Meisje1996 zei:
borderlijntje zei:
Hey!
Niet doen hoor! Je zal zeker afvallen, maar je zal er echt niet beter uit gaan zien. Dat weet ik uit ervaring. Zou ik mogen vragen of het echt nodig is om af te vallen, heb je echt overwicht? Als je daar geen antwoord op wilt geven begrijp ik dat hoor!
Ik weeg nu 77kilo.
Zelf ben ik nietmeer gelukkig met mijn eigen.
Daarmee dat ik het zou overwegen..
Ik raad je zeer aan om eens te gaan praten met iemand (een therapeut bijvoorbeeld). Het is absoluut niet iets waar je je voor hoeft te schamen en is een veel betere optie dan afvallen door middel van Speed.
Wat jij voelt momenteel, is iets waar heel veel jongedames last van hebben. Je hebt het gevoel dat je te dik bent en je bent niet tevreden met je lichaam. Dat is iets wat volledig tussen je oren zit. Uiteraard kun je op gezonde wijze wat kilo's verliezen als je dat graag zou willen, maar als je door middel van speed wilt gaan afvallen kan ik je garanderen dat je over een paar jaar nog veel minder lekker in je vel zit en dat de kans vrij groot is dat je dan ook nog een speedverslaving hebt.
Speed laat je afvallen door je lichaam uit te putten en je eetlust weg te nemen, je wordt er dus zwak en minder fit van en daarnaast wordt je geestelijk minder stabiel. Dat kan die ongemakkelijke gevoelens die je nu al hebt alleen maar versterken. Je brengt jezelf er dus heel gemakkelijk mee in een vicieuze cirkel.
Daarnaast, als je er mee stopt zul je meestal gewoon weer aankomen daarna. Kortom, zorg voor een goede gebalanceerde voeding, voldoende sporten en een goede nachtrust en dan val je op gezonde wijze af en zie je er veel beter uit. Doe geen gekke dingen!
Lees ook dit topic even door, je bent niet de eerste met dit idee
viewtopic.php?f=4&t=52281&p=1163426