speed again

Oakley30

Newbie
Dag allen,

Ik ben een nieuw lid en lees al een tijdje mee op het forum. Ik vind de topics wel interessant en door mijn recente ervaringen met drugs lees ik hier graag eens mee.

Ik wil niet volledig mijn levensverhaal doen omdat ik dit niet te langdradig wil maken maar de laatste tijd loopt het toch wel eventjes mis.

Als ik 28 jaar was had ik een zware cocaïne verslaving en speed verslaving. Het is vooral de speed die me aanlokt maar die ben ik dan gestopt omdat mijn gedrag extreme buitenproporties nam en door een buitenvisie met een kijk op mezelf vond ik dat het niet meer kon en ben ik kunnen stoppen.

Nu recent, ben nu 32 jaar, zit ik terug, aan de pep. Het gebruik is nog maar kort sinds december maar ik gebruik nu al 2 weken dagelijks. Ik weet mijn verslaving is momenteel nog pril maar toch ben ik realistisch. Op mijn leeftijd vind ik zo'n gedrag eigenlijk ontoepasselijk en ik weet niet goed hoe het komt.

Nu is mijn vraag

Wat zijn jullie beweegredenen om pep te gebruiken want ik weet die van mezelf niet en denk dat daar de oorzaak ligt?

Graag wat advies want dit loopt uit de hand

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Oakley,

Wat vervelend dat je weer terug zakt. Voor mij is pep iets dat ik soms vaker doe 1 keer in de week/2 weken. En soms doe ik een paar maanden niet. Als ik het wat meer doe doe ik het vooral in mijn eentje en dan lekker werken of opruimen een beetje aanrommelen.

Maar goed back on you...

Je weet dat je kan stoppen je hebt het al eerder gedaan, en wat je zegt vind ik ook. Ik vind mezelf nu te oud om dat soort grappen uit te zitten halen (bijna 30)

Vraag jezelf goed af wat de pep je nou bied als je het dagelijks gebruikt.

Hopelijk kan je het tij keren voor het echt uit de hand loopt.

Bob

Oakley30 zei:
Dag allen,

Ik ben een nieuw lid en lees al een tijdje mee op het forum. Ik vind de topics wel interessant en door mijn recente ervaringen met drugs lees ik hier graag eens mee.

Ik wil niet volledig mijn levensverhaal doen omdat ik dit niet te langdradig wil maken maar de laatste tijd loopt het toch wel eventjes mis.

Als ik 28 jaar was had ik een zware cocaïne verslaving en speed verslaving. Het is vooral de speed die me aanlokt maar die ben ik dan gestopt omdat mijn gedrag extreme buitenproporties nam en door een buitenvisie met een kijk op mezelf vond ik dat het niet meer kon en ben ik kunnen stoppen.

Nu recent, ben nu 32 jaar, zit ik terug, aan de pep. Het gebruik is nog maar kort sinds december maar ik gebruik nu al 2 weken dagelijks. Ik weet mijn verslaving is momenteel nog pril maar toch ben ik realistisch. Op mijn leeftijd vind ik zo'n gedrag eigenlijk ontoepasselijk en ik weet niet goed hoe het komt.

Nu is mijn vraag

Wat zijn jullie beweegredenen om pep te gebruiken want ik weet die van mezelf niet en denk dat daar de oorzaak ligt?

Graag wat advies want dit loopt uit de hand

MeejheM

Badass junkie
waarom pep gebruiken?
omdat je laatste lijntjes uit beginnen te werken.

elke dag pep gebruiken schiet niet op, een paar dagen in de week moet je ff bijtanken, slapen en eten. daarna kan je weer pep gebruiken als je dat nodig vind, maar 14 dagen achter elkaar pep gebruiken word je toch alleen maar enorm gaar van? ik zie het nut, of recreatieve waarde daar niet van in.

Oakley30

Newbie
Jullie reacties zijn wel terecht en momenteel zit ik er weer aan en vind ik gemoedstoestand wel fijn ik zocht het niet op maar heb het blijkbaar recent gevonden.

Die pep is gewoon mijn ding, mijn woningpartner zoekt altijd coke coke coke. Zo kreeg ik eens 5000 euro coke cadeau maar had nog steeds geen verslaving.

maar hij is een recreatieve gebruiken en kan gewoon stop zoals een adem inhouden.

Ik ben eigenlijk echt op zoek naar wat begrip want heb zonet weer 10 gram speed besteld het is een straat met een begin... en ik denk enkel aan stockage

Zou ik naar de huisdokter gaan

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Naar de dokter gaan kan geen kwaad lijkt me. Hoe sneller je ingrijpt, hoe kleiner het probleem wat je later weer moet oplossen. Gezien je geschiedenis lijkt de kans me zeer reeel dat het snel nog meer uit de hand loopt. Dat het nu alweer uit de hand is gelopen heb je gelukkig al ingezien, dat is de eerste stap.

MeejheM

Badass junkie
Hou er wel rekening mee dat de wachtlijsten voor verslavingszorg in sommige steden langer dan een half jaar zijn, dus misschien kun je beter zelf even de schade beperken. je kan gewoon stoppen met speed, de afkickverschijnselen zijn normaal 3 dagen erg veel slapen, een week veel eten, en na die week voel je je piekfijn.

ik kan me niet voorstellen dat je meer voordelen ervaart dan nadelen van snuiven als je dat al 14 dagen doet.

Bobsacamano

Badass junkie
Oakley30 zei:
Jullie reacties zijn wel terecht en momenteel zit ik er weer aan en vind ik gemoedstoestand wel fijn ik zocht het niet op maar heb het blijkbaar recent gevonden.

Tuurlijk is het fijn als je er even af bent en je voelt de nadelen opkomen van je dagelijkse pep gebruik dan is je neus weer in de pep erg fijn. Maar goed dat is natuurlijk geen oplossing.

Die pep is gewoon mijn ding, mijn woningpartner zoekt altijd coke coke coke. Zo kreeg ik eens 5000 euro coke cadeau maar had nog steeds geen verslaving.

Pep is niet jou ding, jij bent pep's zijn ding. Dat is heel wat anders. Als ik 14 dagen pep snuif denk ik ook dat het mijn ding is. Bijna alles kan mijn ding worden juist de hele verslavende stoffen zoals amfetamine's waar je ook nog lekker op kan presteren worden iedereens ding. Het is niet voor niks dat je zoveel pep verslaving hoort hier de laatste tijd.

maar hij is een recreatieve gebruiken en kan gewoon stop zoals een adem inhouden.

Niet langer dan een minuut dus :P klinkt niet recreatief :P

Ik ben eigenlijk echt op zoek naar wat begrip want heb zonet weer 10 gram speed besteld het is een straat met een begin... en ik denk enkel aan stockage

Ik denk dat begrip je niet zoveel doet. Je hebt er niet zoveel aan als we hier allemaal zeggen. Gast wat kut voor je en ik snap het super goed dat je het doet. Gaat vanzelf wel over...

Je snapt ook wel dat je daar niks aan hebt. Ik snap ergens dat je het doet het is ook lekker maar je hebt er geen klap aan scan je lijf en je geest even goed en wees dan eerlijk naar jezelf of je nu beter af bent dan voor je weer met de speed begon.

Dyrdek

Newbie
Zelf zit ik met het zelfde probleem ben een lange tijd verslaafd geweest aan wiet en speed tot dat ik een vrouw leerde kennen waar ik een relatie mee wilde. Op het moment dat ik die relatie had kwam zei dus achter mijn probleem dat ik nogal veel speed gebruikte.
Zei wilde dat ik zou stoppen anders was ze weg (tr*t) op dat moment was zei echt de ware voor mij en ik deed braaf waar zei om vroeg. Ben per direct gestopt en met veel zweten en erg onrustig zijn (3 a 4 weken lang) was ik er vanaf. Dit heb ik 1.5 jaar volgehouden tot dat zei op een avond toch erg benieuwd geworden was naar XTC nou dat hebben we toen die avond gedaan. En dat was mijn zetje dus in me rug. Dat wil ik elk weekend en begon ook weer te snuiven.
Tweede poging op je 28ste een opleiding beginnen dus besloot weer te stoppen en te gaan leren gaat tot nu toe redelijk makkelijk af. En kom dus ook doorgehaald op school na een avond stappen op donderdag avond (stoppen mislukt)

Heb geprobeerd om het alleen in het weekend te doen maar dat gaat nooit goed af omdat ik altijd grote zakjes haal en die door de weeks dus gewoon thuis liggen en dan zit je thuis a 1tje kan geen kwaad. Heb de nummers van de dealers een keer verwijderd maar die sturen jou dan een sms met een aanbieding.

Ik ben nu bijna klaar met me opleiding trein machinist en dan ben ik toch echt van plan om te stoppen want er moet maar iets te gebeuren en er wordt bloed afgenomen en je kan vertrekken.

Een doel hebben is denk ik de beste reden om te stoppen

Kimi100

Newbie
Wat misschien helpt, is om veel minder in huis te hebben. Hielp bij mij vroeger toch. Hoe minder ik had, hoe zuiniger ik werd.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Mijn beweegredenen waren:
- Meer werk kunnen doen, deed eigenlijk helemaal niks zonder speed.
- Was socialer. Normaal ben ik wat terug getrokken, verlegen. Met speed op begon ik makkelijker een gesprek met iemand.
- Akeleig veel bier opkunnen zonder zat te worden.
- En om eerlijk te wezen vond ik de eerste paar uren van de speed kater geeneens erg, brak, zweterig, trillende benen. Dan een joint roken en filmpje kijken.

Weet zelf dat speed (bij mij) een gewoonte werdt. 11 uur een lijn, 2 uur, rond 5 uur en dan na het avondeten nog 1.

Vraagje: Waar ga je jezelf beter in voelen als je gebruikt hebt?
Van de andere kant, je kan gewoon leven hoor met dagelijks speed gebruik alleen je familie heeft geen idee wat er met je gebeurt, en op vakantie gaan met het vliegtuig of buiten Europa kan je vergeten want zolang zonder speed wordt je helemaal gek.
Maar dat wist je waarschijnlijk al aangezien je dit al eerder hebt gehad.

Bovenaan