• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Spacecake... voorlopig niet meer

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Een paar maanden geleden had ik voor het laatst spacecake genomen. We hadden het vrij laat gegeten in de avond, en omdat de vriendin bij wie ik was de volgende ochtend vroeg op moest, gingen we eigenlijk net slapen op het moment dat de cake begon te werken (goede planning :P ). Het enige wat ik nog weet is dat ik half slapend met op de achtergrond Indiase muziek aan heb liggen spacen in het donker op bed.

Met dezelfde vriendin (Cindy) en de vriendin met wie ik op paddo's getript heb (Anne), nam ik laatst weer spacecake. We deden 4 gram gruis in een halve cake, verdeelden deze in drieën en aten hem op.
Ik schrijf dit omdat ik de ervaring nogal heftig vond.

Het duurde weer lang voor het begon te werken. Even binnen naar muziek geluisterd en buiten naar de sterrenhemel gekeken. We werden na een tijdje wat slaperig en besloten daarom naar boven te gaan om op bed te gaan liggen. Stom eigenlijk, want daardoor lagen we op het moment van de piek onder de wol (net als de vorige keer).

Eenmaal boven kon ik de gesprekken niet meer volgen :confused: . Ik dacht werkelijk dat Cindy zat te brabbelen. Anne leek dat niet op te merken. Ze hebben hele gesprekken gehad die ik probeerde te begrijpen, maar ik bevatte het toch niet en kon ook niets toevoegen aan het gesprek. Ik kon hooguit een paar zinnen herhalen die zij de ruimte in stuurden en deed dit ook 1 keer toen me gevraagd werd of ik het nog kon volgen. Het schijnt dat ik nogal voor me uit aan het staren was... Ik was opgegaan in de muziek. Ik kon niet duidelijk maken dat ik erg ver heeeeeeeeen was.

Anne merkte het minst van de cake, Cindy zei ook weinig te merken maar ik had het gevoel dat zij ook sterk onder invloed was. Ik dacht te horen dat Cindy zei: "Water ontploft" of "Water explosie" of iets dergelijks en ik zag het voor me. Met mijn ogen dicht zag ik onder andere rijen speelkaarten door mijn blikveld vliegen. Ik lag op bed en voelde enorme energiestromen door mijn lichaam gaan, veel sterker dan bij andere ervaringen. Op een ander moment leek het of ik aan het uiteinde van een wervelwind zat en of ik werd meegezogen in deze wervelwind. Eigenlijk werd slechts mijn geest uitgerekt door deze storm, want mijn lichaam bleef waar het was en mijn geest bleef erin verankerd. Ook staat me bij dat ik samen met een stuk of tien kopieën van mij bestond, die als echo’s met me meebewogen. Een soort reeks van schaduwpersoonlijkheden.

De muziek van Ulrich Schnauss heeft er misschien wel voor gezorgd dat ik rustig bleef. Het gaf zo'n positieve en rustgevende draai aan het geheel :) . Met die muziek in slaap vallen terwijl je aan het spacen bent is sterk aan te raden. Tijdens het luisteren zweefde ik dromenland in.

De volgende dag was ik heel misselijk, eigenlijk de hele dag. Al met al een vreemde gebeurtenis. Eentje die ik niet snel nog een keer wil meemaken. Het laat me een beetje met een leeg gevoel zitten... Ik kan er niet zoveel mee.

Treintrippers

Experimenterende gebruiker
Ja, wel goed beschreven :wave: . Jammer dat je er een leeg gevoel aan hebt overgehouden. Maar lag je in bed tijdens de piek en was je daarna weer opgestaan?

Osi`

Bewuste gebruiker
Mooi reportje alleen spijtig van de dag erna, je was inderdaad wel ver weg heen als ik het zo las? Is dat altijd zo met de 1st keer Space cake ofzo? Kzou ook wel eens volledig weg willen gaan van wiet en ik smoor nu al 2 jaar toch iedere week weleens wiet.

Is het zo dat je van space cake ook echt ver weg kunt gaan? Kwil het zeker eens proberen :mrgreen:

Osi`

Bewuste gebruiker
MetaalKonijn zei:
Dat is waar ja. Maar of dat altijd prettig is.
Niet altijd zeker hé, kzou het niet weten, kan evengoed zijn dat het bij mij prettig verloopt de eerste keer en de 2de keer juist niet. Dont know, heb nog nooit "zware" gevallen gehad, buiten dak knok out ging in maastricht toen ik de bus wou opstappen ofzo.

MetaalKonijn

Badass junkie
Hehe, enigste manier om het te weten is eten :P

Mijn eerste ervaring met spacecake was iig zeer heftig, was helemaal van de wereld, op negatieve wijze. Heb het sindsdien ook nooit weer op een noemenswaardige manier gehad. Misschien binnenkort weer eens uitproberen, maar heb de lust gewoon nog niet.

nutsss

Wijs gebruiker
Ik gebruik regelmatig space-cake met mijn vriendin samen. Het begint na een uurtje te werken en dan hebben we de grootste lol. Alles lijkt grappig, de meest domme grapjes daar moeten we dan allebei om lachen alsof het de grap van de eeuw was. Je wordt zo melig als de pest.

En de tijd he... Die lijkt voorbij te kruipen... Als je denkt dat je een uur verder bent, blijken het maar 10 minuten te zijn of zo.

Oh ja en ook heel apart is dat je vaak aan het einde van je zin niet meer weet wat je aan het begin vertelde dus waar het over ging en de ander weet het dan ineens ook niet meer.. en daar moet je dan weer zo hard om lachen....

Alleen maar positieve ervaringen heb ik met space cake. En met wat chocoladepasta erop is het nog lekker ook..

Maar we nemen maar een stukje van 2 a 3 vierkante centimeter. Geen idee hoeveel hasj-boter er in zit. Mijn vriendin heeft een recept via via en de boter ook en ze maakt deze cake nu al een tijdje. Ik kan het recept weleens vragen en hier posten als er interesse is.

Florian01

Belezen gebruiker
nutsss zei:
Ik gebruik regelmatig space-cake met mijn vriendin samen. Het begint na een uurtje te werken en dan hebben we de grootste lol. Alles lijkt grappig, de meest domme grapjes daar moeten we dan allebei om lachen alsof het de grap van de eeuw was. Je wordt zo melig als de pest.

En de tijd he... Die lijkt voorbij te kruipen... Als je denkt dat je een uur verder bent, blijken het maar 10 minuten te zijn of zo.

Oh ja en ook heel apart is dat je vaak aan het einde van je zin niet meer weet wat je aan het begin vertelde dus waar het over ging en de ander weet het dan ineens ook niet meer.. en daar moet je dan weer zo hard om lachen....

Alleen maar positieve ervaringen heb ik met space cake. En met wat chocoladepasta erop is het nog lekker ook..

Maar we nemen maar een stukje van 2 a 3 vierkante centimeter. Geen idee hoeveel hasj-boter er in zit. Mijn vriendin heeft een recept via via en de boter ook en ze maakt deze cake nu al een tijdje. Ik kan het recept weleens vragen en hier posten als er interesse is.

Van zo'n klein stukje? dat recept wil ik weleens proberen dan..

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Osi` zei:
Mooi reportje alleen spijtig van de dag erna, je was inderdaad wel ver weg heen als ik het zo las? Is dat altijd zo met de 1st keer Space cake ofzo? Kzou ook wel eens volledig weg willen gaan van wiet en ik smoor nu al 2 jaar toch iedere week weleens wiet.

Is het zo dat je van space cake ook echt ver weg kunt gaan? Kwil het zeker eens proberen :mrgreen:

Ik had het al wel een paar keer eerder gedaan, maar nog nooit zo'n heftige ervaring gehad. Ik merkte de keer voor deze keer echter wel dat je heel ver kunt gaan met spacecake, en dat heb ik dus later mogen ervaren :)

Ik weet trouwens niet eens hoeveel gram er normaal in een spacecake gaat. Iemand? De verkoper in de coffeeshop kon ons daar niet eens advies over geven, tsss.

nutsss

Wijs gebruiker
Florian01 zei:
nutsss zei:
...Maar we nemen maar een stukje van 2 a 3 vierkante centimeter. Geen idee hoeveel hasj-boter er in zit. Mijn vriendin heeft een recept via via en de boter ook en ze maakt deze cake nu al een tijdje. Ik kan het recept weleens vragen en hier posten als er interesse is.

Van zo'n klein stukje? dat recept wil ik weleens proberen dan..

Ik ben bang dat het opvragen van het recept enige vertraging kan oplopen... Aan deze -tijdelijke- storing wordt gewerkt.

MetaalKonijn

Badass junkie
Sweet_Shadow zei:
Osi` zei:

Ik weet trouwens niet eens hoeveel gram er normaal in een spacecake gaat. Iemand? De verkoper in de coffeeshop kon ons daar niet eens advies over geven, tsss.

In de hashcake van de Os in Leeuwarden gaat volgens mij een gram per plak, dus das wel stevig. Maar gemiddeld zou ik het niet weten.

Ellesdee

Badass junkie
als ik spacecake maak doe ik er meestal 5 tot 10 gram in...
als ik er 5gram in doe, dan eten we er van met 3 tot 4 personen...

Bovenaan