Spacecake vekeerd gevallen tips?

Hoi lieve mensen,

Ik ben een dame van 22jaar en afgelopen Zaterdag 25 Maart heb ik een plakje space cake gegeten.
( 1 plakje ) gekocht in de coffeeshop in Amsterdam. Ik ben een onevaren gebruiker gezien ik nog nooit geblowd heb of gerookt. ( geen evaring dus ) Inmiddels ben ik er natuurlijk zelf ook achter dat het heel dom was van me om zonder research een heel plakje meteen op te eten.
Maargoed ik kan het nu niet meer terug draaien en wou gewoon expirimenteren. ( nooit meer dus )
In de trein naar huis kreeg ik een badtrip gezien ik dacht dat de space cake niet gewerkt had maar pas een aantal uur later ging werken. Ik zat die avond in de trein die aan het rijden was, dus je kan je bedenken dat dat nou niet een plezierige plek is voor een badtrip. Ik dacht op dat moment echt dat ik dood zou gaan zo erg was ik aan het spacen. Gelukkig heb ik geen dingen gezien die er niet zijn. Ik was elk moment bewust dat ik nog in de trein zat. Maargoed het probleem is nu dat we nu 5 dagen verder zijn en de space cake zo naar is gevallen dat ik nog steeds duizelig ben en het gevoel heb dat alles om me heen draaid. Hoofdpijn is ook nog steeds aanwezig maar het ergste vind ik de duizeligheid. Ik kan gewoon lopen maar alles is nog heel wazig en gewoon een beetje draaierig.
Mijn vraag is dus ook zijn er mensen die ervaring hebben met dat de na effecten heel lang duren om weg te gaan? Ik heb ook een hele stressvolle periode achter de rug met veel oververmoeidheid. Moet ik mij accuut zorgen maken, of kan het in sommige gevallen langer duren voordat je van de waas en duizeligheid/hoofdpijn af bent. Ik ben er rustig onder maar soms maakt het gevoel dat ik nogsteeds zo draaierig ben me angstig dat het voor altijd zo blijft. Zijn er mensen die tips voor me hebben wat ik kan doen om er zo snel mogelijk van af te komen en of mensen die het ook meegemaakt hebben dat het langer duurden voordat je van alle na effecten af bent. Ik ben er goed ziek van namelijk!

Groetjes,
Fleur

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hallo Fleur, welkom op Drugs Forum!
Helaas heb ik ook dik een OD gehad na het eten van een space-bonbon van de shop. (Jaren geleden) In de shop vertellen ze je dat het niet sterk/veel is maar dat is het voor onervaren mensen wel zeker!
Plus dat ik het eten van cannabis (spacecake-bonbons) een van de meest heftige drugs vond die ik ooit nam. Ik denk dat het vaak veel te licht word ingeschat.
Ook ik had een bad trip en was uren lang dood ziek en beroerd, van 1 klein bonbonnetje van de shop..
Dat het je dagen later nog duizelt vind ik erg vreemd. Bij mij was het echt wel na 24 uur weg. Misschien is het het feit dat je je er erg druk om hebt gemaakt? Plus dat je zegt al een periode stress en oververmoeidheid te hebben. Cannabis versterkt enorm je gevoelens, zowel positieve als negatieve gevoelens. Het klinkt mij eerder als stress klachten ipv klachten van de cannabis. Je kunt echt zo vreselijk veel soorten en klachten krijgen door stress en oververmoeidheid. Als het aanhoud kun je misschien eens met je huisarts praten? Hij/zij kan jou misschien helpen met deze klachten. Sterkte in ieder geval!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt vooral als stress klachten die getriggerd zijn door de spacecake.

Je zorgen maken moet je niet doen, want dan houd je het juist in stand. Zorg goed voor jezelf de komende dagen, eet gezond, slaap voldoende en op normale tijden, ga sporten of een wandeling maken buiten en neem ook je rust. Als het dan niet beter wordt kun je het best een afspraak bij de dokter maken.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Wat klote dat je zo'n nare ervaring hebt gehad. Ik ken het, spacecake is bij mij ook lang lang geleden twee keer echt heel heftig gevallen. Eerste x was ik gewoon drie dagen totaal van de kaart van 1 plakje. Dat is inmiddels decennia geleden en alles is na die paar dagen helemaal goed gekomen :wink:

Probeer je dus niet te druk te maken.

Hoi stomme eend ( haha ) , psychedelibee en dunnetjes.

Wat ontzettend lieve en fijne reacties! Het is gewoon fijn dat zo'n forum bestaat gezien je gewoon een beetje rustiger wordt. Heel erg bedankt voor de tips. Ik heb de doktor opgebeld met mijn klachten en ze zei aan de telefoon dat het nog wel eens 2/3 weken kan duren voordat ik helemaal de oude ben gezien ik ook zwaar oververmoeid ben en veel stress heb gehad. De space cake is daardoor gewoon extra zwaar gevallen. Ik ben heeel wantrouwig met dokters maar ik wacht het gewoon even 2 weekjes nog af. Het is natuurlijk echt helemaaal niet chill om je zo te voelen maar fijn dat ik niet de enige ben.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoop dat het al langzaam beter met je gaat? Laat sowieso de komende tijd hier even weten hoe het met je gaat als je dat wilt. Mensen veroordelen je hier niet en wat van je afschrijven kan soms ook al helpen.

Kijk anders ook eens op de website van het spreekuur partydrugs. Zij hebben specifiek ervaring met klachten na drugs gebruik en kunnen dus ook veel beter helpen dan de meeste huisartsen. Ze hebben een telefonisch spreekuur, dus als je niet in de buurt woont is dat geen probleem.

Pfff het gaat nog steeds niet beter.
Met de hoofdpijn kan ik leven maar de duizeligheid wordt
niet veel beter. Ik had het gewoon nooit moeten eten terwijl ik zoveel stress heb. Ik gebruik echt nooit drugs en van 1 stom plakje space cake is heel mijn lichaam in de war. Ik wil hier gewoon zo ontzettend graag uit. Het is maar space cake. Ik heb het niet met Alcohol of iets gebruikt. Ik ben zo bang dat die duizeligheid blijft hangen. En iedereen verteld me positief te blijven maar hoe doe je zoiets. Normaal ben ik aan het freerunnen buiten , klim ik op daken en nu als ik loop ben ik constant licht in me hoofd.

Ik heb echt nog teveel leuke dingen die ik wil doen.
ik blijf hier toch niet voor altijd in he?
Tis vandaag gewoon een dikke week geleden vandaar dat ik me nu zo zorgen maak en ik kan er gewoon echt niet tegen dit duizelige gevoel! Dankjewel voor het telefoon nummer ik ga het meteen maandag bellen. Ik heb ook gewoon een bizar verleden waarin me vader is overleden, me moeder tumor kreeg en een vriend van mij van het balkon viel en nu ik eigenlijk moet rusten ligt ook mijn tante op Sterven. En ga ik nu dag in, dag uit ziekenhuis in en uit. Ik wil me niet zo beroerd voelen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vervelend zeg! Maar als je zoveel stress hebt vind ik het eerlijk gezegd niet heel gek dat je klachten niet binnen een week weg zijn. Opgehoopte stress klachten kunnen best een tijd nodig hebben om te verdwijnen. Hoe lang dat duurt verschilt per persoon natuurlijk, maar het zal heus wel weer weg gaan.

Probeer ondanks alles toch zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen en je rust te pakken. Accepteer je klachten voor nu, je druk maken over je klachten versterkt ze alleen maar namelijk.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Hoe is het nu dan? Heb je die dokter gebeld? Hoop dat je beetje uit de put bent geklommen inmiddels en deze ervaring achter je kan laten.

Hoi lieve mensen,

Nog steeds klote maar ben bij de doktor geweest. Schijn een lage bloeddruk te hebben en een bijna burn-out dus overspannen. Wat jullie ook al dachten stressklachten en de space cake was het druppeltje. Gewoon klote! Maar jullie hebben mij echt goed geholpen en gesteund.

Ben echt blij dat er mensen zoals jullie zijn.

Dankjewel voor alles!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi lieve mensen,

Nog steeds klote maar ben bij de doktor geweest. Schijn een lage bloeddruk te hebben en een bijna burn-out dus overspannen. Wat jullie ook al dachten stressklachten en de space cake was het druppeltje. Gewoon klote! Maar jullie hebben mij echt goed geholpen en gesteund.

Ben echt blij dat er mensen zoals jullie zijn.

Dankjewel voor alles!

Gelukkig weet je nu wat het is, dat zal je wat meer geruststellen misschien. Sterkte ermee! Laat anders af en toe eens weten hoe het met je gaat :thumbsup:

daoist

Experimenterende gebruiker
ja leek me inderdaad al sterk dat je enkel van een spacecake na 5 dagen nog van de kaart ben. Volgende keer als je een bad trip hebt gewoon alles uitkotsen. dan ben je weer snel oke. Gelukkig heb ik het niet te vaak gehad maar met eetbare dingen als spacecake dan helpt alles uitkotsen wel goed, bij mij althans.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ja leek me inderdaad al sterk dat je enkel van een spacecake na 5 dagen nog van de kaart ben. Volgende keer als je een bad trip hebt gewoon alles uitkotsen. dan ben je weer snel oke. Gelukkig heb ik het niet te vaak gehad maar met eetbare dingen als spacecake dan helpt alles uitkotsen wel goed, bij mij althans.
Je realiseert je dat als het al werkt en dit te zwaar valt je hetgeen dat al werkt niet meer kunt uitkotsen he... Het enige dat je nog zou kunnen uitkotsen zijn restanten die nog niet opgenomen zijn, maar dat zal wel meevallen.

Kotsen heeft eigenlijk alleen maar zin als je misselijk bent, dan lucht het gewoon op.

daoist

Experimenterende gebruiker
Nou de keren dat ik teveel had genomen toen kotste ik en voelde ik me beter. Voor mij werkt het. Maar is misschien maar twee keer gebeurt ofzo in 20 jaar. Dus meestal let ik wel aardig op wat ik neem.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nou de keren dat ik teveel had genomen toen kotste ik en voelde ik me beter. Voor mij werkt het. Maar is misschien maar twee keer gebeurt ofzo in 20 jaar. Dus meestal let ik wel aardig op wat ik neem.
Mijn punt was dat je je dan waarschijnlijk beter voelt vanwege de misselijkheid, anders is het gewoon placebo effect. Maar als het werkt is het prima natuurlijk.

Bovenaan