Slagroomspuit

J0rrit

Badass junkie
Ik heb onlangs aan een lachgasspuit weten te komen maar volgens mij is dit niet helemaal de juist, ik krijg namelijk (te) kleine ballonnetjes. Waar je de patronen in moet doen zit aan de achterkant ook een gat ( weet niet of dit normaal is ) en daar ontsnapt volgens mij ook wat uit, verder is het ' kopje ' van de patronen een stuk groter dan hetgeen erdoorheen prikt, volgens mij lkekt er op die manier dus lachgasweg via dat gat. Ik weet wel dat die ook werkt voor CO2 patronen, heb ik dan de verkeerde?

Gr,

tomz0r

Badass junkie
Gat dichtplakken? :P
En zo groot wordt een ballon niet van 1 patroon. Ik doe er altijd 2 of 3 in, en dan is de ballon nog niet eens heel enorm.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Welk merk patronen heb je? Ik heb zelf altijd Kayser en dus ook een slagroomspuit die speciaal geschikt is voor dat type/merk patronen.

Spor

Wijs gebruiker
Ik heb een vet handig / vaag apperaatje hiervoor, komt geen slagroomspuit aan te pas:

Het is een kokertje, waar precies een patroon in past. Het kokertje heeft een deksel met precies in het midden een punt van heel hard staal, en aan de bovenkant 2 gaten. Je doet dus de capsule erin, draaid de dop helemaal omlaag en doet dan de ballon erop. Dan draai je m voorzichtig open, hiermee kan je de druk die uit de capsule komt regelen. Als je hem een beetje open draaid, komt het er langzaam uit, hoe verder open, hoe groter de druk... Zo vul je dus je ballon en klaar is kees :grin: geen lastig gedoe, ding past ook je zak

ideaal

caatje

Badass junkie
Spor zei:
Ik heb een vet handig / vaag apperaatje hiervoor, komt geen slagroomspuit aan te pas:

Het is een kokertje, waar precies een patroon in past. Het kokertje heeft een deksel met precies in het midden een punt van heel hard staal, en aan de bovenkant 2 gaten. Je doet dus de capsule erin, draaid de dop helemaal omlaag en doet dan de ballon erop. Dan draai je m voorzichtig open, hiermee kan je de druk die uit de capsule komt regelen. Als je hem een beetje open draaid, komt het er langzaam uit, hoe verder open, hoe groter de druk... Zo vul je dus je ballon en klaar is kees :grin: geen lastig gedoe, ding past ook je zak

ideaal

Ja dat is leuk maar waar ga je dat kopen? Of hoe moet je het maken?

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is best normaal als je het patroon terug losmaakt er een beetje gas ontsnapt nog, en van 1 patroon word hij niet zo groot nee.

Spor

Wijs gebruiker
caatje zei:
Ja dat is leuk maar waar ga je dat kopen? Of hoe moet je het maken?

Ja, de vage kennis op de hoek he :wink:

Ik geloof niet dat die dingen in een fabriek gemaakt worden, hij zij dat een of adnere gast die zelf had gefixed

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Ik denk dat hij zo'n lachgas/N20 "cracker" bedoelt. Ik had er toen ik 16 was ook eentje, had een vriend meegenomen die naar Amerika was geweest. Die van mij was van plastic en ging alleen best snel stuk... :(

Maar goed, inmiddels zijn we bijna 13 jaar verder en heeft internet ruim en breed onze wereld veroverd. Als je in je zoekterm de woorden n20 en cracker gebruikt, kom je vast wel ergens een site tegen waar je ze kunt bestellen!

honingolie

Bewuste gebruiker
Marla Singer zei:
Maar goed, inmiddels zijn we bijna 13 jaar verder en heeft internet ruim en breed onze wereld veroverd. Als je in je zoekterm de woorden n20 en cracker gebruikt, kom je vast wel ergens een site tegen waar je ze kunt bestellen!

idd, n2o cracker op ebay does the trick.. Bestellen in de VS en voor nog geen tien euro ben je klaar.

Handig natuurlijk, al is het nadeel wel dat je slechts 1 patroon per ballon kunt vullen.. Bij een slagroomspuit zijn 2 a 3 ballonnen vaak mogelijk (afhankelijk van de grootte).

Daarnaast kan de ballon sneller bevriezen bij het gebruik van zo'n cracker, omdat het gas niet uitzet en opwarmt - het komt direct in de ballon terecht.

Spor

Wijs gebruiker
Wat marla post heb ik inderdaad, ongeveer dan...

Wat honingolie zegt klopt wel, maar omdat het een draaidop is kun je m ook een klein beetje open draaien waardoor het gas er heel langzaam uit komt. Dan bevriest de ballon ook niet. Alleen als je hem in een keer open draaid

Bovenaan