano

Badass junkie
Sinds ik drugs gebruik zijn mijn dromen ook wel veranderd hoor. Realistischer geworden en soms lijkt het samen te lopen met het wakker zijn. Zo heb ik ook wel vaker het fenomeen dat de wakkere wereld waarin ik me bevind door loopt in een droom, een voorbeeld hiervan.

Ik zit naast mijn vriendin in de auto en zij rijd. Ik ben een beetje met mijn mobiel aan het kloten en val in slaap. Ik heb dit alleen niet door want voor mijn beleving ben ik nog steeds met mijn mobiel bezig en stuur ik een vriend van me een paar berichtjes. Ineens schrik ik wakker en mijn hand met mobiel licht gewoon te rusten op mijn been en het schermpje is uit. Ik check en heb die vriend helemaal niks gestuurd.

Heel vreemd fenomeen. Ik heb dit wel sneller als ik stress heb.

MeejheM

Badass junkie
Dat met dat autorijden heb ik laatst ergens in een filmpje of iets voorbij zien komen, of dat het zo letterlijk was als jou verhaal weet ik niet meer, ik kan het niet terugvinden.

wel bleekt dat je tijdens autorijden, vooral dagelijkse kilometers erg ver af kan drijven met de geest. Volgens mij ging het artikel/docu/filmpje ook over zelfhypnose, en in hoeverre mensen openstaan voor (auto-)suggestie. de saaie rit die je 300 keer per jaar naar je werk maakt was een voorbeeld voor de vele mensen die nog nooit een hypnose of hypnotiseur zijn tegengekomen.

Ik heb de laatste tijd ook wel wat stress, en schrik elke dag wakker, vaak meerdere keren. Ik hoor serieus mijn telefoon of deurbel, terwijl dat niet zo is, of een bepaalde claxon in auto's. Mijn beltoon veranderen werkt trouwens niet. Ik heb er al jaren last van.

Spontaan in slaap vallen en wakker worden is trouwens niet mijn schuld, dat hoort bij een ziekte die ik heb. Niet dat ik het er veel beter op maak met mijn gedrag.

Bovenaan