Speed (dex) - verdoving

Angramar Temenos

Badass junkie
Nou heb ik gisteren dex geprobeerd, kijken hoe dat was. Ik heb verder weinig ervaring met speed (3 keer gedaan volgens mij, en nooit echt veel aan gevonden) dus ik weet niet hoe normaal het is, maar na ong. 4 uur kreeg ik opeens een raar verdoofde wang :confused:. Beetje alsof er plastic folie over m'n wang zat als ik het aanraakte, de huid was niet anders maar het voelde licht verdoofd en vreemd. Dit hield zo'n 2 uurtjes aan...

P.S: Het waren dexedrinetabletjes, oraal ingenomen, dus het was sowieso dex zonder rotzooi. Kan iemand me vertellen of dit door de dex komt? Ik had alleen m'n linkerwang verdoofd en rechter niet :confused:, vond ik ook zo raar..

Nyah, any answers? :wave:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet van mezelf dat mijn gezicht nog wel eens lekker kan gaan tintelen van speed en/of dex, maar om dat nou ook echt verdovend te noemen? Speed werkt nou eenmaal op het centrale zenuwstelsel, dat tintelende gevoel is dus meestal afkomstig van je zenuwen die op dat moment overactief zijn. Ook zitten er heel veel kleine spiertjes in je gezicht, die gaan strak staan en zorgen dan ook soms voor een tintelend/slapend gevoel.

Ik denk in eerste instantie dat je dus wel gewoon de bekende speedtintels voelde, tenzij je echt ook helemaal geen gevoel meer in je wang had, want dan zou ik eerlijk gezegd niet precies weten wat het was. Hoewel het eigenlijk wel voor de hand liggend is, dat het waarschijnlijk toch ook iets met je zenuwbanen (en evt je doorbloeding) te maken heeft...

Angramar Temenos

Badass junkie
Ahh, ok, duidelijk. Ik voelde nog zeker wel "wat", maar het voelde gewoon zo.. vreemd. Alsof er een dun laagje plastic tussen zat of zo.

Autsider

Belezen gebruiker
Andere optie is dat je mogelijk een beginnende ontsteking heb en de ader vernauwende werking dat versterkt heeft en daardoor een zenuw heeft afgeperst/knelt.

Wat voor andere middel heb je in de 5 dagen ervoor gebruikt?

kildeer

Belezen gebruiker
Wanneer er een vlokje zuivere dexpasta op mijn tong of lip terecht komt voelt die plek ook zeker zo'n 20 minuten verdoofd aan hoor! En dan heb ik nog niets genakt.

Verklaart verder niet waarom jij het pas na een uur of 4 kreeg en het zo lang aanhield. Wat Marla zegt: wellicht is het een combinatie van vaatvernauwing en het straktrekken van je gezichtsspiertjes die op hun beurt zomaar op een gezichtszenuwtje kunnen drukken.
Vlak achter je oor en kaak loopt een dikke zenuwbaan naar beneden, de nervus vagus. Als die verkrampt kun je ook dit soort verschijnselen krijgen. No worries, cheers bigears.

Bovenaan