Soort Cannabis

SteenS

Experimenterende gebruiker
Hey jongens,

uuh ik heb een vraag :openmouth:

Ik ben wiet gaan blowen uit een heel klein waterpijpje, en heb al best vaak in het weekend gedaan steeds weer, en heb een veel beter effect nu (bijna nooit geen paranoia meer ) :)

Maarja wat het probleem is, ik word juist een beetje soort van "dronken" alleen dan zonder dat "losse" gevoel.. dus ik voel minder, of op een andere manier ofzo, damn dit is echt heel moeilijk om uit te leggen :l
Ik wil juist meer die lichamelijke rust hebben, en een beetje een gezellig of warm isolerend gevoel, maar niet dat ik me alleen maar vreemd voel en half retarded ben :P

Ik rook nooit, ik blow alleen uit een heel klein waterpijpje, verder heb ik ook 3 keer hasj thee/melk gemaakt met lage dosering van best wel een sterke hasj en opgedronken. Ik wil gewoon rustig een film of serie kunnen volgen, maar me lekkerder in me vel voelen :mrgreen:

Wat moet ik doen help me :tearsofjoy: ik ben zo wie zo een rustig persoon, ik heb erg last van sociale fobie (daarom doe ik het ook alleen in het weekend, en thuis)

Wat voor hasj/wiet zou mij dat effect kunnen geven?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Of haze (als je dat bij hasj niet hebt) of tabak.

Het is de bedoeling dat je bij puur roken door een waterpijpje je niet zo relaxed voelt als na een joint, waarbij je het liefst blijft vastplakken aan de bank.
Vreemd voelen en half retarted gedragen zijn tekenen van high, op de bank blijven hangen en relaxt tv kijken noem je stoned.
Jij wilt stoned worden, dus dan zou een beetje tabak(nicotine) voor dat effect kunnen zorgen.

Maar ook een goede sativa soort (sommige mensen worden hier juist heel erg high van, andere weer stoned. Per persoon schijnt dit nogal te verschillen) kan je erg stoned maken.

High zijn geeft bij sommige inderdaad het gevoel dat je minder merkt, stoned zijn op een andere manier. Vind ik wel een goede omschrijving ja, hoewel ik het gevoel van high zijn veel fijner vind.

SteenS

PepTalk zei:
Of haze (als je dat bij hasj niet hebt) of tabak.

Het is de bedoeling dat je bij puur roken door een waterpijpje je niet zo relaxed voelt als na een joint, waarbij je het liefst blijft vastplakken aan de bank.
Vreemd voelen en half retarted gedragen zijn tekenen van high, op de bank blijven hangen en relaxt tv kijken noem je stoned.
Jij wilt stoned worden, dus dan zou een beetje tabak(nicotine) voor dat effect kunnen zorgen.

Maar ook een goede sativa soort (sommige mensen worden hier juist heel erg high van, andere weer stoned. Per persoon schijnt dit nogal te verschillen) kan je erg stoned maken.

High zijn geeft bij sommige inderdaad het gevoel dat je minder merkt, stoned zijn op een andere manier. Vind ik wel een goede omschrijving ja, hoewel ik het gevoel van high zijn veel fijner vind.

Jammer genoeg heb ik tot nu toe nog steeds alleen maar combinaties van high en stoned gehad, alhoewel heb ik wel een paar keer gehad dat ik relaxter ben dan anders.
En ik rook normaal niet, ik wil eigenlijk geen nicotine gebruiken dan word ik daar verslaafd aan en vind het zowiezo niet echt prettig :( Is er ook een vervanger of een manier waardoor ik sneller stoned word dan high?

Het probleem is altijd dat ik ook een vrij bang persoon ben, bang dat ik te veel neem in één keer (en dat is trouwens ook zonde van de cannabis :P)

Oja, en ik eet vaak chocola tijdens gebruik van wiet, dat dempt toch het effect van de cannabis?
En ik heb altijd het gevoel dat de highs/stones zo enorm kort zijn :openmouth:
Ik heb alleen hasj melk gemaakt maar nog geen wiet melk, hoeveel wiet zou een "redelijke" hoeveelheid zijn?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
THC is ook een cannabisoïde.. Indica soorten bevatten over het algemeen wel wat meer CBD (stoned maker) dan sativa's. Hasj heeft het grootste percentage CBD.

Chocolade remt of dempt het effect niet. Het is rijk aan suiker waardoor je misschien wel wat minder loom word aangezien suiker je directe energie geeft.
Dat zou misschien kunnen verklaren waarom je niet zozeer relaxend effect ervaart, probeer hier dus beetje mee te experimenteren.

Er is geen vervanger voor nicotine, wel voor tabak (maar dat is dan juist nicotine vrij).

Als je van jezelf al weet een bang persoon te zijn zou ik je wel mee willen geven op te passen met (veelvoudig) gebruiken van wiet/hasj. Er is natuurlijk wel een verschil tussen bang en voorzichtig, maar bangigheid kan bij veel blowen gaan leiden tot paranoïde, schizofrenie ed.
Als je enkel met de dosering voorzichtig bent is geen probleem, je kunt wiet/hasj in meerdere keren roken of geleidelijk aan het gewenste effect te krijgen.

Voor wiet of hasj melk gebruik je ongeveer eenzelfde hoeveelheid die je zelf zou roken.
Ik vind het effect van wiet ook wat kort duren, wat je kunt omzeilen door het in eten te verwerken natuurlijk.

SteenS

PepTalk zei:
THC is ook een cannabisoïde.. Indica soorten bevatten over het algemeen wel wat meer CBD (stoned maker) dan sativa's. Hasj heeft het grootste percentage CBD.

Chocolade remt of dempt het effect niet. Het is rijk aan suiker waardoor je misschien wel wat minder loom word aangezien suiker je directe energie geeft.
Dat zou misschien kunnen verklaren waarom je niet zozeer relaxend effect ervaart, probeer hier dus beetje mee te experimenteren.

Er is geen vervanger voor nicotine, wel voor tabak (maar dat is dan juist nicotine vrij).

Als je van jezelf al weet een bang persoon te zijn zou ik je wel mee willen geven op te passen met (veelvoudig) gebruiken van wiet/hasj. Er is natuurlijk wel een verschil tussen bang en voorzichtig, maar bangigheid kan bij veel blowen gaan leiden tot paranoïde, schizofrenie ed.
Als je enkel met de dosering voorzichtig bent is geen probleem, je kunt wiet/hasj in meerdere keren roken of geleidelijk aan het gewenste effect te krijgen.

Voor wiet of hasj melk gebruik je ongeveer eenzelfde hoeveelheid die je zelf zou roken.
Ik vind het effect van wiet ook wat kort duren, wat je kunt omzeilen door het in eten te verwerken natuurlijk.

Ja en eten is ook gezonder dan de andere manieren, het liefst zou ik het gewoon inderdaad in eten willen verwerken, maar ik woon bij mijn ouders en die lopen steeds door de keuken heen enzo :P
En het duurt ongeveer 2 uur voordat het echt effect hebt na inname en dat maakt doseringen soms wel lastig

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Klopt, is wel wat lastiger om vele redenen.

Sommige shops verkopen ook space cake.
Doseren is niet zo heel moeilijk vind ik zelf, je weet wat je er in gooit.

SteenS

PepTalk zei:
Klopt, is wel wat lastiger om vele redenen.

Sommige shops verkopen ook space cake.
Doseren is niet zo heel moeilijk vind ik zelf, je weet wat je er in gooit.
Ik heb paar uur geleden melk met wat wiet gekookt, ze zeiden dat het moest koken dus ik neem aan dat dat goed was. Maar ik heb na 2 uur vrijwel weinig effect gevoelt, meer placebo effect denk ik. Ik heb het ongeveer 10 minuuten zitten koken, wat heb ik fout gedaan?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Fouten die je (misschien) hebt gemaakt:

1. Laten koken. Opzich is eventjes wat bubbeltjes niet erg. Maar lang op hoge temperatuur kan werkzame stoffen laten verdampen.
2. 10 minuutjes laten staan. Dit zou ik wat langer doen. 15-20 minuten, vanaf het moment dat het warm (70-80*) is.
3. Hoeveel wiet heb je gebruikt?
4. Heb je volle melk gebruikt?

SteenS

PepTalk zei:
Fouten die je (misschien) hebt gemaakt:

1. Laten koken. Opzich is eventjes wat bubbeltjes niet erg. Maar lang op hoge temperatuur kan werkzame stoffen laten verdampen.
2. 10 minuutjes laten staan. Dit zou ik wat langer doen. 15-20 minuten, vanaf het moment dat het warm (70-80*) is.
3. Hoeveel wiet heb je gebruikt?
4. Heb je volle melk gebruikt?
Ik denk dat ik ook wel wat weinig wiet heb gebruikt, maar goed dan herinner ik me de volgende keer wel wat meer te gebruiken (over mijn lage grens gaan :P).
En bedankt voor het advies, ik heb namelijk nog wat haze liggen die nou toch wel op moet na maanden.

Bovenaan