Smaak van paddo's

Escoban

Bewuste gebruiker
Elke persoon die wel eens paddo's heeft gegeten is vast wel bekend met hun beruchte smaak. In het begin vond ik de smaak van paddo's altijd wel mee vallen. Zeker niet iets dat ik voor mijn lol zou eten, maar ook niet iets waar ik bijna van over me nek zou gaan. Wat ik had verwacht, was dat naar mate ik vaker paddo's zou eten, de smaak steeds minder erg zou worden. Gek genoeg heb ik last van precies het tegenover gestelde. Elke keer als ik paddo's eet, worden ze steeds viezer. Ook als ik tegenwoordig iets eet dat ook maar een beetje iets wegheeft van de smaak van paddo's, dan schiet meteen de paddosmaak me te binnen.

Gelukkig zet ik meestal thee van me paddo's, dus is het niet zo dramatisch. Ik vroeg me echter wel af of andere mensen hier ook last van hebben. Bij de meeste mensen die ik ken is hun afkeur voor de smaak vrijwel constant gebleven.

pascal828

Badass junkie
Ik heb geen probleem met de smaak. :P

Het is nou niet bepaald heerlijk, maar zeker te doen. Maar ik vind rauwe champignons ook heerlijk.

gamezz

Bewuste gebruiker
rauwe champignons en gebaken etc, heerlijk.
paddo's moet ik van kokhalzen , zeker van de hoed :tongueout:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik heb al heel lang geen paddo's gedaan, maar ik herinner me als de dag van gisteren hoe smerig ik ze vind. Ook had ik hetzelfde als jij, ze werden elke keer viezer. Thee zetten was voor mij ook eerder noodzaak dan een keuze.

Aalpoepert

Badass junkie
Bij mij werden ze ook alsmaar viezer. Nu zet ik alleen maar thee, zonder stukjes want zelfs al proef ik ze niet moet ik er al van kokken.

KoxBox

Badass junkie
Vers vallen ze wel mee, droog zijn ze gewoon niet te eten.

Die Hawaiaanse vond ik eigenlijk nog best lekker, vers dan uiteraard. Een beetje een pikante smaak maar best te doen.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Als ik paddo's / truffels etc. eet dan lukt me dat eigenlijk heel aardig.
Ben nooit over m'n nek gegaan gelukkig (ken mensen die dat namelijk wel hadden..)

Oke, de smaak is ranzig, maar heb het er graag voor over. Ik snijd ze altijd zo klein mogelijk, dus echt flinterdun en dan hoef je er ook minder lang op te kauwen. Ik vind ze trouwens gewoon naar rauwe champignon smaken, alleen die na-smaak. Krijg er een samengetrokken bek van..

Beetje off-topic maar de laatste keer had ik trouwens truffels met een draak op het doosje.
Weet de naam niet meer..iets met: "dynamite" stond er op.
Sjee man! Wat een ervaring!! :grin: Echt leip hoe snel die dingen inwerkten, ik merkte er binnen 10min al direct wat van en toen werd ik al vaag :openmouth: :rock:

lolnoob

Bewuste gebruiker
2x paddo's gedaan en 1x truffels.

1ste keer paddo's was het koude thee. Gewoon water met een zanderig smaakje.

2de keer paddo's deden we het op een pizza (eerst pizza in de over en toen verse paddo's er overheen). Ik vond het niet lekker maar had er ook geen problemen mee.

Daarna heb ik een keer truffels gedaan en die vond ik heel wat smeriger. Komt waarschijnlijk ook dat ik die gewoon zo heb opgegeten. Maar als je het een beetje wegspoelt met (suikervrije ofc) frisdrank dan is het te doen.

Balen dat het smeriger lijkt te worden, want ik ben het van plan nog wel een aantal keer vaker te proberen :wink:

gamezz

Bewuste gebruiker
truffels vond ik zeker en vast niet vies, beetje nootachtig.
wel gore nasmaak , vleugje appelsien ofzo maar goorder :tongueout:

paddofiel

Experimenterende gebruiker
De eerste keer vond ik het nog wel te doen qua smaak, maar dit werd zoals bij sommige van jullie net zeiden ook steeds erger. Vraag me wel eens af hoe dat komt, denk zelf dat je steeds slechtere verwachtingen met de smaakt heb waardoor het viezer lijkt.

Bovenaan