Slechte ervaring XTC

mrblue017

Newbie
Ik heb begin juli een halve xtc pil gebruikt, nou ging het die avond gewoon lekker. die nacht wel weinig geslapen, waardoor ik sochtends dacht. kan wel wat koffie gebruiken. mijn lichaam wist niet wat ie meemaakte het leek wel een adrenaline boost. erge hartkloppingen en vanaf toen drink ik geen koffie meer en heb ik een soort van angst ontwikkeld. sindsdien heb ik ook last van hyperventilaties, hartkloppingen en paniekaanvallen.. weet iemand hier raad mee? ik ben al verschillende keren bij de huisarts geweest en me eigen laten onderzoeken. Mijn hart bleek 100% in orde te zijn. Zit dit dan tussen mijn oren? Ik ben sindsdien ook bang geworden dat er iets met mijn lichaam mis is.

Kan iemand mij hiermee helpen?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt wel een beetje alsof je een soort angstreactie krijgt. Het denken aan dat nare moment geeft je dan opnieuw diezelfde angst. Is het niet handig ook dit bij de huisarts aan te geven zodat hij je evt. kan doorverwijzen naar een psycholoog? Misschien wel slim gezien er lichamelijk blijkbaar niks met je aan de hand is.
Ik zou je niet te veel zorgen maken, daar krijg je wss alleen nog maar meer hartkloppingen e.d. van.. Al is dat simpel gezegd natuurlijk.

mrblue017

Newbie
Ik heb 4 weken terug met een psycholoog gepraat, daarna ging alls weer goed. alleen afgelopen week af en toe weer angstklachten. drink btw nog steeds geen koffie. zou nog een bezoek goed zijn? alvast bedankt voor de reactie

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik heb begin juli een halve xtc pil gebruikt, nou ging het die avond gewoon lekker. die nacht wel weinig geslapen, waardoor ik sochtends dacht. kan wel wat koffie gebruiken. mijn lichaam wist niet wat ie meemaakte het leek wel een adrenaline boost. erge hartkloppingen en vanaf toen drink ik geen koffie meer en heb ik een soort van angst ontwikkeld. sindsdien heb ik ook last van hyperventilaties, hartkloppingen en paniekaanvallen.. weet iemand hier raad mee? ik ben al verschillende keren bij de huisarts geweest en me eigen laten onderzoeken. Mijn hart bleek 100% in orde te zijn. Zit dit dan tussen mijn oren? Ik ben sindsdien ook bang geworden dat er iets met mijn lichaam mis is.

Dit duidt duidelijk op geestelijke problemen na harddrugs gebruik. Dat je angstklachten weer terugkeren geven aan dat je geestelijk er nog niet bovenop bent. Ik zou zeker opnieuw een afspraak maken met de dokter, die kan je doorverwijzen naar mensen die er ervaring mee hebben.

Ewie

Belezen gebruiker
Ja, wel een beetje herkenbaar hoor..

Ik kan dat soms ook hebben, na een avond (iets teveel) gebruik te hebben je de dag erna best lamlendig voelen, paniekaanvallen en soms gaat het door je hoofd of je zo dood neer kan vallen (wellicht wat overdreven, maar soms kan je zon gevoel niet wegdrukken).

Vooral als ik een energy blikje (wat sowieso rotzooi is) heb gedronken kan dit sneller voorkomen, wellicht gewoon doordat je hart iets sneller gaat pompen..? Ik had deze verschijnselen vooral op momenten waar je niet zomaar weg kan (in een auto op de snelweg, wat heb ik me toen even slecht gevoeld :( ) of aan de rij bij de kassa. Dit heb ik overigens niet speciaal bij XTC, ook bij een goede alcohol kater vermijd ik voortaan liever zulke situaties.

Die 'aanvallen' heb ik een tijd lang gehad, inmiddels geleerd dat je het beste dat gevoel kan negeren.. Moeilijk, maar meestal is er helemaal niks aan de hand en maak je jezelf gek. Ik denk dan vaker; als ik dood neerval nu, dan zij het zo. Het gaat hier nu een stuk beter.

Ik ben een sporadisch gebruiker, XTC misschien 2.. hooguit 3 keer op een jaar, coke en speed nog minder. Alcohol 'helaas' wel wat vaak. Een angst voor drugs heb ik wel gekweekt met paddo's en LSD, iets wat ik zeer wellicht nooit meer zal doen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ewie zei:
Vooral als ik een energy blikje (wat sowieso rotzooi is) heb gedronken kan dit sneller voorkomen, wellicht gewoon doordat je hart iets sneller gaat pompen..?

Vermoedelijk vanwege de cafeïne. Paniekaanvallen hebben voor zover ik weet als oorzaak dat je dopaminepeil uit balans is. Ik heb er ook wel eens last van gehad, met koffie wordt het bijvoorbeeld ook erger.

Ewie zei:
Die 'aanvallen' heb ik een tijd lang gehad, inmiddels geleerd dat je het beste dat gevoel kan negeren.. Moeilijk, maar meestal is er helemaal niks aan de hand en maak je jezelf gek. Ik denk dan vaker; als ik dood neerval nu, dan zij het zo. Het gaat hier nu een stuk beter.

Het lijkt me beter om de oorzaak aan te pakken dan het probleem te negeren. Uiteraard moet je je niet in een paniekaanval laten meeslepen, maar vaak zijn dit soort dingen te wijten aan geestelijke onbalans, overmatig drugsgebruik, overmatig koffie drinken, enzovoorts.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
^ De oorzaak achterhalen hoeft niet altijd, het is maar net vanuit welk opzicht je naar het probleem kijkt. Als je er een betekenisanalyse op los gooit kan je de foutieve koppeling achterhalen en daarna proberen op te heffen door hem te laten vervagen of een nieuwe betekenis te creëren voor die bepaalde angstige handeling/situatie.
Maar als je oplossingsgericht kijkt naar bepaalde dingen in je leven of sterke kanten die kunnen helpen om de angstreacties te verminderen zonder al te veel bij de oorzaken stil te staan kan dat natuurlijk ook.

Met de vriendelijke groeten van het vak Behandeling dat ik afgelopen jaar had.

Bovenaan