Slechte ervaring lovertjes (XTC)

Shoenie

Newbie
Ik vraag me af wie van jullie wel eens een slechte ervaring hebben gehad met lovertjes, oftewel xtc. Zijn er mensen die bij de eerste keer knock-out gaan of erger en wat zijn de standaart gevoelens die je bij deze pillen krijgt. Heb je genoeg aan één pilletje om effect te krijgen, en wat kan er eigenlijk uberhaúpt gebeuren als het fout gaat?

Graag jullie meningen!

iSmokex

Bewuste gebruiker
Op xtc ben ik nooit echt bad gegaan en de risico's zijn erg makkelijk te beperken. Het gevoel van pillen staat beschreven in tripreports, kijk anders even in dat deel van het forum en zoek naar een xtc report. Euforisch is het juiste woord om xtc mee te beschrijven maar dat is erg kort door de bocht. Of je aan 1 pilletje genoeg hebt ligt aan de inhoud van de pil, om zekerheid te hebben kan je die laten testen bij een testcetrum. Als je dat niet wilt kan je je pil op pillreports zoeken maar dat geeft niet echt 100% zekerheid.
Qua dosering zou ik aanraden 1 a 1.5x je gewicht maar dan in MG. Dus weeg je 80 kg, neem dan 80 - 120mg. Zou niet direct voor 1.5x je gewicht doen maar een tussen weg.
Als het fout gaat kan dat liggen aan een andere stof dan mdma in je pillen, maar dit kan je voorkomen door dus te laten testen. Andere risico's zijn oververhitting/uitdroging. Dit kan je tegen gaan door goed te drinken, elk uur een glas ofzo. Door de droge mond die je van xtc kan krijgen zal je dit hoogst waarschijnlijk wel automatisch doen. Wel uitkijken met alcohol omdat dit ook het vocht uit je lichaam haalt. Niet erbij drinken dus, en al helemaal niet als het je eerste keer is! Als je zorgt voor een fijn gezelschap en de juiste plaats kan er vrij weinig mis gaan. Raad wel aan het eerst gewoon rustig met een kleinere groep bij iemand thuis te doen, mocht je het willen proberen.

Shoenie

Newbie
Top bedankt voor je mening/antwoorden.. kan je voor dat je een pilletje neemt ook gewoon heel veel alcohol drinken of is dat niet verstandig. lees er verschillende antwoorden op

berten

Belezen gebruiker
ik drink altijd een paar biertjes vooraf en tijdens kan echt geen kwaad hoor tenzij dat je echt al goe bezopen zijt dan kan het soms wa hard aankomen met gevolg dat je de volgende dag minder zal weten wat je gedaan hebt die avond

W.F.L.

Badass junkie
Shoenie zei:
Ik vraag me af wie van jullie wel eens een slechte ervaring hebben gehad met lovertjes, oftewel xtc. Zijn er mensen die bij de eerste keer knock-out gaan of erger

Nee, tenzij ze al een reeds bestaand lichamelijk gebrek hadden (slecht hart bijvoorbeeld) of zich dom gedragen hebben.

Shoenie zei:
en wat zijn de standaart gevoelens die je bij deze pillen krijgt.

Onbeschrijfelijk.

Shoenie zei:
Heb je genoeg aan één pilletje om effect te krijgen

Ja. Maar je zal er waarschijnlijk meer willen nemen dan 1, omdat het na 3-4u toch wel afgelopen is. Goed bijpakken is wel een kunst, iedereen heeft zo zijn manier (de mijne is gewoon beginnen met lage dosis en verdubbel ze daarna gewoon, dan ben ik wel 8u zoet.. Maar sommige mensen pakken bij als ie inklapt of beginnen met een grote dosis en gaan dan lager) soms is het moeilijk om terug in die space van je eerste dosis te raken. Pilletje erbij pakken in de piek is het zeker?

Shoenie zei:
en wat kan er eigenlijk uberhaúpt gebeuren als het fout gaat?

Graag jullie meningen!

Afgezien van dingen die bijna enkel gebeuren bij mensen die al een risicogroep waren kan er eigenlijk (lichamelijk) weinig gebeuren als je een gezonde volwassene bent zonder gezondsheidsproblemen en je gezond verstand gebruikt. Gewoon de standaardregeltjes opvolgen (bestaan genoeg topics over) dan komt het wel goed. De "trip" zou misschien fout kunnen gaan als er iets kut gebeurt (een ongeluk, gevecht of iets dergelijks) als je onder invloed bent of teveel genomen ofzo (ik zou het gewoon houden bij 2 pillen, als het goede pillen zijn is het geen lichte dosis ofzo, experimenteren met dosering kan later wel), maar in 99% van de gevallen komt het gewoon goed als je het spul een beetje respecteert. Als je gevoelig bent voor paniekaanvallen, psychoses en dus mentaal niet helemaal sterk bent raad ik het ook ten zeerste af. Als je sterke pillen hebt zou je eventueel kunnen gaan hallucineren maar dat is dus volkomen normaal. De kater is heel kut. Drinken zou ik afraden, zeker als je nog geen XTC genomen hebt. Zorg trouwens ook dat je niet teveel water drinkt! Is heel belangerijk, de meeste sterfgevallen die in verband gebracht worden met XTC lagen dus niet aan de drug zelf maar aan bijvoorbeeld iemand die teveel water gedronken had. Maar goed, verder heeft iSmokex alles wel gezegd denk ik.. Maar toch.. Laat je pillen testen :)

Veel plezier :)

Harderstyles

Bewuste gebruiker
Heb laatst ook nog gelezen dat er bij sommige mensen een allergie voor MDMA bestaat, daarom heb ik voor het feest waar ik 't wilde gaan gebruiken een maandje van tevoren een halfje gepakt, om zo te kijken of je niet allergisch bent. Het komt héél weinig voor, maar je weet maar nooit. :P

Bovenaan