Slechts 68,8% van de xtc-pillen bevat daadwerkelijk mdma

MacLeod

Admin
Forumleiding
Beheerder
Ook daarom: laat je pillen testen!

"According to data from PillReports.net, of the 25,725 pills sold as ecstasy in six countries, just over a third were pure MDMA. In countries like the Netherlands and U.K., these percentages were higher but never exceeded 69 percent. The ecstasy analyzed in Australia was the least pure, with only 16 percent of pills testing as pure MDMA."
Bron: http://americanaddictioncenters.org/adulterants-in-drugs-mdma/

Lees ook: http://mixmag.net/read/only-40-5-per-cent-of-pills-sold-in-the-uk-contain-mdma-news

Dit klinkt toch tegenstrijdig? Mensen beweren hier op het forum vaak dat hooguit 10% van de pillen geen MDMA bevatten, maar wellicht wat anders, of desnoods een toevoeging: MDXX. Dat percentage ligt dus beduidend anders.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De Nederlandse testcentra rapporteren hele andere data. Voor het buitenland geloof ik dit wel, maar voor Nederland niet. Nederland heeft gewoon een hele goede XTC markt, vanwege het feit dat we het hier massaal produceren.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Geloof er niks van... Ik las hier op t forum pas geleden dat iemand een vreemde stof in de pil had. Dat is in alle jaren dat ik test (+/- 10 jaar) voor t eerst dat ik wat hoorde. Ook bij al mijn vrienden waren ze altijd goed. Misschien niet de hoeveelheid mdma wat de dealer beloofde, das t enige.

Vicarious

Newbie
Ik heb wel eens een pil laten testen die naast MDMA ook MDEA bevatte. In feite werkt deze stof hetzelfde als MDMA, maar is de helft minder potent.

Nederland heeft inderdaad de betrouwbaarste pillenmarkt ter wereld denk ik. Ik zou in Azië nooit een pil durven nemen! Moet je voor de gein maar eens bij Aziatische landen op pill-reports kijken. Hebt grootste gedeelte staat rood gemarkeerd. Dus een pil in Azië is gewoon een soort Russische roulette. (Ik zou sowieso niet aan de drugs durven gaan in Azië, want die straffen zijn niet normaal hoog!)

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik herinner me een rapport laatst met andere cijfers. Zal ff kijken of ik het terug kan vinden.

Wel kan ik me voorstellen dat de pillen op pillreports hierop minder scoren: je zal tenslotte een "slechte" pil of pil met slechte uitslag sneller willen delen op een site als pillreports, om andere gebruikers te waarschuwen. Vergelijk maar met dat mensen sneller geneigd zijn een negatieve review achter te laten van een gekocht product/dienst dan een review te sturen bij een 'gewone' positieve ervaring :wink: Ik heb in elk geval nog nooit een uitslag of ervaring gedeeld op pillreports, maar bij een slechte uitslag/ervaring zou ik dat zeker wél doen ineens. Daardoor zal het gemiddelde binnen zo'n site ook lager uitvallen.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Ook al klopt t vind ik t niet zo schokkend hoor. De kans dat je dus een goede pil hebt is nog altijd groot.
Weet iemand info over die testpunten waar ik adressen en telefoonnummers enzo kan vinden? Van de grote steden woon ik verreweg t dichtst bij Rotterdam, dus hoop dat t daar ook nog kan. Want de laatste keer dat ik daar geweest ben was alweer in 1997

Drugslover43

Belezen gebruiker
En volgens mij heeft t aandeel pure mdma in pillen vaak rond de 70 % gezeten. Ligt er natuurlijk ook aan wat er in die andere pillen zit, mda of mdea valt nog goed te verantwoorden

Vicarious

Newbie
Ook al klopt t vind ik t niet zo schokkend hoor. De kans dat je dus een goede pil hebt is nog altijd groot.
Weet iemand info over die testpunten waar ik adressen en telefoonnummers enzo kan vinden? Van de grote steden woon ik verreweg t dichtst bij Rotterdam, dus hoop dat t daar ook nog kan. Want de laatste keer dat ik daar geweest ben was alweer in 1997

Hier een linkje met alle informatie over het laten testen van drugs: https://www.drugs-test.nl/

Zo te zien is er eindelijk weer een testcentrum in Rotterdam! En daar ben ik ook heel blij mee, want dan hoef ik zelf ook niet meer naar Den Haag. Je kan er iedere donderdag van 17:30 tot 19:00 terecht.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vond in ieder geval dit jaarbericht van het DIMS: https://assets-sites.trimbos.nl/docs/c6d876ae-b6f0-40a8-b524-196fd6fa1c23.pdf
Dat is helaas alleen nogal summier, want er staat dus niet bij hoeveel pillen helemaal geen MDMA bevatten.

Bij het jellinek vond ik wel dit: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/waar-is-xtc-mee-versneden/
In die link vind je de cijfers van 2009 tm 2015. In 2015 bevatte 90% van alle pillen uitsluitend MDMA, 6% voornamelijk MDMA maar daarnaast ook nog andere psychoactieve stoffen en slechts 1% uitsluitend of voornamelijk andere stoffen. Met andere woorden de cijfers van pillreports zijn gewoon bullshit.

Wel kan ik me voorstellen dat de pillen op pillreports hierop minder scoren: je zal tenslotte een "slechte" pil of pil met slechte uitslag sneller willen delen op een site als pillreports, om andere gebruikers te waarschuwen. Vergelijk maar met dat mensen sneller geneigd zijn een negatieve review achter te laten van een gekocht product/dienst dan een review te sturen bij een 'gewone' positieve ervaring :wink: Ik heb in elk geval nog nooit een uitslag of ervaring gedeeld op pillreports, maar bij een slechte uitslag/ervaring zou ik dat zeker wél doen ineens. Daardoor zal het gemiddelde binnen zo'n site ook lager uitvallen.
Ja het kan twee kanten op werken. Gebruikers zullen vooral slechte uitslagen melden op pillreports, aan de andere kant worden de doseringen op pillreports vaak weer overgewaardeerd aangezien dealers op die manier reclame proberen te maken. Pillreports is gewoon niet betrouwbaar eigenlijk. Voor landen waar geen testcentra zijn is het beter dan niks natuurlijk, maar in Nederland heb je gewoon de veel betere optie om het zelf in het lab te laten testen.

Drugslover43

Belezen gebruiker
Hier een linkje met alle informatie over het laten testen van drugs: https://www.drugs-test.nl/

Zo te zien is er eindelijk weer een testcentrum in Rotterdam! En daar ben ik ook heel blij mee, want dan hoef ik zelf ook niet meer naar Den Haag. Je kan er iedere donderdag van 17:30 tot 19:00 terecht.
Bedankt voor je link en je bericht, gelukkig ja, dat t weer in Rotterdam kan. Meen me zelfs te herinneren dat t in de jaren 90 ook op donderdag was op dezelfde tijd.
Dan vraag k eerst een sample mocht ik echt een behoorlijk voorraadje willen kopen, en test k eerst voor ik wat voorraad haal.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Damn Australië zo slecht wat me niets verbaast aangezien ze erg strenge controles hebben vergeleken met veel andere continenten...
Blij dat ik daar geen MDMA heb genomen!

Vicarious

Newbie
Damn Australië zo slecht wat me niets verbaast aangezien ze erg strenge controles hebben vergeleken met veel andere continenten...
Blij dat ik daar geen MDMA heb genomen!

Ik zou het alleen al voor de prijs niet nemen. Ik heb begrepen dat je in Australië al gauw 35 tot zelfs 50 dollar betaald voor een pil. Dat vind ik het niet waard.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik zou het alleen al voor de prijs niet nemen. Ik heb begrepen dat je in Australië al gauw 35 tot zelfs 50 dollar betaald voor een pil. Dat vind ik het niet waard.
Zou me niks verbazen inderdaad, alle drugs is daar bizar duur. Een gram coke is daar zo'n 6 keer zo duur als hier vertelde een vriend van me en de kwaliteit was ook nog eens zwaar bagger.

Vicarious

Newbie
Zou me niks verbazen inderdaad, alle drugs is daar bizar duur. Een gram coke is daar zo'n 6 keer zo duur als hier vertelde een vriend van me en de kwaliteit was ook nog eens zwaar bagger.

Das vrij logisch natuurlijk. Hoe meer moeite de invoer kost, en vooral ook hoe meer risico, hoe hoger de prijs. En hoe meer het spul waard het, des te meer teringzooi er doorheen zit. Sowieso zou ik iedereen aanraden om gewoon lekker in Nederland drugs te gebruiken, want vaak zijn ze niet zo mild in het buitenland. Ook niet met slechts gebruik...

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja het kan twee kanten op werken. Gebruikers zullen vooral slechte uitslagen melden op pillreports, aan de andere kant worden de doseringen op pillreports vaak weer overgewaardeerd aangezien dealers op die manier reclame proberen te maken. Pillreports is gewoon niet betrouwbaar eigenlijk. Voor landen waar geen testcentra zijn is het beter dan niks natuurlijk, maar in Nederland heb je gewoon de veel betere optie om het zelf in het lab te laten testen.

Oja wauw, dat natuurlijk ook, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan..

Bovenaan