• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Spacecake - to hell and back

bacteria

Newbie
Beste lezers,

Allereerst even de specs van wat ik heb genomen om dit mee te maken.

Middel: THC (Verwerkt in boter waar spacecake van gebakken is)
Wanneer: begin 2007

Zoals jullie kunnen zien, is dit al een hele poos geleden, toch wou ik deze ervaring nog even delen, omdat dit een van mijn zwaarste trips ooit is geweest.

---------------------------------------
Het was een heerlijke vrije zondag, mijn moeder had van een goede vriend een spacecake gekregen, omdat ons hele gezin erg benieuwd was naar de werking van dit middel (we zijn een redelijk ruim denkende familie).

Ik was toen 18 jaar oud, en ook erg nieuwschierig naar de werking, en uiteraard nog niet erg verstandig, de kennis waar we de spacecake van hadden gekregen had ons gewaarschuwt, niet meer dan een 1/2 plakje voor de eerste keer. (!!!).

Ik als koppige rebelse 18 jarige heb uiteraard een hele plak weg gewerkt, 2 uur gewacht en nog niets voelende een 2de plak weg gewerkt !, echter een uur na de 2de plak met cake, begon het voor mij toen nog vreemde gevoel aan zijn werking.

Rustig achter de pc zittende, een spel te doen, was het alsof iemand met een hamer op mijn achterhoofd sloeg (ik kan het niet anders verwoorden, sorry als het onduidelijk is!), de eerste paar minuten had ik me geen flauw benul van wat er net begonnen was, ik dacht dat het misschien aan zuurstofgebrek in me kamer kwam, al compleet van de wereld deed ik mijn raam open om zo "het rare gevoel" misschien weg te halen.

Ik werd langzamerhand in een soort zwart gat gezogen, ik werd moe, levenloos en depressief, ik ben bij mijn zus bij haar kamer naar binnen gegaan om te vragen of zij zich ook raar voelde (zij had nog niets genomen, de rest van de familie wachte tot de avond), daarna voelde ik me ineens heel erg alleen, omdat ik de enigste was die dit rare gevoel voelde.

Toen na een half uurtje naar mijn beeldscherm zitten te staren ben ik naar beneden gelopen, de deur opengedaan en naar buiten gelopen, richting het dorp, ongeveer na 1km gelopen te hebben, kreeg ik een soort realisatie moment, en dacht ik bij mezelf "wat ben ik aan het doen ?? waarom doe ik dit ??" en ben tot de conclusie gekomen dat naar het dorp gaan geen zin had.

Eenmaal terug gelopen naar huis ben ik naar mijn kamer gegaan, hier ben ik op bed gaan liggen, en langzamerhand begon de THC steeds harder toe te slaan, ik begon een soort van stroom schokken over mijn complete lichaam te voelen, van boven naar onder, op de punten van aanraking met matras en deken was het het ergste.

Na ongeveer een uur levenloos op bed te hebben gelegen, begon voor mij het gevoel van hopeloosheid, ik begon wild met mijn hoofd en ledematen te schudden, in de hoop het "gevoel" van me af te zetten, er ging maar een ding door me hoofd "IK WIL ERUIT ! LAAT ME UIT DEZE TRIP, IK ZAL HET NOOIT WEER DOEN !!!".

Hoe lang dit gevoel ongeveer aan heeft gehouden weet ik niet precies, wel weet ik dat het voor mij als een eeuwig durende hell was, na een hele poos in dit gevoel "vast gezeten te hebben" ben ik in slaap gevallen, die rest van die avond / nacht aan een stuk doorgeslapen (wat ik me kan herinneren).
---------------------------------------

Het klinkt misschien onwerkelijk voor mensen die vaak wiet hebben gebruikt en nooit dit soort effecten hebben gehad, houd wel in gedachten dat het voor mij de eerste keer was, en de dosis VEEL te hoog was.

Ook heb ik ervaren dat wiet roken voor mij een veel positievere uitwerking heeft dan wiet oraal consumeren.

Voordat ik "ge-flamed" word dat het dom was om een dusdanig hoge dosis te nemen, en dat het mijn eigen schuld is etc etc, wil ik even melden dat ik me daar nu echt wel van bewust ben, en het natuurlijk niet slim van me was, aan de andere kant ben ik wel blij dat me dit overkomen is, je hebt na een bad trip meer ontzag en meer respect voor het leven, en je ervaart meer hoe lekker het leven kan zijn (bevrijd van de hell).

Met vriendelijke groet,

S

Chris Pontius

Badass junkie
agh al doende leert men he :grin:

ga je het ook nog wel eens proberen met een lagere dosering?
want zoals je zei vind je wiet roken wel fijn :)

bacteria

Newbie
plantenbak zei:
ga je het ook nog wel eens proberen met een lagere dosering?

Sterker nog, ik heb het al weer eens geprobeerd, maar dan in de vorm van melk, en in veel lagere dosering, deze trip beviel wel.

Op het moment experimenteer ik iets meer met de sederende middelen (Benzo's) :grin: :grin: :grin:

Pikachu

Wijs gebruiker
Heb ook wel eens zo iets ervaren, het is inderdaad zwaar kut maar het red het niet bij een bad trip op 'echte' psychedelica...

bacteria

Newbie
Pikachu zei:
Heb ook wel eens zo iets ervaren, het is inderdaad zwaar kut maar het red het niet bij een bad trip op 'echte' psychedelica...

Daarom blijf ik eerst nog even van de 'echte' psychedelica af, ik ben een beetje benauwd dat als ik daar bad op ga, egt in de shit zit, al een heleboel topics op dit forum gelezen over LSD, en zoals het op mij overkomt is het echt gewoon een gok, tuurlijk maakt de Setting ook uit, maar het blijft altijd een 'step into the unknown'

Escoban

Bewuste gebruiker
Goed report. Het komt me echt heel bekend voor met een van de keren dat ik spacecake had genomen.

Pikachu

Wijs gebruiker
Als je je goed voorbereid is de kans dat het misgaat vrij klein hoor. Die ene keer dat ik echt zwaar bad ging was het ook gewoon mijn eigen schuld. Voor de rest kan er in de optimale setting en met de optimale mindset en de ideale dosis vrij weinig mis gaan.

Maar het is inderdaad verstandig om je gewoon goed in te lezen voordat je aan wat voor een drug dan ook begint.

TrippyShit

Badass junkie
Pikachu zei:
Als je je goed voorbereid is de kans dat het misgaat vrij klein hoor. Die ene keer dat ik echt zwaar bad ging was het ook gewoon mijn eigen schuld. Voor de rest kan er in de optimale setting en met de optimale mindset en de ideale dosis vrij weinig mis gaan.

Juist. Was bij mij ook alle 2 de keren zo. Meestal weet je wel dat het niet de beste situatie is. Onderschatting kan je ook zwaar op je bek laten gaan!

Er zijn vast wel meer mensen die dit op wiet meegemaakt hebben. Ik denk ik wel zo'n 4/5x.. Niet alle keren zo extreem gelukkig. Op dat moment beloof je jezelf het never nooit meer te doen, maar het komt gelukkig weer goed :P

bacteria

Newbie
Rammelslakje zei:
Weetje ook hoeveel gram er in de cake verwerkt was en hoeveel plakjes je daaruit hebt gehaald?

Beste Rammelslakje, jammer genoeg kan ik je dat niet vertellen, omdat ik het simpel weg zelf niet eens weet, wel kan ik het aan de maker van de cake vragen als hij hier weer eens op visite is, ik was toen der tijd nog echt een newbie op het gebied van drugs, dus dat soort vragen heb ik hem nooit gesteld, maar mocht ik het te weten komen, post ik het hier.

De cake was trouwens een normale afmeting cake, zoals je die bij de bakker ook koopt :P.

Ik heb er 2 dikke plakken van gehad, en ik denk dat er ongeveer 12 tot 15 plakken uit zijn gekomen.

Met vriendelijke groet,

S

TrippyShit

Badass junkie
Ja, maar dan gaat het nog om hoeveel er in die cake zat, zo kan je weten hoeveel het per plak was. Maar er zal in een standaard cake vast niet 1 grammetje zitten :P En 2 plakken zijn dan voor een eerste keer gewoon te veel :P Kan goed gaan, maar dan ben je ook helemaal weg hoor :P Jammer dat zo gelopen is , maarja!

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het kan toeval zijn, maar ik heb meer slechte spacecake ervaringen gehoord dan positieve. Zal wel te maken hebben met het feit dat het zo lastig te doseren is. En omdat het zolang duurt voor het inslaat, is het blijkbaar verleidelijk om te veel te nemen.

Er staat op youtube ook zo'n grappig filmpje met een geluidsfragment, waarin je een politieagent hoort die 911 belt, omdat hij (te veel) 'pot-brownies' had geconsumeerd (die hij gemaakt had van in beslag genomen cannabis.) :grin:

edit: Hier is ie. Ik vind de reactie van de nieuwslezers ook zo grappig, die kunnen amper hun lachen inhouden. "Time is going by really really really slow." :grin:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hnZb5wi_jsU&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hnZb5wi_jsU&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

bacteria

Newbie
Haha, goed filmpje, het is duidelijk dat de man in paniek is, gek he hoe je ineens zo in paniek kan zijn, terwijl als je het terug zou zien zou je weten dat je niets kon gebeuren en gewoon even een paar uurtjes moest wachten.

Het blijft toch een hele andere wereld he :)

ganja_007

Newbie
toen ik spacecake met mn maten had gemaakt,,
(twas zo'n cake gelijk de afbeelding hierbove)
hadde we erg 30 gram ingegooid:grin:
wooooooow, 1 stuk en heviggg aant space gelijk een gek:grin:
je hebt gwn de pech gehad dat je niet bij de eerste stuk gewacht had op de effect:grin:
ik kan me wel een beetje voorstelle hoe je je gevoeld hebt :grin:
maar laat je niet ontmoedigen door bad trips:grin:
want ik ben echt in mijn leven ng nooit zo high geweest als toen:grin:

Spatzi

Belezen gebruiker
Heb slechts een keer spacecake gegeten, en wel in een veels te hoge dosering. Maar omdat het werken er van nogal lang op zich liet wachten, ook nog even lekker aan de waterpijp gehangen. Toen het alsnog begon te werken zijn m'n maat en ik op onze laatste krachten van zolder naar beneden gekomen, op de bank geploft, hebben we de tv aangezet om vervolgens 6 uur achtereen te slapen, haha! Ik werd als eerste wakker met stervende honger. Vervolgens hem wakker gemaakt en echt een lachbui van een kwartier gehad. De rest van die dag en de dag erna heb ik als een zombie rondgeschuifeld, zo duf was ik... Zonde van de wiet, dat dan weer wel...:stoned:

Hey,

K heb gisteren voor het eerst spacecake gegeten. 2 plakjes. Na een uur ongeveer begon ik heel hard te lachen en bleef eigenlijk doorgaan met lachen. Langzaam merkte ik dat mn voeten wel beton blokken leken en alles tolde in mn hoofd. Het bleef gezellig maar heb mn gezelschap even in de steek moeten laten om op bed te gaan liggen. Gelukkig kwam er steeds iemand naar me toe om te kijken of alles wel goed ging.. en natuurlijk moest ik er hard om lachen. Maar het had ook heel erg mis kunnen gaan. K was de controle volledig kwijt en moest mezelf er echt bijhalen op sommige momenten.

Alles triggerde me om me goed of slecht te voelen...ben heel blij dat ik het op een bekende prettige plek gedaan heb met goede vrienden want het had makkelijk de andere kant op kunnen gaan.
Mijn verwachting van space cake was dat ik gewoon stoned zou zijn...maar dit lijkt er niet eens op!

Nu zo'n 26 uur later(!!!!).. nog steeds niet de oude.. wel controle maar n reactiesnelheid van nix..nog steeds zware benen..duizelig.
Kortom..geen ervaring om te herhalen voor mij..hopen dat ik morgen nuchter ben want moet weer werken.
:confused:

Sarori

Bewuste gebruiker
Het stomme bij spacecake is dat je eigenlijk nooit goed weet hoe hij gaat vallen.
Ik heb heerlijke cakejes gegeten, maar ook het tegenovergestelde.

Ooit eens een oudejaarsavond gehad met 15 man....klokslag nieuwjaar lag de helft al compleet out! Bij sommigen was de waterpijp die ook nog rondging iets te veel van het goede :confused:

Een jaar geleden eens een half cakeje gekregen van een vriend die het weer van een vriend had gekregen met de enkele mededeling `hij is heel erg sterk, kleine plakjes nemen`
Ik plande een lekker avondje spacen voor mijzelf, omdat het alweer lang geleden was dat ik mijn laatste plak had gehad. Het werd een complete ramp, want het miniscule plakje cake dat ik gepakt had was zo ongelooflijk sterk dat ik binnen een uur tegen het kotsen aan op bed ben gaan liggen. Zo stoned was ik in jaren niet meer geweest. De dag erna was ik nog steeds van de wereld en voelde ik mij niet echt prettig.

De ratten op de vuilnisbelt zullen vast veel plezier hebben gehad met de rest van de cake, die ik weggelazerd heb :)

Alle slechte dingen gaan gelukkig vanzelf voorbij, dus het werken zal morgen wel weer gaan.
:wave:

Neyezz

Newbie
Klinkt bekend, ikzelf heb ook een keer een te hoge dosis gehad waardoor ik helemaal gek dacht te worden. Heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld. Het was veeel heftiger dan verwacht.

Smaps

Experimenterende gebruiker
Ik heb maar 1 keer spacecake gedaan en ging toen ook op het randje van bad.
Op bepaalde momenten voelde ik me fantastisch en daarna lag ik met (niet werkelijke) buikpijn te kruipen over de grond.

Spacecake moet je zeker niet onderschatten.

Ook werd ik er erg moe van. We gingen al om half 11 slapen ofzo omdat iedereen toch voor pampus op de bank lag...
Volgende ochtend voelde ik me wel nog licht stoned.

Bovenaan