Slechte growkit

Lamp

Newbie
Hey mensen allemaal..

Mijn paddo's begonnen op te raken dus had ik weer een nieuwe growbox besteld (mush mush)
De vorige set werkte geweldig,, hele bak vol met paddestoeltjes.

Nu bij deze set is het allemaal wat trager.. wat me opvalt is dat he mycelium nog niet helemaal volgroeid is. Dit heeft zeg maar als gevolg dat de paddestoeltjes alleen aan de rand groeien.

Is er een mogelijkheid om het mycelium zich wat uit te laten breiden naar het oppervlak? Of heb ik nu gewoon een ruk-kit die me heel weinig gaat opleveren?

Suggesties iemand?

Greetz. lamp

Tigg

Belezen gebruiker
Het mycelium vormt onder de grond een groot netwerk waarin de voedingsstoffen voor de paddo's getransporteerd kunnen worden. Als er alleen paddo's aan de rand van de kit groeien, dan gaan de voedingsstoffen die anders naar de paddo's in het midden waren gegaan. De kans is dus groot dan de paddo's aan de rand hierdoor iets groter worden, dan ze anders waren geworden.

Lamp

Newbie
Hmm.. dat valt opzich ook wel tegen.
De grootte van de paddo's is gelijk aan de grootte van de vorige set.
En ik denk dat als ik over het hele oppervlakte paddestoeltjes heb ik in totaal meer opbrengst krijg. toch??

KoxBox

Badass junkie
Ik zou niet wanhopen... Bij de volgende flush kunnen ze misschien allemaal in het midden groeien, het kan inderdaad zijn dat het mycelium nog niet helemaal volgroeid is naar het midden toe.

Het blijft een natuur product dus onvoorspelbaar, maar om er van uit te gaan dat je een "ruk-kit" hebt die weinig zal opbrengen gebaseerd op alleen deze informatie is een beetje te ver gezocht :). Gewoon afwachten zoals ik al zei bij de volgende flush kunnen ze allemaal in het midden groeien en niet meer aan de zijkanten...

Bovenaan