slaapverlamming?

takedown84

Belezen gebruiker
hey,

ik lag laatst in m'n bed en was gewoonweg verlamt, echt raar gevoel...
ik hoorde ook stemmen en voetstappen... en vond dit mega eng...

dus de dag erna, ik kijk op het internet en kwam hierbij uit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
ik leest dit allemaal wat...
en toen ik dit las... "Personen die gebruik maken van XTC-achtige stoffen geven vaker aan deze klachten te hebben"
verschoot ik nogal.. :)
ik had namelijk de week ervoor nog pillen gepakt, (doe het maar heel af en toe) en dat waren drie redelijke pillen ineens... ik wist dat het redelijke ware dus ik kon het wel aan :)
ik dacht ok... maakt niet veel uit...
maar kreeg er gistere nacht weer last van... er staat ook iets van dat het een gevoel geeft dat ze op je romp zitte en je keel dichtnijpen...
ik slaap bijna altijd op mijn buik,
vanaf dat ik door had dat ik nimmer kon bewegen... kwam er precies iets op mijn rug zitten en duwde mijn hoofd tegen mijn kussen aan...
echt megalang, probeerde me oge ope te doen, dit lukte dan met heel veel moeite, probeerde te roepen, lukte niet, je krijgt er enkel wat gekreun uit, ik probeerde dus m'n moeder te roepen
en dacht dat ze binnenkwam, ik hoorde de deur open gaan
en m'n moeder zej: ja wa is er manneke (zij ze vroeger altijd tegen me toen ik klein was)
na 'n halve minuut ging het gevoel op m'n rug weg en kon ik terug bewegen, m'n moeder was niet op m'n kamer en was er ook niet geweest...
(ik ben nu wel net 'n week naar Lloret de mar geweest en heel de week zat geweest natuurlijk... geen pillen aangeraakt) en heb ook gehoort dat alcohol je serotine lichtjes aantast...
en heb er ook niet veel geslapen..
heeft nog iemand hier last van?

Complicity

Belezen gebruiker
Heb er al eens eerder over gehoord bij college. Het kan volgens mij geen kwaad, maar het lijkt me wel een behoorlijk onaangename ervaring. Ik heb zelf ook weleens dat ik relateit (als bijvoorbeeld iemand in mijn slaap tegen me praat) combineer met een droom. Daar kunnen ook hele eigenaardige dingen van komen. Ik denk dat iedereen het gevoel wel herkent dat je niet weet of iets echt is of dat je het gedroomd hebt, heel vreemd haha.

lmbrgg

Experimenterende gebruiker
ja ik heb er ook last van :openmouth:
de stemmen die ik hoorde waren aan t fluisterren en dan tog heel hard maar ik kon het niet verstaan leek net een andere vaage taal en k hoorde n soort elastiek knappen net als zon cartoon filmpje..:confused: als ik bijna in slaap viel leek het idd net alsof mn keel werd dicht geknepen..
ik d8 ik blijf wakker maar als je uitijndelijk in slaap valt dan is het net alsof je een enorme stroom schok krijgt en je heel erg schrikt.. je bent dan ineens weer klaar wakker.. ik heb er informatie voor gevraagd bij mn verslavingshulp en zal binnenkort t heele verhaal van begin tot eind op dit drugsforum zetten......

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ja ik heb soort van dit probleem, afgelopen nacht nog gehad (ben 1,5 week clean). Ik ging in m'n bed liggen en het leek echt alsof mijn benen en voeten verlamd waren, ik had het idee dat het kwam omdat ik nogal veel werk de laatste tijd, maar het was best eng, want het voelde dus (wat ik al veel vaker heb gelezen) dat er 'beestjes op of onder je huid zitten' ik schrok er echt heel erg van, zelfs zo erg dat ik er bang van werd en met licht aan verder ben gaan slapen. Je voelt op sommige plekken van je lichaam duidelijk dat er iets zit en je ziet ineens allemaal van die vieze kleine beestjes voor je, dat slaapt echt niet chill, toen ik m'n bed gecheckt had kon ik wel slapen maar heb wel bijna 3 uur lopen draaien.

heb trouwens nog niet last gehad van onaangename hallucinaties 'snachts, maar voordat dat wel gebeurd, stop ik liever een tijdje met dat spul :openmouth:
hoewel die beestjes wel een hallucinatie waren natuurlijk, maar geen stemmen of gezichten ofzo

lmbrgg

takedown84 zei:
ok, gebruik je dan veel xtc???
want ik gebruik het minder als 1x per maand :)
ja ik gebruikte elke dag en extreem veel wa je na n tijdje erge spijd van krijgt :(
maar ik zal je linke als mn verhaal helemaal af is anders is er niemand die t gelooft want t ging die tijd egt te ver.... en nu ben k aand proberen te stoppen met die rotzooi....

lmbrgg

o ja: tip: als je weer wat gebruikt is het weg ma als je dan weer niks gebruikt is t er weer... ik ging weer extra veel gebruiken en als je dan effe niks hebt gehad dan komt t heftiger terug dus je kunt beter van die rotzooi afblijven :wink:

Bovenaan