Spacetaart

gtedbro

Bewuste gebruiker
Heeft er iemand hier ooit wel eens een taart gebakken met wiet/hash? Dus GEEN cake, maar echt een taart, zoals appeltaart, slagroomtaart. En was dat ook een beetje een succes?
Het lijkt me leuk om iemand een taart voor zijn verjaardag te geven, een cake vind ik er stom uitzien. :grin:

Dus spui uw ideeën/ervaringen en geef me advies! :grin: :grin:

KoxBox

Badass junkie
BT2303 zei:
Heeft er iemand hier ooit wel eens een taart gebakken met wiet/hash? Dus GEEN cake, maar echt een taart, zoals appeltaart, slagroomtaart. En was dat ook een beetje een succes?
Het lijkt me leuk om iemand een taart voor zijn verjaardag te geven, een cake vind ik er stom uitzien. :grin:

Dus spui uw ideeën/ervaringen en geef me advies! :grin: :grin:

Ik zie niet in waarom dit niet zou lukken.. Het gaat er toch vooral om dat je je gebak (taart of cake maakt in dit geval niet uit volgens mij) met wiet boter maakt?

bosvos

Belezen gebruiker
je kan natuurlijk ook altijd gewoon een chocoladetaart maken, de taart zelf is gewoon een cake in ronde vorm (hoeft zelfs niet rond te zijn) en daar smeer je dan een laag chocolade over :grin:

gtedbro

Bewuste gebruiker
Ja, ik snap ook wel dat het in theorie gewoon hetzelfde is, maar het was meer de vraag of iemand al eens zo'n taart gebakken heeft. Maar een chocoladetaart zou idd kunnen, zo'n sacher torte(ofzoiets) 2 chocoladecakes met daartussen jam. Heb nu al trek!

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Wat KoxBox zegt... Je moet wietboter maken, en vervolgens maakt het geen drol uit of je daar een cake, taart of iets anders van maakt. Desnoods smeer je het 's ochtends op je bammetjes :smoke:

alicedee

Newbie
Delcasa88 zei:
Wat KoxBox zegt... Je moet wietboter maken, en vervolgens maakt het geen drol uit of je daar een cake, taart of iets anders van maakt. Desnoods smeer je het 's ochtends op je bammetjes :smoke:

zeker dus gewoon kijken of er boter in je recept moet, en anders gewoon wiet door je mix goeien. maar eet niet te veel duurt lang voor dat het werkt meschien wel 2 uur ! en goed mixen niet dat iemand al de wiet in een punt heeft :kots:

Oom Klaas

Badass junkie
alicedee zei:
Delcasa88 zei:

zeker dus gewoon kijken of er boter in je recept moet, en anders gewoon wiet door je mix goeien. maar eet niet te veel duurt lang voor dat het werkt meschien wel 2 uur ! en goed mixen niet dat iemand al de wiet in een punt heeft :kots:

Geen wiet door je mix gooien, dat is alleen voor idioten.

gtedbro

Bewuste gebruiker
alicedee zei:
Delcasa88 zei:

Lees het nu pas. Dan was jouw cake niet goed gelukt :beer:

LADd

Experimenterende gebruiker
een tip (ik ben er zelf ooit 2 uur heerlijk stoned van geweest en daarna bad gegaan :kots: ): spacepannenkoeken.
gewoon wat gebrokkelde wiet/hasj en je beslag gooien en na het eten een (half) uurtje wachten. :stoned:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, maar als je een appeltaart bakt, dan maak je toch je eigen beslag!?
Of als je chocolade taart maakt, wat chocolade au-bain marie smelten en daar de wiet er in.
Is wat lastiger met zeven, maar goed.

Mensen die opscheppen met hun zelfgebakken ''uit een zakje'' taart! :kots:

Maar er zijn ook vergelijkbare dingen te koop waar wel melk bij moet.
Sommige merken brownies bijv.

Spacebrownie's :openmouth:

donaldduck

Belezen gebruiker
Ik denk dat het best lekker word, als je appeltaart deeg maakt, daarover een laag wietboter en daarover gooi je de appeltjes met suiker en kaneel. Ik heb dit zelf nog nooit met wiet gedaan maar als je appeltaart bakt, en je doet wat boter bij het appelmengsel smaakt dit altijd beter!

Elohtibbar

Badass junkie
Sachertorte is inderdaad een goed idee, niet de laag glazuur vergeten die je erover doet! :hearteyes: Volgens mij moet je de cakes dan alleen niet te heet bakken, misschien iets minder heet (en dan langer) dan in het recept staat. Maar dat kun je vast wel ergens op internet vinden.

Bovenaan