Spacecake

alyla

Belezen gebruiker
Wij (ik en myn vriend en een gezamelijke vriend) willen komend weekend een spacecake maken.
Ik vraag me alleen af of 1 gram per persoon goed is of dat het minder (of juist meer) moet zijn.
We willen niet alteveel geld eraan uitgeven, dus gaan er geen 12 gram ingooien. Willen voldoende voor ons 3 en dan met ze 3en de gehele cake opeten(A) (dus als we er 3 gram in doen, dan heeft ieder 1 gram ongeveer).

Ik vroeg me ook af of het met spacecake langer of korter in de oven moet dan op de verpakking van de cake staat (cake waar je alleen maar melk ofzo hoeft bij te gooien en in ons geval ook wiet:))

Hoop dat iemand mij kan antwoorden:)

xx

Tigg

Belezen gebruiker
Ik weet het niet helemaal zeker, heb ooit een cake met 10g gemaakt, deze is uiteindelijk met 8 man helemaal opgegeten en we hadden hier alleen een lichte vreetkick van, maar verder zo'n effect wat je net of net niet merkt.

We hadden eerst wietboter gemaakt, en van die boter de cake. Volgens mij zijn wij de fout in gegaan door de wietboter en/of de cake te heet te bereiden. Dan verdampt er al wiet.

Als je de cake in de oven zet moet hij dus langer maar minder heet dan op de verpakking staat voor beter effect. Met hoeveelheden heb ik niet echt veel ervaring, dus daar laat ik me niet over uit.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tigg zei:
Ik weet het niet helemaal zeker, heb ooit een cake met 10g gemaakt, deze is uiteindelijk met 8 man helemaal opgegeten en we hadden hier alleen een lichte vreetkick van, maar verder zo'n effect wat je net of net niet merkt.

We hadden eerst wietboter gemaakt, en van die boter de cake. Volgens mij zijn wij de fout in gegaan door de wietboter en/of de cake te heet te bereiden. Dan verdampt er al wiet.

Als je de cake in de oven zet moet hij dus langer maar minder heet dan op de verpakking staat voor beter effect. Met hoeveelheden heb ik niet echt veel ervaring, dus daar laat ik me niet over uit.

Zoals hier staat kun je het beste eerst wietboter maken, staat op internet genoeg recepten voor.
1 gram per persoon is als je een goede cake maakt al ietsjes veel, zeker als je weinig ervaring/gewenning hebt.

Verder kun je misschien beter brownie's of muffins maken, de smaak kan tegenvallen waardoor het wel een karwei is om een hele cake op te eten met z'n 3en. Ook zal zo'n volle maag de werking niet verbeteren.

Succes

Tigg

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Verder kun je misschien beter brownie's of muffins maken, de smaak kan tegenvallen waardoor het wel een karwei is om een hele cake op te eten met z'n 3en.

Misschien kan je een halve cake maken, met de helft van het beslag zodat je een plattere cake krijgt. Of je kan met meer wiet een hele cake maken. En de rest bewaren voor later.

Ik zie graag wat tips, het is een tijd geleden sinds ik spacecake heb gebakken, maar deze was niet zo heel goed gelukt. We hadden meer dan 1g per persoon, waren allen onervaren en we voelde allemaal behoorlijk weinig. Hoe zou dat zijn gekomen. (Denk zelf dat hij te heet bereid is).

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tigg zei:
PepTalk zei:
Verder kun je misschien beter brownie's of muffins maken, de smaak kan tegenvallen waardoor het wel een karwei is om een hele cake op te eten met z'n 3en.

Misschien kan je een halve cake maken, met de helft van het beslag zodat je een plattere cake krijgt. Of je kan met meer wiet een hele cake maken. En de rest bewaren voor later.

Ik zie graag wat tips, het is een tijd geleden sinds ik spacecake heb gebakken, maar deze was niet zo heel goed gelukt. We hadden meer dan 1g per persoon, waren allen onervaren en we voelde allemaal behoorlijk weinig. Hoe zou dat zijn gekomen. (Denk zelf dat hij te heet bereid is).

Te heet lijkt me onwaarschijnlijk, normaal moet 'op de aangegeven op het doosje ' tempratuur prima werken. Je had wietboter gemaakt? Hoe heb je dit dan percies gedaan, het beste is om de boter au bain-marie laten smelten, dan de wiet er bij gooien ( klein gecrusht) en minuutje of 15 en af en toe goed roeren, boter niet laten 'sudderen'! Dan moet het allemaal goed werken..
Meeste mensen zouden een op goede manier bereide cake met per persoon 1 gram toch best sterk vinden.. 0.5 gram is over het algemeen genoeg om gewoon lekker stoned van te worden.

Tigg

Belezen gebruiker
Ik heb inderdaad wietboter gemaakt, de wiet van fijngesneden (we hadden geen grinder), en toen hebben we roomboter au bain-marie laten smelten, ik weet eigenlijk niet meer of het water kookte of niet. Ik weet niet meer hoe lang we het zo hebben laten staan, maar ik denk wel een half uur ofzo. We hebben daarna de stukjes eruit gehaald en weggegooid, deze hadden ook geen wietsmaak meer.

De boter was erg groen, en de cake uiteindelijk ook (deze was in het midden nog niet 100% gaar omdat we ongeduldig waren.

alyla

Belezen gebruiker
Oke bedankt. Mijn vriend dacht juist dat er meer in moest en ik juist minder dus vandaar ikd at ik het ff vroeg^^
We gaan geen wietboter maken (toen ik dat de vorige keer deed had ik cake die niet lekker was en waar je niet eens wat van voelde!!) Dus gewoon de wiet in de grinder en dan in het beslag:P
IK probeer me vriend wel over te halen dat hij wat minder beslag maakt, want ik krijg echt niet 1/3e cake op xD

Maar bedankt voor de antwoorden^_^

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
alyla zei:
Oke bedankt. Mijn vriend dacht juist dat er meer in moest en ik juist minder dus vandaar ikd at ik het ff vroeg^^
We gaan geen wietboter maken (toen ik dat de vorige keer deed had ik cake die niet lekker was en waar je niet eens wat van voelde!!) Dus gewoon de wiet in de grinder en dan in het beslag:P
IK probeer me vriend wel over te halen dat hij wat minder beslag maakt, want ik krijg echt niet 1/3e cake op xD

Maar bedankt voor de antwoorden^_^

Als je van een wietboter cake niets voelde en je gebruikt dezelfde wiet met dezelfde dosis ga je echt niets voelen van door het beslag heen cake. Je heb al die vieze tandknarsende wiet er tussen en het word minder werkzaam.

Tigg zei:
Ik heb inderdaad wietboter gemaakt, de wiet van fijngesneden (we hadden geen grinder), en toen hebben we roomboter au bain-marie laten smelten, ik weet eigenlijk niet meer of het water kookte of niet. Ik weet niet meer hoe lang we het zo hebben laten staan, maar ik denk wel een half uur ofzo. We hebben daarna de stukjes eruit gehaald en weggegooid, deze hadden ook geen wietsmaak meer.

De boter was erg groen, en de cake uiteindelijk ook (deze was in het midden nog niet 100% gaar omdat we ongeduldig waren.

Klinkt als een goed recept, appart dat je er niets van merkte.
Volgende keer uur of 5/6 van te voren niets eten kan nog helpen, voel op een volle maag altijd alle drugs die ik oraal neem minder.

Bovenaan