Snuiven wanneer verkouden?

Nibiru

Bewuste gebruiker
Haiii!!

Is het mogelijk om te snuiven wnr je (heel erg) verkouden bent??
werkt het?
 

pascal828

Badass junkie
Als jij heel erg verkouden bent, kun je nog niet eens zuurstof door je neus heen halen. Dus een poeder lijkt me uitgesloten.

Neem gewoon een bommetje.
 

Aalpoepert

Badass junkie
Speed wel hoor, eerst effe je neus snuiten en dan naar binnen snatsen. Je neus wordt er daarna wel opener van.
 

W.F.L.

Badass junkie
Ja werkt prima.. Otrivin en dergelijke zijn ook gewoon vaatvernauwend net als de stimulanten. Alleen poeder in je neus krijgen is minder makkelijk, maar het kan wel gewoon.
 

kaasbaas

Badass junkie
Aalpoepert zei:
Speed wel hoor, eerst effe je neus snuiten en dan naar binnen snatsen. Je neus wordt er daarna wel opener van.

Precies, en anders kan je even otrivin gebruiken maar dat spul raak ik niet meer aan. Gewoon even goed snuiten en dan moet 't snuiven ook lukken.
 

Nibiru

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
Als jij heel erg verkouden bent, kun je nog niet eens zuurstof door je neus heen halen. Dus een poeder lijkt me uitgesloten.

Neem gewoon een bommetje.


Tis meer dat ik een constante loopneus heb :wink:

Tzit niet uberverstopt ofzo.
 

leppeh

Bewuste gebruiker
Neussprayen zodat het lekker opdroogt, daarna een beetje water snuiven en dan je lijn pakken. Als je geen water naar binnen gooit dan doet het snuiven best wel pijn :)
 

azgaza

Badass junkie
Kan best, als het niet helemaal dicht zit sowieso en zowel eerst wat neusspray en dan kan het alsnog prima, en wie dat vervelend vind; goed ophalen/snuiten/rondje lopen haalt het vaak ook open (dat laatste door bloed circulatie, werkt wel). Gezond zal het niet zijn, bevorderend voor het herstel ook niet, mogelijk echter wel.
 

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
als t dicht zit kun je ook een tijdje door de mond ademhalen en het gewoon niet proberen via de neus. bij mij gaat t dan altijd na n minuut of 10 vanzelf open. zonder die schmerige neusspray. :)
 

cropp

Badass junkie
Ik heb het idee dat pep je neus wel open maakt, voor eventjes dan, dus dan een minilijntje voor zo goed als dat het gaat, effe wachten en de rest, anders iets met warm water en zout uitborrelen of zo...
 

Flameon

Badass junkie
Kan wel, zoals hier boven al herhaaldelijk geschreven. Maar of het gezond is voor je toch al gevoelige neusslijmvlies
 

W.F.L.

Badass junkie
Petrovic zei:
Leg mij eens uit waarom je perse moet snuiven?

Uhh.. Omdat dat vetter is? :P

Bij pep kan ik de bom nog enigzins begrijpen, ook vanwege de ranzige smaak enzo. Toch vind ik snuiven ook fijn. Maar bij dingen zoals coke en keta ofzo, daar denk je toch niet aan van het te bommen, of wel? Nou dan. :P
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
W.F.L. zei:
Maar bij dingen zoals coke en keta ofzo, daar denk je toch niet aan van het te bommen, of wel? Nou dan. :P
Heb je gelijk in, ik ging er even vanuit dat het om pep ging, maar zo te zien heeft hij geen drugs genoemd. Keta of coke zou ik ook niet bommen. :P Maar nog steeds, als ik echt verkouden zou zijn zou ik gewoon niet snuiven. Eerst maar even goed herstellen.
 

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik kan me niet voorstellen dat je zin hebt om naar de klote te gaan als je al ziek bent, dus ik ga ervan uit dat je geen speed bedoelt. Van keta zou mijn neus alleen maar meer verstopt raken en constant coke bijnemen terwijl je neus niet meewerkt lijkt me ook niet vet.

Als je alleen een beetje een snotneus hebt, kan speed wel prettig zijn.
 

W.F.L.

Badass junkie
Haha, ja, op zich is het ook niet verstandig om coke of keta te gaan snuiven wanneer je verkouden bent. Helemaal als je geen water snuift of iets dergelijks kan je neus echt potdicht gaan zitten.

Aan de andere kant betwijfel ik of een verkoudheid tegen een coke craving op kan. Zal vanavond eens kijken. :P

Speed heb ik ook weleens genomen toen ik verkouden was. Maar als je echt ziek bent en inderdaad niet alleen een snotneus zou ik het maar achterwege laten, die zooi verneukt je weerstand echt.
 

OnderDeEik

Wijs gebruiker
Petrovic zei:
W.F.L. zei:
Maar bij dingen zoals coke en keta ofzo, daar denk je toch niet aan van het te bommen, of wel? Nou dan. :P
Heb je gelijk in, ik ging er even vanuit dat het om pep ging, maar zo te zien heeft hij geen drugs genoemd. Keta of coke zou ik ook niet bommen. :P Maar nog steeds, als ik echt verkouden zou zijn zou ik gewoon niet snuiven. Eerst maar even goed herstellen.

Bommetje ket is niks mis mee, het bouwt alleen wel even heel wat anders op als lijntje voor lijntje :tearsofjoy:
 

W.F.L.

Badass junkie
Ja kan, maar bij het slikken heb je ook nog een actieve metaboliet die vooral verdovend werkt, norketamine. Als je snuift vermijd je het first-pass effect en die metaboliet.

Ik heb gisteren trouwens coke gesnoven en ik was erg verkouden, maar ik voel me zelfs minder ziek nu eigenlijk. Verstopte neus heb ik zowiezo niet vaak na coke als ik water snuif klaart m'n neus zelfs op. Wel bloed en shit achteraf maar dat hoort bij het vak. :grin:
 
Bovenaan