Speed & diabetes

fgamer

Belezen gebruiker
Na 1 volle maand dagelijks speed te gebruiken was ik 15kg vermagerd.
Van 75kg naar 60kg. Ik zat wel degelijk op mijn reserves te leven. Als deze al dan niet op waren.
Echter ben ik nu 7 dagen gestopt en heb ik ondertussen last van ontzettende dorst, constant vreetkicks en vermoeidheid, ik kan wel heel de dag door slapen. Dit gaat dan ook nog gepaard met helse nachten. (om de 2 a 3 uur opstaan (de laatste nacht was dit nog maar 1 keer) om te plassen.)
Smorgens als ik opsta ook meteen honger, normaal heb ik dit niet. en na een maaltijd duurt het maar een uur of iets langer voordat ik weer honger heb. Ik laad mij nogal rap op stang jagen door het internet. Nu las ik dat deze symptomen overeen kwamen met diabetes type 1.

Maar omdat ik eigenlijk nu pas 1 week van de pep af ben en echt op het laagste van mijn reserves leefde vroeg ik mij af als dit niet eerder door de pep komt en dat dit gewoon puur is om mijn reserves bij te vullen? (Ik ga nogal vlotjes omhoog de laatste dagen in gewicht. (2,6kg op 1 week tijd.) Of moet ik mij eerder zorgen gaan maken dat ik diabetes heb?

De laatste keer dat ik bloed hebben laten trekken nog niet zolang geleden was dit enkel voor allergieën te testen, welke niet waren gevonden. De dokter heeft toen niets over mijn suiker vermeld. Zou ik nog even wachten of toch zo snel mogelijk naar de dokter gaan?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
LIjkt me vrij logisch dat dit gewoon door de speed komt dat je lichaam behoefte heeft alles weer aan te vullen. Is ook best gebruikelijk dat mensen extra slapen en eten na speed gebruik.

Hoe je de link met diabetes legt is mij echt een raadsel, met een beetje zoeken had je ook gewoon kunnen vinden dat dit normale verschijnselen zijn van stoppen met speed. Maargoed, paranoia is ook een bijverschijnsel van speed natuurlijk. Verstandig dat je met dagelijks gebruik gestopt bent in ieder geval.

Fool

Badass junkie
Dit klinkt als een gevalletje hypochondria. :confused:

Daarnaast is Diabetus 1 een auto-immuun ziekte (dat wil zeggen dat het veroorzaakt wordt doordat je eigen afweersysteem delen van je lichaam aanvalt). Een maand vol gebruiken(waarbij je 15 kilo afvalt!?!) zal je afweer wel op een relatief laag pitje gooien, dus het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er zomaar Diabetus zou ontstaan. (Than again, we weten ook nog niet precies hoe het allemaal werkt; en ik al helemaal niet).

Om je gerust te stellen, dit zijn normale verschijnselen die zouden optreden na dergelijk gebruik en het lijkt me raadzamer om naar een verslavingskliniek te gaan dan naar je huisarts. :P

MeejheM

Badass junkie
Ik zou het iets langer dan een weekje aankijken. Nu is nog vrij vroeg om conclusies te trekken. als je over nog een week nog flinke symptomen hebt zou ik wel even bij je huisarts langsgaan. je huisarts heeft een zwijgplicht, en drugsgebruikers worden in nederland niet vervolgd, dus je kan best eerlijk zijn over je drugsgebruik, en dat je ermee gestopt bent. Ik denk dat je huisarts dat alleen maar toejuicht.

Succes en houd vol!

fgamer

Belezen gebruiker
Danku.
Trouwens jongens, ik heb expres 1 maand dagelijks gebruikt.
Ik had examens, stage en een eindproject waarvan de stage en eindproject al één deel van moest afzijn. Drukke maand geweest. Ik heb geen probleem met het middeltje weg te laten.
Ik was gewoon even verschrokken van hoe mijn lichaam reageerde.

Fool

Badass junkie
Het leek je een goed idee om een maand lang elke dag amfetamine te gebruiken omdat je het druk had?

MeejheM

Badass junkie
fgamer zei:
Danku.
Trouwens jongens, ik heb expres 1 maand dagelijks gebruikt.
Ik had examens, stage en een eindproject waarvan de stage en eindproject al één deel van moest afzijn. Drukke maand geweest. Ik heb geen probleem met het middeltje weg te laten.
Ik was gewoon even verschrokken van hoe mijn lichaam reageerde.

joh, een maand lang dagelijks gebruiken in de wetenschap dat iets verslavend zijn, en dan geschrokken dat je lichaam kaalgeplunderd en verslaafd was?

reply anders ff als je uitgeslapen bent.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Nog steeds vraag ik me af hoezo jullie serieus blijven reageren op fgamer. Hoe vaak heeft deze grapjas nou al bewezen dat hij het IQ van een stoeptegel heeft?

MeejheM

Badass junkie
MusicIsLife zei:
Nog steeds vraag ik me af hoezo jullie serieus blijven reageren op fgamer. Hoe vaak heeft deze grapjas nou al bewezen dat hij het IQ van een stoeptegel heeft?

Stel mensen met diezelfde klachten weten dit forum te vinden, vind ik het belangrijk relevant advies te geven. misschien is fgamer een grapjas, dat weten bezoekers en nieuwe members niet.

op een forum is het van belang je te blijven herrinneren aan het feit dat je geen zoekmachine bent. bijna alle vragen kun je beantwoorden met een lmgtfy reply. maar dan verliest een forum zij toegevoegde waarde.

als fgamer echt zo'n grapjas is, en niet serieus te nemen laat ik aan de mod's over. scheelt mij weer een knoop om door te hakken. tot die beslissing al dan niet gemaakt word probeer ik objectief advies te blijven geven.

ps: probeer stoeptegels niet te beledigen, of in een kwaad daglicht te stellen, voor je het weet struikel je het ziekenhuis in.

Gamina

Newbie
cafeïne overschot zou ook kunnen, dan heb je ook dat nare gevoel. drink je veel koffie thee of cola of andere dingen waar cafeïne in zit (chocola bijv. Zit het ook in) zou dat ook s in de gaten houden.

MeejheM

Badass junkie
volgens mij vinden de meeste mensen hun caffeine terug in hun drugs, maar dat terzijde. volgens mij valt caffeine wel mee, als je het maar blijft gebruiken. sommige collega's van mij drinken op elk adres koffie, en hebben in de bus nog een thermos staan ook. geen enkel probleem met functioneren.

ik vraag me af hoe ze dat in hun vakantie ofzo doen, wanneer je niet zo makkelijk elk uur je bakkie(of 2) ken krijgen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
ik vraag me af hoe ze dat in hun vakantie ofzo doen, wanneer je niet zo makkelijk elk uur je bakkie(of 2) ken krijgen.
Ik heb ook heel lang overmatig koffie op werk gedronken, maar kreeg na een tijd wel last van de zogenaamde weekendmigraines. Simpelweg gewoon ontwenningsverschijnselen van de caffeine. Doordeweeks had ik echter nergens last van.

MeejheM

Badass junkie
Psychedelibee zei:
MeejheM zei:
ik vraag me af hoe ze dat in hun vakantie of zo doen, wanneer je niet zo makkelijk elk uur je bakkie(of 2) ken krijgen.
Ik heb ook heel lang overmatig koffie op werk gedronken, maar kreeg na een tijd wel last van de zogenaamde weekend migraine. Simpelweg gewoon ontwenningsverschijnselen van de cafeïne. Doordeweeks had ik echter nergens last van.

Ik geloof absoluut in de ontwenningsverschijnselen van cafeïne, maar ben niet van mening dat die erg duidelijk voelbaar zijn voor iemand die ooit amfetamines gebruikt zou hebben bijvoorbeeld.

Fool

Badass junkie
Jawel, best wel eigenlijk. Als ik van 6-8 koppen naar 0 ging kreeg ik altijd behoorlijke last van hoofdpijn en concentratieloosheid. Één kopje koffie was echter altijd genoeg om de hoofdpijn de kop in te drukken.

Alhoewel ik al een soort van concentratiestoornis heb en het mogelijk ook zou kunnen zijn dat ik deze met genoeg cafeïne in mijn lichaam minder merk. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
MeejheM zei:
Ik heb ook heel lang overmatig koffie op werk gedronken, maar kreeg na een tijd wel last van de zogenaamde weekendmigraines. Simpelweg gewoon ontwenningsverschijnselen van de caffeine. Doordeweeks had ik echter nergens last van.
Hehe hier had ik nooit last van omdat m'n speed altijd met cafeïne versneden was :tearsofjoy:

Maar zonder dollen, ik merkte toch ook een duidelijke afkick van cafeïne ondanks dat ik af en toe wel een beetje speed lust

Bovenaan