Smoking mixes

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De kenners onder ons zullen weten dat er behoorlijk wat natuurlijk kruiden zijn die voor zeer prettige effecten kunnen worden gerookt. Tabak en cannabis zijn de meest bekende maar daarnaast zijn er nog vele ander dingen die men kan roken. Skullcap, Kanna, Kratom, Wild Dagga, African Dream herb, Lotus, Damiana, Wild Lettuce, Passiebloem, Valeriaan enz enz.

Ikzelf vind het altijd de moeite waard om combinaties van dit soort kruiden samen te stellen om bepaalde gemoedstoestanden te creëren (ontspannend, creatief, dromerig enz). Mijn vraag is of jullie nog interesante kruiden en kruiden combinaties zijn tegengekomen?

Zelf experimenteer ik momenteel met een Mapacho, Salvia, Amanita Muscaria mix die zeer goed bevalt (ontspannend en stimuleert creativiteit).

Plimu

Bewuste gebruiker
ik ben geinterreseerd in de resultaten van dit draadje
omdat ik (nog) niet veel combi's weet....

mijn favo is

halve gram hash, halve gram (of meer af en toe) van hele thc rijke wiet.
(zonder tabak uiteraard)

ghost

henkie84

Bewuste gebruiker
Kratom, roken ja? Wij hadden (volgens mij) extract, en dat was niet te roken. Even oplossen in water en opdrinken daarentegen werkte prima.

Moet je kratom bladeren (dus geen extract) wel roken dan? En waar krijg je die? En heeft dat wel merkbaar effect als je al redelijk wat van het extract binnen moet krijgen? (Wil je topic niet kapen maar ben benieuwd).

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Ik draai m'n blunts vaak met 60% wiet, 10% hasj, 15% damiana en 15% passiebloem. Probeer het eens!

Die klinkt inderdaad interessant, vooral de passiebloem is wel een leuke toevoeging :)

Angramar Temenos

Badass junkie
Spirit Quest zei:
Angramar Temenos zei:
Ik draai m'n blunts vaak met 60% wiet, 10% hasj, 15% damiana en 15% passiebloem. Probeer het eens!

Die klinkt inderdaad interessant, vooral de passiebloem is wel een leuke toevoeging :)

Heet een Splonko/splongo. Hier tenminste wel.

Splonko draaien zei:
Splonko draaien

1) Pak een enorme bluntwrap (cherry is mijn favoriet), smeer hem eventueel in met hasjolie. Niet te dik; je hasjolie moet een beetje kunnen intrekken, en dat duurt eventjes. Begin niet alvast te verkruimelen, dan krijg je droge wiet. Je kunt aan de buitenkant de boel lichtjes insmeren met patsjoelieolie; NIET veel, anders brandt je splonko niet.

2) Neem wat (ietsjes meer dan 1 gram) fijn verkruimelde wiet (Silver haze of Amnesia zijn goede soorten, wel duur) Je kunt eventueel een klein beetje vanilie toevoegen (geen vaniliesuiker, dat stinkt als het verbrandt).

3) Neem het tipje, en doop het eventjes in cognac. Laat het eventjes drogen.Het moet goed droog en bruikbaar zijn. Rol het nu in een spiraaltje (dus niet een buisje) om zoveel mogelijk rook in contact met het tipje te laten komen.

4) Pak nu een stukje goede hasj (denk ~15euro/gram), en verkruimel het zo fijn mogelijk. Voeg eventueel een klein beetje hasjolie toe. Je krijgt dan of een fijne kruimel, of een soort papje door de olie.

5) Neem wat (10-20%) passiebloem, en mix het met je wietje. Voeg eventueel een beetje (10-15%) Damiana toe. Je kunt beide kopen bij de smartshop; ze geven een hele lekkere smaak en versterken je high.

6) strooi nu een laagje van je wiet/passiebloem/damianamix. De helft ongeveer. Doe nu je hasj(papje) eroverheen (vooral in het midden), en daarna weer je wietmix. Draai de joint dicht met je cognactipje.

7) Pak nu je lekkere blunt, steek hem aan en haal binnen. Goddelijk!

Pikachu

Wijs gebruiker
Kan je valeriaan roken voor een prettig effect? Die tabletten helpen wel als ik weer eens niet kan slapen zoals eigenlijk altijd maar zou het roken dan sneller/heftiger werken? Zou het helemaal niet werken? Is het erg slecht voor je? Kan het met zo'n verpulverd tabletje?

Niet dat ik t van plan ben maar t is wel interessant om te weten.

Plimu

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Spirit Quest zei:
Angramar Temenos zei:

Heet een Splonko/splongo. Hier tenminste wel.

Splongodraaien zei:
Splonko draaien

1) Pak een enorme bluntwrap (cherry is mijn favoriet), smeer hem eventueel in met hasjolie. Niet te dik; je hasjolie moet een beetje kunnen intrekken, en dat duurt eventjes. Begin niet alvast te verkruimelen, dan krijg je droge wiet. Je kunt aan de buitenkant de boel lichtjes insmeren met patsjoelieolie; NIET veel, anders brandt je splonko niet.

2) Neem wat (ietsjes meer dan 1 gram) fijn verkruimelde wiet (Silver haze of Amnesia zijn goede soorten, wel duur) Je kunt eventueel een klein beetje vanilie toevoegen (geen vaniliesuiker, dat stinkt als het verbrandt).

3) Neem het tipje, en doop het eventjes in cognac. Laat het eventjes drogen.Het moet goed droog en bruikbaar zijn. Rol het nu in een spiraaltje (dus niet een buisje) om zoveel mogelijk rook in contact met het tipje te laten komen.

4) Pak nu een stukje goede hasj (denk ~15euro/gram), en verkruimel het zo fijn mogelijk. Voeg eventueel een klein beetje hasjolie toe. Je krijgt dan of een fijne kruimel, of een soort papje door de olie.

5) Neem wat (10-20%) passiebloem, en mix het met je wietje. Voeg eventueel een beetje (10-15%) Damiana toe. Je kunt beide kopen bij de smartshop; ze geven een hele lekkere smaak en versterken je high.

6) strooi nu een laagje van je wiet/passiebloem/damianamix. De helft ongeveer. Doe nu je hasj(papje) eroverheen (vooral in het midden), en daarna weer je wietmix. Draai de joint dicht met je cognactipje.

7) Pak nu je lekkere blunt, steek hem aan en haal binnen. Goddelijk!

OMFG

k zit hier met waterige tanden :flushed: :hearteyes:

klinkt goed, bedankt AT!!

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
henkie84 zei:
Kratom, roken ja? Wij hadden (volgens mij) extract, en dat was niet te roken. Even oplossen in water en opdrinken daarentegen werkte prima.

Moet je kratom bladeren (dus geen extract) wel roken dan? En waar krijg je die? En heeft dat wel merkbaar effect als je al redelijk wat van het extract binnen moet krijgen? (Wil je topic niet kapen maar ben benieuwd).

Kratom is goed te roken, zowel de bladeren als het extract (het extract wordt namelijk in blad materiaal verwerkt wat je dus kunt roken). Ik heb er zelf weinig ervaring mee maar het schijnt relax te zijn :wink:

Pikachu zei:
Kan je valeriaan roken voor een prettig effect? Die tabletten helpen wel als ik weer eens niet kan slapen zoals eigenlijk altijd maar zou het roken dan sneller/heftiger werken? Zou het helemaal niet werken? Is het erg slecht voor je? Kan het met zo'n verpulverd tabletje?

Niet dat ik t van plan ben maar t is wel interessant om te weten.

Valeriaan is te roken voor een pretig effect. Dit geld echter enkel voor het kruid, niet voor de tabletjes, zo een tabletje vermalen en roken zou zelfs zeer gevaarlijk kunnen zijn, NIET DOEN DUS!

Moker

Bewuste gebruiker
laatst valeriaan gekocht en gerookt maar smaakte toch niet echt lekker, maar ervaarde toch wel duidelijk een meer ontspannen gevoel.( een thee er van zetten is daarin tegen wel lekker)

Maar zoals passiabloem en mugwort (blijvoet) zou ik nog wel eens willen vervangen voor tabak maar waar kan je dit kopen ben al wezen zoeken maar nog niet gevonden. Ik wil graag een vervanger voor tabak hebben en puur roken is geen optie.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Probeer eens Knaster (soort bloemen/kruidenmix ter vervanging van tabak), dat krijg je in veel smart shops wel.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Als het de bedoeling is dat het roken van de joint na een niet al te lange tijd over gaat in nachtrust, kan ik Calea Zacatechichi aanraden als toevoeging. Veel mensen melden het als placebo, maar sinds ik beter 'in touch' ben met mijn baseline, merk ik wel een duidelijk verschil. Een of twee avonden een beetje Calea roken resulteert in erg langgerekte en bizarre (hoewel op een rare manier ook aangename) dromen, een paar nachten achter elkaar.
Kan me voorstellen dat het nog leuker is voor mensen die zich actief bezig houden met lucide dromen.

Bovenaan