• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Slechte trip: Mexicana

Erdo

Newbie
De eerste poging was een groot succes. Ik had toen 10 gram genomen en een uur later die andere 5 gram omdat het zo’n groot succes was. Tijdens mijn eerste trip had ik lachaanvallen, hallucinaties, geweldige inzichten en was ik een prettig en sociaal persoon.

Nu over mijn tweede poging. Dat was zoals de titel zegt een slechte trip. Ik had deze keer de hele 15 gram in 1 keer genomen. Het begon als slecht want na 1 uur begon ik me al heel benauwd te voelen. Dit was een onaangename verrassing en het begon net. Ik begon snel wat te eten om de trip minder sterk te maken maar de trip was al begonnen. De hallucinaties waren leuk en extreem maar dat nam niet weg dat ik mij benauwd voelde. Omdat ik at kwam ik in ademnood dus ik stopte met eten. Ik dronk veel water en dus begon de trip echt in te kicken. De tijd ging super langzaam net zoals in de matrix. Geluid en beeld was 5-10 keer langzamer dan normaal wat cool is maar ik kon niet ademen (of die illusie had ik) en dat begon steeds erger te worden. Op een gegeven moment ging de tijd weer naar normaal maar toen stond ik echt helemaal stijf. Met mijn handen kon ik niks. En ik kon niet letterlijk denken. En nog erger: ik kon niet ademen. Ik overwoog om 112 te bellen maar toch de shop gebeld waar ik het gehaald had. Ik kon echt niet ademen, praten en denken dus ik was licht in paniek. Later kwam iemand mij een tripstppper brengen en toen ging het wat beter.

Volgens sommige mensen was mijn ademnood (tekort aan adem) een illusie maar persoonlijk denk ik dat dat niet waar is want ik kon ook niet mijn handen gebruiken, ik kon niet praten en ik kon niet denken. Ik had gewoon teveel genomen op een lege maag terwijl het super warm was en op die dag had ik niet veel water gedronken. Ik zit nog steeds over dit incident te denken ook al is het nu al paar dagen geleden. Het was een van de heftigste ervaringen ooit. In tegenstelling tot mijn eerste keer wat een hemel op aarde was was de tweede keer een hel op aarde.

Ik ben geen expert op paddo gebied, wees gerust er zijn genoeg leden die je verder kunnen helpen, maar zelfs ik als paddo-maagd kan je vertellen dat je veel en veels te veel hebt genomen, Je heb echt belachelijk hoge dosissen genomen.

Voel je je nu wel iets beter?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben geen expert op paddo gebied, wees gerust er zijn genoeg leden die je verder kunnen helpen, maar zelfs ik als paddo-maagd kan je vertellen dat je veel en veels te veel hebt genomen, Je heb echt belachelijk hoge dosissen genomen.

Voel je je nu wel iets beter?
Volgens mij is 15 gram een normale dosis met truffels dacht ik hoor.

Erdo

Newbie
15 gram is de normale dosis. 10 gram is aangeraden voor beginners dus zo hoog is de dosis niet.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Inderdaad, 10 gram is een normale (beginners)dosis voor truffels. Bas is waarschijnlijk in de war met gedroogde paddo’s, dan is rond de 2 tot 3 gram normaal dacht ik.

@Erdo: klinkt inderdaad alsof je in paniek bent geraakt door het ervaren van benauwdheid en daardoor een nare ervaring hebt gehad. Eerder dan een te hoge dosis heeft die paniek je parte gespeeld als ik het zo lees.

De benauwdheid waar je over schrijft herken ik wel, heb ik op meerdere psychedelische middelen ervaren, het kan vooral in het begin van een trip voelen alsof je even minder adem hebt. Wat je echter moet beseffen is dat dit nooit gevaarlijke vormen aanneemt, belangrijker is hoe jij het gevoel interpreteert en ermee omgaat. Normaal trekt de benauwdheid vanzelf weg of gaat in ieder geval meer naar de achtergrond als je wat meer in de trip rolt, net als andere eventuele onprettige lichamelijke sensaties zoals misselijkheid. Psilocybine heeft nu eenmaal een aantal mogelijke bijwerkingen en benauwdheid is er daar eentje van. Probeer dat een volgende keer (als je een volgende keer van plan was) in je achterhoofd te houden en te accepteren, dan zul je zien dat het ademen vanzelf weer makkelijker gaat na een tijdje.

De verdere effecten die je omschrijft (veranderd tijdsbesef, trager beeld en geluid en moeite met helder of logisch denken) zijn ‘basic’ verschijnselen die bij trippen horen en die dus eigenlijk standaard optreden. Ik kan niet zo goed uit je verhaal halen of je deze effecten als beangstigend hebt ervaren maar wellicht heeft je mindset die al negatief geworden was door de benauwdheid dit dan veroorzaakt. Het zijn dus wel dingen die je in volgende trips weer kunt verwachten. Misschien ben je nog niet helemaal klaar om alleen te trippen en nodig je volgende keer best een vertrouwde vriend(in) uit die er vanaf het begin bij is of je verlaagt de dosis wat en begint dan met langzaam ophogen om jezelf wat geleidelijker vertrouwd te maken met de effecten van psilo.

Succes!

Erdo

Newbie
Ik neem natuurlijk truffels om een trip te krijgen dus de normale effecten van een trip vind ik helemaal niet erg. Onderzoek heb ik natuurlijk wel gedaan dus ik wist wat mij te wachten stond. De eerste keer was een groot succes zoals ik beschreven heb dus mijn tweede keer hoopte ik op hetzelfde effect. Niet dus. Het was een compleet andere ervaring zoals ik beschreven heb. Tijdens mijn eerste keer had ik geen last van benauwdheid.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psilocybine heeft een grote range aan effecten die lichamelijk en geestelijk op kunnen treden, dus wat je de ene keer ervaart, hoef je de andere keer niet te ervaren en andersom.

Het is denk ik vooral wat Roze olifant aangaf, dat er in eerste instantie wel een soort benauwdheid is, maar dat je door je daar op te focussen dit helemaal in de spotlight zet waardoor het in je beleving vele malen erger wordt. Onderschat dit effect bij psychedelica niet, want op die manier kun je iets kleins gemakkelijk 100 keer uitvergroten.

Je zegt nu ook dat je de tweede keer hoopte op hetzelfde effect (als de eerste keer). Hoewel dit natuurlijk logisch is, kun je dit beter niet doen met trippen. Elke trip is een unieke, op zichzelf staande trip. Beschouw het op die manier, want als iets niet aan je verwachtingen voldoet zul je teleurgesteld worden en zoals gezegd versterken psychedelica je emoties tig keer, waardoor je jezelf te pakken hebt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik neem natuurlijk truffels om een trip te krijgen dus de normale effecten van een trip vind ik helemaal niet erg. Onderzoek heb ik natuurlijk wel gedaan dus ik wist wat mij te wachten stond. De eerste keer was een groot succes zoals ik beschreven heb dus mijn tweede keer hoopte ik op hetzelfde effect. Niet dus. Het was een compleet andere ervaring zoals ik beschreven heb. Tijdens mijn eerste keer had ik geen last van benauwdheid.

Ah oké, dan had ik je bericht verkeerd gelezen, ik dacht dat je het als negatieve effecten beschreef maar nu ik het terug lees staat het er inderdaad niet echt zo, my bad. Maar wat Mindless zegt, geen trip is hetzelfde, waarbij het soms zeer positief en soms zeer negatief uitpakt, dat is iets waar je weinig controle over hebt (en stiekem is dit ook exact datgene wat trippen zo interessant maakt, al lijkt dat even helemaal niet zo tijdens een slechte trip). Hopelijk heb je een volgende keer weer een betere ervaring, maar ga er vooral zo open mogelijk in.

Erdo

Newbie
Ah oké, dan had ik je bericht verkeerd gelezen, ik dacht dat je het als negatieve effecten beschreef maar nu ik het terug lees staat het er inderdaad niet echt zo, my bad. Maar wat Mindless zegt, geen trip is hetzelfde, waarbij het soms zeer positief en soms zeer negatief uitpakt, dat is iets waar je weinig controle over hebt (en stiekem is dit ook exact datgene wat trippen zo interessant maakt, al lijkt dat even helemaal niet zo tijdens een slechte trip). Hopelijk heb je een volgende keer weer een betere ervaring, maar ga er vooral zo open mogelijk in.
Ik weet niet op de shop mij nog een keer truffels gaat verkopen. Zoals ik beschreven heb, ik heb hen gebeld en best wel bang gemaakt. Hij moest helemaal naar mijn huis komen om een trip stopper (medicijnen) te brengen en paar uur mij gezelschap houden. Hij zei dat ik een half jaar even niks moet doen.

Bobsacamano

Badass junkie
Ok dude, het is redelijk simpel maar misschien wil je het niet helemaal horen.

Je hebt 99% zeker een lichamelijk hele kleine reactie enorm uitvergroot. Ik zeg niet dat je je hebt aangesteld maar door de trip heb je het gewoon zo opgepakt, trust me I have been there. Trippen zelfs op geen enorme dosis kan soms voelen alsof je letterlijk doodgaat. Dit gaat voorbij, je gaat ook niet dood maar je ervaart het toch enorm zo, dit komt door je mind set.

Je mind is het sterkste wat er is dit creëert je hele wereld. Dus ook hoe jij je lijf ervaart.

Dan nog twee andere punten. De eerste keer had je een top trip op 10gr en een uur later nog 5gr, waarschijnlijk heeft die laatste 5 amper tot niks uitgehaald op de sterkte van die eerste 10gr. Dit omdat je vrijwel meteen immuun wordt van truffels. Je bent dus ineens 50% extra gaan nemen. Dit is niet erg maar hierdoor kan je ineens in andere contreien terecht komen van de tripwereld. Net zoals je weer andere dingen en heftigere effecten gaat meemaken als je 25gr inneemt. En buiten dit is iedere trip anders. De condities waarin je het innam waren ook weer heel anders.

Mijn laatste punt. Er zijn geen trip stop medicijnen. Je hebt waarschijnlijk een Benzo gekregen, maar laat je dat niet wijs maken. Je wordt er minder paniekerig van maar het is geen trip stopper. Alles prima en sowieso heel bijzonder dat een shop eigenaar je komt helpen dat is echt top van die gozer. Maar wel fijn om even te weten wat je in je mik krijgt.

Ik weet niet op de shop mij nog een keer truffels gaat verkopen. Zoals ik beschreven heb, ik heb hen gebeld en best wel bang gemaakt. Hij moest helemaal naar mijn huis komen om een trip stopper (medicijnen) te brengen en paar uur mij gezelschap houden. Hij zei dat ik een half jaar even niks moet doen.

Vallinor

Newbie
Hyperventilatie, 100%
Veel te snel en oppervlakkig ademen omdat je denkt dat je tekort aan lucht binnen krijgt. Hierdoor verstoor je je bloedgassen (CO2 en O2). Gevolg tintelingen, duizeligheid, misselijkheid en verlamming ledematen. Bedenk op zo'n moment dat je niet gaat stikken. Psychedelica heeft geen invloed op je ademprikkel zoals bijvoorbeeld opiaten. Maw je kan niet stikken door de effecten van psychedelica. Je valt hoogstens flauw door de hyperventilatie. Niet leuk natuurlijk, maar niet gevaarlijk zolang je zit en niet met je hoofd ergens tegenaan kan bonken.

Bovenaan