normaal gesproken is base-coke en coke in het algemeen minimaal 2 x duurder dan bruin.
maar als je eenmaal naar het niveau van bolletjeskoper bent afgezakt, dan betaal je ongeveer evenveel voor slechte bruin en wit .. namelijk nog net een streep voor een tientje ... soms als je mazzel hebt 2 strepen voor bruin, bij wit zeker niet ...
maar per gram gesproken betaal je rond de 50 voor een gram wit en rond de 25 voor een gram bruin .. hoe meer hoe goedkoper en dus zal dat bij bruin ' in het groot' waarschijnlijk nog meer verschil op gaan leveren met de prijs van wit 'in het groot' ..
daar verkijken al die mensen zich ook enorm op met dat bruin .. want in het begin is dat tientje of die 25 echt vet zat voor een tijdje . na een tijdje zul je helaas dan toch bemerken dat dat gewoon niet lang duurt en dat je steeds meer nodig hebt .. tot aan grammen per dag ... en dan ga je enorm ziek worden als je zelfs maar geen tientje hebt ..
met coke als habbit voel je je ook niet happie hoor, maar je wordt niet zo ziek dat je amper nog kan lopen ..
verschil tussen een voornamelijk lichamelijke drang en een voornamelijk geestelijke drang ( al heeft bruin uiteraard ook een fikse geestelijke drang cq craving ..
'het' grote gevaar met coke ( crack is btw heeeel iets anders dan basecoke, zeg maar nog chemischer en nog vertiefder

) is dat je nooit genoieg hebt .. heb je een gram dan gaat die op maar heb je tien gram dan gaat dat ook op .. terwijl je met bruin roken gewoon aan je grens komt en je ogies dicht gaat doen zeg maar ..
veel mensen die van de bruin zijn afgekomen zijn er gewoon bang voor geworden .. door dat ziek zijn .. maar omdat ze nog steeds in een sterke roes 'moeten' verkeren, gaan ze gewoon over op andere middelen die lichamelijk gezien ietsje minder impact hebben op dat vlak ..
helaas kun je eigenlijk wel zeggen dat als je eenmaal aan de basecoke of aan de bruin zit, dat je gewoon minimaal polyverslaafd bent, al heb je wel een voorkeur ,,, namelijk wit en/of bruin .. maar als dat niet mogelijk is, komen de benzo's, andere opiaten, softdrugs of wat dan ook gewoon in beeld hoor ...
grijnz ik geloof dat ik hier 1 van de wenigen zal zijn die én ervaring heeft als hulperlenende in deze en andere zooi én ervaring heeft als hulpbehoevende in die dopezooi .. dubbel he
en ja ik ben dus zo'n heroinegebruiker met stropdas ... dan hoor je af en toe eens van arie, gaat het wel goed je wordt zo mager .. en dan verzin je smoesjes ( ik heb ook nogal wat lichamelijke aandoeningen, waardoor dat nog geloofwaardig is ook, tot op bepaalde hoogte uiteraard ...
opmerkbaar trouwens .. gisteren had ik nog gezegd van ex-heroinegebruiker .. maar heb het vandaag zo moeilijk gehad met die 'craving' naar bruin lichamelijk is de ellende allang over namelijk ( coke is ook lekker, maar alleen als extraatje, omdat ik dan verander in precies het tegenovergestelde dat ik ben .. nml een geheel introvert iemand in zn eigen wereldje die geen woord kan zeggen .. tewijl zonder coke kan ik mezelf uren horen lullen bij wijze van spreken.
nu ik erover zit te tiepen ben ik verder wel trots op mezelf ... 6 dealers gezien, 3 bij wie ik zo kan poffen ( weet inmiddels wel beter dan veel geld en of pinpassen mee te nemen als ik naar de grote stad moet

.. en toch elke keer nee zeggen met de moed der wanhoop ... majah bij de laatste toch voor gaas gegaan toen die zei van wil je dan een valiumpje ..
en die ligt nu hier voor me .. zoals een maand geleden die methadonpil voor me lag ... voorlopig is mn bier toch nog niet op dus vooralsnog ga ik ervanuit dat dat 'blauwtje' er morgen nog ligt ..
en zo niet .. morgen weer een dag en dan heb ik nog lekker geslapen ook.