Softdrugs in films

Madvance

Newbie
Hey,

Voor mijn studie doe ik onderzoek naar onervaren softdrugsgebruikers in films en TV series. Het gaat dus om personages die voor het eerst softdrugs gebruiken, of het in ieder geval niet vaak doen. Films als The Big Lebowski vallen dus af. Tot nu toe heb ik deze lijst:

American Beauty
Lost in Translation
The Virgin Suicides
The Breakfast Club
Y Tu Mama También
Goodbye Lenin!
Platoon
Midnight Cowboy
Easy Rider
Ray
Blow
Training Day
Kids
Cidade de Deus
Scary Movie
Southpark (Seizoen 2, aflevering 4: Ike’s Wee-Wee)
The Simpsons (Seizoen 13, aflevering 16: Weekend at Burnsies)

Ik heb er nog 8 nodig en moet mijn onderzoek morgen inleveren. Weet iemand hier misschien nog een aantal personages in films/tv series die onervaren zijn in het gebruiken van softdrugs?

Alvast bedankt!

Fishhead07

Wijs gebruiker
Ik kan heel veel films bedenken waar drugsgebruik in voorkomt. Maar puur softrugs en beginnende gebruikers. Dat is moeilijk. Maar hier een paar opties weet niet of je er wat aan hebt.

Seth Cohen in de serie The O.C voor het eerst wiet roken.

De films: City of men, City of god, Kids, Ken Park, Traffic.

lastig :P

Mindless1985

Badass junkie
Fishhead07 zei:
Ik kan heel veel films bedenken waar drugsgebruik in voorkomt. Maar puur softrugs en beginnende gebruikers. Dat is moeilijk. Maar hier een paar opties weet niet of je er wat aan hebt.

AAAAAAAAAAAAAAAARGH!

Spoiler spoiler spoiler spoiler :(

Ik ben daar nog niet :P

davie

Wijs gebruiker
Apocalypse Now, Around the Fire, Dazed and Confused, Dick, Friday, Next Friday, Friday After Next, Go, Grass, Gridlock'd, Hair, Harold & Kumar Go to White Castle, How High, In the Name of the Father, Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Pulp Fiction, Reefer Madness, Saving Grace en The Big Lebowski.

Of het echt om onervaren gaat kan ik niet zo erbij benoemen, maar dan heb je er tenminste weer een paar.

st an

Bewuste gebruiker
In Traffic gebruikt een meisjes voor het eerst heroïne.

edit: oei, stond er al, nvm me.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Fishhead07 zei:

AAAAAAAAAAAAAAAARGH!

Sorry het is in seizoen 3 :tongueout: ik ben al bij seizoen 4 het einde helaas :(

Fishhead07

Wijs gebruiker
st an zei:
In Traffic gebruikt een meisjes voor het eerst heroïne.

edit: oei, stond er al, nvm me.

Klopt ja :) maar denk noem gewoon aantal titels :tongueout: weet ook niet meer precies uit me hoofd welke drugs ze in welke films gebruiken. Heb zoveel films gezien.

Mindless1985

Badass junkie
Fishhead07 zei:
Dzy zei:
Fishhead07 zei:

AAAAAAAAAAAAAAAARGH!

Sorry het is in seizoen 3 :tongueout: ik ben al bij seizoen 4 het einde helaas :(

Ik zit nu in seizoen 2 episode 7 :P

Fishhead07

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Fishhead07 zei:
Dzy zei:
Fishhead07 zei:

AAAAAAAAAAAAAAAARGH!

Ik zit nu in seizoen 2 episode 7 :P

Zeker door kijken tot het einde :grin: echt geweldige serie :wink:

Bewild

Bewuste gebruiker
Gewoon het progama thuis op één, als je van belgië bent ken je dit wel en anders hoogswaarschijnlijk niet :P

ZI09

Bewuste gebruiker
Madvance zei:
Het gaat dus om personages die voor het eerst softdrugs gebruiken, of het in ieder geval niet vaak doen. [..]
Blow

Volgens mij is coke zeg maar niet echt een softdrug.
En volgens mij gebruikt die kerel het wel met enige regelmaat.

Easyrider weet ik niet precies, maar volgens mij zijn dat ook een stel doorgewinterde hippies.

In trainspotting zit trouwens iemand die voor het eerste heroïne (nee, ook gene softdrugs, I know) gebruikt en in sample people genruikt iemand voor het eerst ..uhm... Geen idee wat hij gebruikt, een of ander lichtgevend pilletje waardoor alles er vaag uit gaat zien.

Fishhead07

Wijs gebruiker
ZI09 zei:
Madvance zei:
Het gaat dus om personages die voor het eerst softdrugs gebruiken, of het in ieder geval niet vaak doen. [..]
Blow

Easyrider weet ik niet precies, maar volgens mij zijn dat ook een stel doorgewinterde hippies.

In trainspotting zit trouwens iemand die voor het eerste heroïne (nee, ook gene softdrugs, I know) gebruikt en in sample people genruikt iemand voor het eerst ..uhm... Geen idee wat hij gebruikt, een of ander lichtgevend pilletje waardoor alles er vaag uit gaat zien.

Klopt wel ja in de meeste films is het hard drugs en geen softdrugs. En in de meeste films is het een verslaveing en niet voor het eerst gerbuiken :)

Glorf

Experimenterende gebruiker
Human Traffic
Twin Town (zowieso erg ruige film!)
Les Invasions barbares

Im Juli, duitse europese roadtrip film. Blowen op de donau.

Al bovenstaande films raad ik iedereen aan, kan je niet fout mee gaan.

MetaalKonijn

Badass junkie
ZI09 zei:
Madvance zei:
Blow

Maar ze begonnen in de film met softdrugs. :)

Eier

Bewuste gebruiker
ZI09 zei:
Madvance zei:
Blow
Jack Nicholson smookt er één voor 't eerst.

cunt

Wijs gebruiker
that 70's show, zal vast wel een aflevering zijn dat iemand het voor het eerst doet. volgens mij die met dat rode haar een aflevering voor het eerst, maar weet ik niet 100% zeker.

Bovenaan