Dit is ook echt mijn ervaring

.
Ik heb dan geen asperger maar wel ODD (gehad)
http://nl.wikipedia.org/wiki/ODD
Ik heb een groot gedeelte van de 'bekendere' drugs geprobeerd, zoals ook in mijn onderschrift te zien, maar behalve wiet is speed de enigste drug die echt bij mij past. Het lijkt of speed voor mij persoonlijk is uitgevonden, gewoon omdat alles klopt.
Door mijn odd veel problemen gehad, het begon rond mijn 6e op te treden, veel in de vorm van driftbuien, soms aggressief en ik kon gewoon bijna niks hebben, vooral niet van leraren. Toen ik 8 jaar was moest ik 8(!) ritalin per dag slikken, omdat een adhd verklaring kreeg zonder ooit een test/onderzoek gehad te hebben. Maar door mijn odd deed ik alles behalve wat er tegen mij gezegd werd, waardoor ik expres de ene dag geen ritalin nam en de andere dag hele strips vol zat weg te eten. Na veel reguliere scholen (max 1.5 jaar per school) kwam ik op mijn 15e bij jeugdzorg terrecht. Daar mijn odd specificatie gekregen, toen ik hoorde wat het was, wist ik dat ik het had, alle symptomen waren van toepassing voor mij. Op speciaal onderwijs ben ik qua gedrag naar de buitenwereld verbeterd, nooit geen openbare driftbuien oid meer gehad. Maar in mijn hoofd is het allemaal nog steeds niet veranderd.. Ik ben erg teruggetrokken,(vroeger was ik een soort van verlegen, nu bijna niet meer) ik heb een paar goede vrienden, maar iets in mij vind het heel moeilijk om een vreemde in mijn leven te laten. dit komt naar mijn idee omdat het heel moeilijk is om nog mensen te vertrouwen... Ook 'echte' vrienden laten je vallen als je naar een andere school gaat..
Zo zijn er nog wel dingen (bv dat ik vaak erg stil ben tijdens het uitgaan, soms omdat ik een stille genieter ben, de andere keer omdat mijn zelfvertrouwen heel laag is geraakt door al dat gezeur.) maar die ga ik niet allemaal vertellen, anders gaat deze post wel erg lang worden :P
Deze en nog andere 'automatische remmen' in mijn hoofd (Wat ik denk dat iedereen met een gedragsstoornis heeft) worden onder invloed weggevaagd.. Ik heb totale controle, over de omgeving en vooral over mijn gedachtes. (wat een odd'er fijn vind) maar ben ook erg sociaal, vrolijk en krijg niet steeds vervelende gedachtes die mij als ik nuchter ben weer saggerijnig/niet meer vrolijk maakten.
Of mijn (onzorgvuldige) ritalin gebruik uit het verleden meespeelden tijdens mijn speedgebruik weet ik niet. Wel word door alle pilletjes die kinderen met stoornissen op jonge leeftijd voorgeschreven krijgen(Hier ben ik erg tegen, die kinderen worden zwaar mind fucked voor de rest van hun leven) de drempel naar drugs lager is.
Speed is naar mijn ervaring dus behoorlijk populair in het cluster 4 onderwijs, door velen is het al snel dagelijks gebruiken, omdat alles gewoon makkelijker en fijner is als je hoofd rustig is.
Het is denk ik een steeds groter wordend probleem, waar nederland slecht van op de hoogte is. Als iemand met een gedragsstoornis uiteindelijk verslaafd raakt, gaat de stoornis juist veel erger worden.
Dus heb je een gedragsstoornis en gebruik je speed/wil je speed proberen? Kijk extra uit en ga het niet gebruiken rust in je kop te krijgen, laat het een partydrug blijven!