Speed en antidepressiva

Wetdream

Newbie
Hallo!

Ik heb net te horen gekregen dat ik antidepressiva moet gaan slikken.... Nou gebruik ik heel wienig drugs. Heb pillen geslikt maar doe dat al een half jaar niet meer. Alleen gebruik ik in het weekend soms nog wel een beetje speed. En met een beetje bedoel ik in totaal misschien hooguit 5 lijntjes over het hele weekend. Ik heb gelezen dat de combinatie heel slecht is. Maar is dat ook zo als je niet zoveel gebruikt?

Ik zeg niet dat ik het ga doen he want mijn gezondheid vind ik veel belangrijker dan een lijntje speed maar ik vraag het me wel af. Dus kan iemand hier misschien op reageren?

Alvast bedankt!
Greetzzz :wave:

pipodeclown

Experimenterende gebruiker
'k slik een ssri, fluvoxamine en na een lijntje speed slaap ik minstens 24
uur niet. Maar misschien ben ik er gewoon gevoelig voor.

neti

Badass junkie
die combo is voor je gestelijke gesteldheid alsook voor je lever uiterst slecht

vraag de apotheker gewoon om advies... zij hebben medisch beroepsgeheim

speed in combo met een depressieve stoornis maakt dat het effect van de anti-depressiva minder goed werkt en dat je klachten zonder speed erger worden

Wetdream

Newbie
Ja dat dacht ik dus ook al... Nou dan word het gewoon een hoop minder feesten want ik wil er eerst zelf uitkomen...

Bedankt voor jullie antwoorden!

Greetzzz

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik kan je alleen aanraden het niet te doen. In eerste instantie zul je weinig verschil merken qua effect van je AD of de speed. Maar op de langere termijn ga je je geestelijk nog 10 kutter voelen,weet ik helaas uit ervaring

maverick

Belezen gebruiker
ik heb afgelopen week veel speed gebruikt met AD.. 2 dagen vergeten e dosis te nemen en 2 dagen ook op dosis van een halve dag geteerd, dus alles helemaal instabiel geworden en ook een ochtend vflink vage bijwerkingen gehad al;sof ik half aan de pillen zat of iets..

gister helemaal geflipt hier thuis... kon wel iemand vermoorden thuis.. en wist dat het hele slechte combi was.. ook nog btj alcohol dr bij.. ik zal het gwn niet doen. ik deed 2 maanden al helemaal nix weer.. en vnaf nu dus ook weer helemaal nix, want het is niet goed voor je.. ik had wel iemand kapot kunnen maken hier thuis..

ragedoe

Newbie
Watte snellle & anti-depressiva beterft (i.p.v. betreft)

Hélabakkezzz voor wie't lezen mag,

Effe over mezelf, ben er 29, en tram 3 is bijgevolge niet meer veraf!
Mooie confrontatie met mezelf ... ?!
Ik gebruik, gohh, 'k peins sinds m'n 23 à 24 op dagelijkse basis m'n dosis snelle, wat heeft geleid dat 'k er nu +/- halve gram doorjaag op een door-de-weekse alledaagse dag.
De kick = ver te zoeken, tenzij 't nog eens per uitz. mag meezitten, hierbij heb ik intss ook de gewoonte gecreëerd om er dagelijks nog 1 à 2 lexotans/bromazepam (12mg) aan toe te voegen. (->kalmeermiddel)
Als je niet gewend bent die te nemen, kan ik je garanderen dat je toch wel enige tijd over wolkjes loopt te zweven.
In mijn geval is de gewenning aan zowel speed, lexotan als soft drugs een niet onbelangrijk aspect. 't Blijft niet beperkt tot 5 lijntjes ...

Enfin, tram 3 dus onderwege; dit gepaard gaande met enige reflectie over m'n huidige levensstijl, over de toekomst (???) en over wat 'k reeds heb aangevangen tot nu toe.. Aangezien 'k dan ook nog = in contact ben geraakt met het gerecht, maakt dit de dingezzz des levens het er nie makkelijker op! M'n eigenwaarde lichtelijk bergaf gegaan, een soort van whatever-attitude en de wereld = naar de klooote, so what the ... !
Motivatie/stimulans --- gehalte is dan ook maar pover.

Ten slotte hebben ze ten gevolge van enkele fratsen die 'k heb uitgehaald, versch. verplichte maatregelen getroffen gedurende de periode van een jaar. Waaronder, indeed, lang leve de drughulpverlening. (ter info: ik haat kuipzetels..) = binnenpretje..

Enne wat die anti-depressive aangaat, heeft arts mij 'Sertraline' voorgeschreven. Ten tijde van depressieve perioden aangewezen, zoals de bijsluiter het aangeeft.
Nu ben 'k die zo'n 2 maand dagelijks aan 't innemen maar om eerlijk te zijn, ik ondervind er nougabollen van! Heb reeds de vraag gesteld of het geen placebo's zijn...?! Maaf blijkbaar dan toch niet..

Tenslotte, 'k zou je niet al te veel zorgen maken wat betreft een tijdelijke combinatie van hooguit 5 lijntjes in 't weekend, aangevuld met één of ander anti depressivum. Bij mij ligt de lat ettelijk ietske hoger & voel me al bij al lichamelijk nog goed in m'n vel; wat er in m'n koppeke afspeelt = ander kwestie, chaos & onzekerheid, dan 'ja' dan 'nee', wisselt zich aan d'n lopende band. Maar ik ervaar nu niet meteen de indruk dat 't aan de combinatie ervan zou liggen.

Okéé, dit volstaat meer dan voldoende; STOP; want als 'k begin te freaken dan, foute boel! Paranoïde gedachten & kortweg 'ruft'.
Anyway, doet datte goe verder & voor de anderen die hier enige feedback op kwijt willen; 'welgekomen'!

Toi Toi
Toedelzzz, ragedoe..

Speed werkt direct in op dezelfde dingen als antidepressive.

Antidepressive stimuleren die dingen in je hersens die jou gelukkiger maken.
Speed gebruikt die dingen heel intens & kort, maar laat ze wel kapot achter!!!!
(indien een meer officiele uitleg benodigt is, ik lees dit topic later waarsch. nog wel eens ...ask it :wink: )

Het is zowat de slechtste combinatie die je kunt maken speed & antidepris :stoned:

Bovenaan