Speed en sport?

Skirre

Bewuste gebruiker
Heeft er iemand wel eens pep gebruikt voor sporten (in het speciaal fitness)?? Ik ga altijd met twee vrienden van me fitnessen en een ervan gebruikt altijd pre-workout. Hij pakt een uur voor we gaan twee pilletjes (geen idee wat er allemaal inzit) en heeft vrijwel elke dag hoofdpijn en kan pas laat slapen savonds door de energie die hij hierdoor krijgt.

Mijn vraag hierover was dus of iemand dit wel eens heeft gedaan en wat de resultaten hiervan waren. Ik ben niet van plan het te gaan doen omdat ik altijd de dag erna niks waard ben en we gaan altijd 4x per week fitnessen.

-Skirre :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb het één keer geprobeerd, uit nieuwschierigheid. Ik vind het helemaal waardeloos. Krijg last van hartkloppingen als ik te actief ben en ik krijg het heel snel warm enzo. Je kunt misschien wat explosiever sporten maar je bent sneller uitgeput en je bloeddruk loopt veel verder op dan normaal :wink:

Die pilletjes die je noemt zijn waarschijnlijk sportsupplementen met stimulanten erin. Zijn ze legaal? Vraag eens wat het is, er bestaat van alles op dat gebied namelijk.

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik heb inderdaad vooral bij het trainen van rug en benen dat mijn hartslag z'n hoogtepunt bereikt en ik nog wel eens duizelig kan worden na een set legpress.
De pre-workout en vetverbranders die m'n vriend gebruikt koopt hij altijd onder de tafel bij een fitness winkel. Moet ook altijd cash betalen zodat het niet na te trekken is. Hij vroeg of ik ook eens wilde proberen maar daar pas ik voor.

Bedankt voor je reactie :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Ja, het werkt, maar alleen bij een lage dosis. Ik heb het eens gedaan bij een wielrenwedstijd. Je gaat er echt harder op en als je jezelf al helemaal naar de klote hebt gefietst, wil je maar één ding: nog harder fietsen. Goed voor je conditie? Nee. Goed voor je gezondheid? Nee. Verslavend? Ja, heel erg. Als jij weet dat je speed kunt pakken om te kunnen trainen, weet je dat je ook lekker de avond ervoor kunt snuiven, slikken en zuipen. En speed=spierafbraak, dus waarom zou je iets nemen wat je spieren in een ziek tempo afbreekt, om te kunnen sporten en je spieren op te bouwen?

Wat fitnessen betreft, ik ken wel iemand die positief is over DMAA. Dat is wel een middeltje dat ook zijn risico's kent, dus dan moet je zelf de afweging maken. Wat je vriend gebruikt is mogelijk ook (onder andere) DMAA.

Mijn advies: sport nuchter!

Skirre

Bewuste gebruiker
Wist niet dat het ook voor spierafbraak zorgde. Maar ik moet sowieso al meer eten dan ik nu doe en na gebruik is dit al lastig voor me dus lijkt me dit niet zo'n goed plan.

Al blijf ik natuurlijk nieuwsgierig hoe het is... :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Skirre zei:
Wist niet dat het ook voor spierafbraak zorgde. Maar ik moet sowieso al meer eten dan ik nu doe en na gebruik is dit al lastig voor me dus lijkt me dit niet zo'n goed plan.

Al blijf ik natuurlijk nieuwsgierig hoe het is... :P
Speed specifiek resulteert niet echt in meer spierafbraak, maar het is meer dat je ontzettend veel calorieën verbrandt als je speed gebruikt, en zeker als je ook nog eens gaat sporten. Dan kun je heel veel eiwitshakes en brood en kipfilet eten, wat onder invloed natuurlijk al extra moeilijk is, maar zoveel calorieën krijg je er niet makkelijk bij. Ik neem aan dat je ook niet traint om af te vallen. (Afgezien van de grote risico's die het met zich meedraagt) is amfetamine daarom wel een ideaal middel om af te vallen. Wil je ooit speed gebruiken en gaan sporten, gewoon voor de ervaring, dan raad ik je aan om mee te doen aan een wedstrijd waarbij je een goede conditie moet hebben, zoals een flink stuk fietsen of hardlopen. Verder met vrienden in de zomer voetballen of hockeyen ofzo kan erg leuk zijn.

Overigens, als je echt voor een lang een conditionele sport uitoefenen gaat, moet je ook niet denken dat het vanzelf gaat met speed. Het moet nog steeds uit jezelf komen. Voor de ervaring is het leuk, maar verwacht geen wonderen. Meer een prestatieverhoging van 5% die je niet extreem veel motivatie heeft gekost. En ik heb het al eens gezegd, maar neem een kleine dosis, anders word je gegarandeerd misselijk of krijg je hartkloppingen e.d.

En voor ieder ander die dit leest: kijk uit met dit soort grappen. Je vervalt al snel erin dat je denkt elke wedstrijd nodig te hebben. Je sport toch om te kunnen presteren, en ja, tuurlijk is het prestatieverhogend. Het is niet eerlijk richting de andere deelnemers van de sport en je verkloot jezelf ermee.

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik doe sinds twee jaar geen duursporten mee dus voor mij is het vooral krachttraining. En ik hoef inderdaad niet af te vallen haha
Mij ging het vooral ook om te kijken hoeveel mijn maximum omhoog zou kunnen door stimulerende middelen maar nu ik meer op m'n voeding let (lees: meer eet) merk ik al dat ik vooruitga.

En voetballen met vrienden en pep... Nuchter worden er al bijna benen gebroken dus met extra energie wordt het er niet echt beter op :rolleyes:

ooscaar

Wijs gebruiker
Skirre zei:
En voetballen met vrienden en pep... Nuchter worden er al bijna benen gebroken dus met extra energie wordt het er niet echt beter op :rolleyes:
Dan lijkt het mij niet een geweldig idee nee, hockeyen zeker niet :tearsofjoy: Mocht je het gaan doen, spreek dan echt goed af dat iedereen zich aan de spelregels houdt. Het is echt enorm leuk om zo fel te gaan zitten teamsporten, maar je moet natuurlijk niet elkaars poten breken :P

Het geeft echt het ultieme 'plankgas'-gevoel naar mijn mening. Ik heb het ook maar één keer gedaan hoor, hockey onder invloed, gewoon met vrienden op een veld van een hockeyclub. Ongelooflijk hoe fel en goed je dan ineens kunt spelen :rock:

Ik las overigens ook eens op een ander forum een soortgelijk topic. Daar reageerde iemand over karten met speed op. Lijkt me ook zeker een aanrader.

Mocht je ooit zoiets doen, post anders hier wat je ervan vond :wink:

Skirre

Bewuste gebruiker
Dat met vrienden pep en sporten ga ik sowieso niet doen :P
Misschien een keertje fitnessen, zal ik dan wel laten weten hoe het ging.

Fool

Badass junkie
Het zal in ieder geval geen positieve invloed hebben op je spieropbouw, deze breekt amfetamine namelijk af en tijdens intensief bewegen nog meer. :wink:

Heb wel eens de dag na speed(dus nog semi onder invloed) geprobeerd te gaan hardlopen. Na één kilometer een hartslag van 180, eventjes pauze genomen en een kilometertje of 2 verder gelopen. Toen ik erachter kwam dat ik daarna een hartslag van 240 had ben ik maar terug gewandeld. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Fool zei:
Het zal in ieder geval geen positieve invloed hebben op je spieropbouw, deze breekt amfetamine namelijk af en tijdens intensief bewegen nog meer. :wink:

Heb wel eens de dag na speed(dus nog semi onder invloed) geprobeerd te gaan hardlopen. Na één kilometer een hartslag van 180, eventjes pauze genomen en een kilometertje of 2 verder gelopen. Toen ik erachter kwam dat ik daarna een hartslag van 240 had ben ik maar terug gewandeld. :P
Als je gaat sporten met amfetamine op, kun je het ook beter niet doen na een nacht niet slapen maar moet je goed uitgerust zijn. En niet met een party-dosis amfetamine natuurlijk hahaha. Maar mijn god, een hartslag van 240 :openmouth: Ik weet wel van sporten dat ik hem echt niet hoger kan krijgen dan 205, en dan moet ik echt helemaal tot het randje gaan, en dan nog wat verder. Ik zou me doodschrikken bij 240 denk ik :openmouth: Had je daarna ook nog klachten of daalde de hartslag gewoon en was dat het?

Fool

Badass junkie
Ik had die nacht wel geslapen hoor! :)

Nee, gelukkig niet. Was wel een indicatie dat ik inderdaad eventjes stil moest staan rustig aan moest doen. Was wel aan het hijgen als een paard. xD

Gelukkig sport ik vrij regelmatig en kan mijn lichaam wel tegen een stootje. :')

Fool

Badass junkie
Niet bijzonder veel ofzo, gewoon een "aantal puntjes", volgens mij pushte ik mij gewoon iets te ver. :P

Trivia Bot

Experimenterende gebruiker
Ik ben dit jaar naar Decibel weekend geweest (hardstyle/corefestival van vrijdag tot maandag). Na vrijdag mdma, alcohol, hasj en 2cb gebruikt te hebben goed geslapen. Zaterdag ochtend om +- 11 uur vol aan de speed gegaan, laatste lijnen genomen rond 5 uur 'snachtsn natuurlijk niet geslapen of gegeten. Probleem was dat we met het halve voetbalteam op de camping stonden en we zondag een wedstrijd hadden om 15:00 uur. Heb toen voor het eerst in mn leven speed gebruikt voor een wedstrijd, heb om 14:45 nog 2 dikke punten op :grin:. Eerste helft verliep super alleen erg hoge hartslag en extreem zweten (was ook rond de 30 graden). In de rust erg veel gedronken en een banaantje op, 2de helft ging bij mij aardig qua conditie alleen bij de rest was de koek snel op.

Na de wedstrijd met 7-0 verloren te hebben ff gedouched en weer terug naar Decibel waar de spiegel alweer klaar lag :flushed: . Ik weet dat dit allemaal zeer onverantwoord is en erg gevaarlijk, zou het iedereen ook zeker afraden maar was voor 1xtje wel leuk. Hartslag was akelig hoog.

ooscaar

Wijs gebruiker
Trivia Bot zei:
Eerste helft verliep super alleen erg hoge hartslag en extreem zweten (was ook rond de 30 graden). In de rust erg veel gedronken en een banaantje op, 2de helft ging bij mij aardig qua conditie alleen bij de rest was de koek snel op.
Ik ben benieuwd hoe dit eruit moet hebben gezien voor de tegenpartij, 7-0 winnen van allemaal van die strakke koppen :tearsofjoy:
Het enige echt onverantwoorde vind ik de temperatuur van rond de 30 graden. Voor de rest moet je met dit soort dingen gewoon goed op jezelf en op elkaar blijven letten.

Skirre

Bewuste gebruiker
Trivia Bot zei:
Na vrijdag mdma, alcohol, hasj en 2cb gebruikt te hebben goed geslapen. Zaterdag ochtend om +- 11 uur vol aan de speed gegaan, laatste lijnen genomen rond 5 uur 'snachtsn natuurlijk niet geslapen of gegeten. Probleem was dat we met het halve voetbalteam op de camping stonden en we zondag een wedstrijd hadden om 15:00 uur.

Tegenstanders moeten toch ook wel raar hebben gekeken ja :tearsofjoy: :tearsofjoy:
het "extreme zweten" moet er wel uit hebben gezien als leeglopen lijkt me dan. Prachtig om nog jaren op terug te kijken en te lachen :mrgreen:

Trivia Bot

Experimenterende gebruiker
ooscaar zei:
Trivia Bot zei:
Eerste helft verliep super alleen erg hoge hartslag en extreem zweten (was ook rond de 30 graden). In de rust erg veel gedronken en een banaantje op, 2de helft ging bij mij aardig qua conditie alleen bij de rest was de koek snel op.
Ik ben benieuwd hoe dit eruit moet hebben gezien voor de tegenpartij, 7-0 winnen van allemaal van die strakke koppen :tearsofjoy:
Het enige echt onverantwoorde vind ik de temperatuur van rond de 30 graden. Voor de rest moet je met dit soort dingen gewoon goed op jezelf en op elkaar blijven letten.

Ja bleven allemaal goed drinken. Tegenstanders keken af en toe wel even raar ja haha.
Skirre zei:
Trivia Bot zei:
Na vrijdag mdma, alcohol, hasj en 2cb gebruikt te hebben goed geslapen. Zaterdag ochtend om +- 11 uur vol aan de speed gegaan, laatste lijnen genomen rond 5 uur 'snachtsn natuurlijk niet geslapen of gegeten. Probleem was dat we met het halve voetbalteam op de camping stonden en we zondag een wedstrijd hadden om 15:00 uur.

Tegenstanders moeten toch ook wel raar hebben gekeken ja :tearsofjoy: :tearsofjoy:
het "extreme zweten" moet er wel uit hebben gezien als leeglopen lijkt me dan. Prachtig om nog jaren op terug te kijken en te lachen :mrgreen:

Als een speler kapot is word er regelmatig gegrapt over een sleutel of wie heeft er nog een flop in de tas zitten voor kevin haha :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij is het grootste probleem dat je met speed en sport je grenzen niet goed voelt, je gaat dus door beyond wat prettig is..

Ik weet nog dat ik een aantal maanden terug ging verhuizen en mijn brommer nog bij mijn oude huis stond, die gebruikte ik nooit dus die bleef daar achter. Uiteindelijk op zondagavond na een nachtje doorhalen ging een vriend van me naar huis en kwam langs mijn oude huis, dus ik even meerijden om dat stomme ding op te halen... Slecht plan :grin:

Punt speed erin en dat ding aanrennen, maar natuurlijk start ie niet. Ik rennen en rennen en rennen, uiteindelijk was ik al bijna thuis en dat ellendige ding draaide nog niet dus toen besloot ik om maar te gaan lopen. Toen merkte ik pas hoeveel moeite ik gedaan had, ik had een kilometer of twee op volle kracht met die brommer gerend. Zodra ik begon te wandelen brak het zweet uit en begon ik te duizelen en hyperventileren. Kreeg bijna geen lucht meer, niet gezond... Speed en sport? Voor mij niet :tearsofjoy: :wave:

ooscaar

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Punt speed erin en dat ding aanrennen, maar natuurlijk start ie niet. Ik rennen en rennen en rennen, uiteindelijk was ik al bijna thuis en dat ellendige ding draaide nog niet dus toen besloot ik om maar te gaan lopen. Toen merkte ik pas hoeveel moeite ik gedaan had, ik had een kilometer of twee op volle kracht met die brommer gerend. Zodra ik begon te wandelen brak het zweet uit en begon ik te duizelen en hyperventileren. Kreeg bijna geen lucht meer, niet gezond... Speed en sport? Voor mij niet :tearsofjoy: :wave:
Van dit soort dingen heb ik dus totaal geen last gehad toen met wielrennen. Ik denk dat ik iets van 8-15 mg amfetamine heb gehad (al vermenigvuldigd met het percentage dus dan hè), oraal ingenomen 50 minuten voordat ik begon te fietsen. Denken jullie dat het met de lage dosis en de orale inname te maken heeft of ben ik dan misschien minder gevoelig voor dit soort verschijnselen? De temperatuur was misschien 18-20 graden dus ook goed te doen. Tijdens de Tour de France was amfetamine vroeger natuurlijk ook een veelgebruikt dopingmiddel :rolleyes:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat het zeker met dosering te maken heeft. Ik had een nacht doorgehaald en in die nacht zo'n 200mg op. Voor ik wegging nam ik nog zo'n 20mg (zuiver berekend) erbij. Iets grotere doseringen dus...

ooscaar

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat het zeker met dosering te maken heeft. Ik had een nacht doorgehaald en in die nacht zo'n 200mg op. Voor ik wegging nam ik nog zo'n 20mg (zuiver berekend) erbij. Iets grotere doseringen dus...
Dat verklaart het dan! :wink: Ik moet zeggen dat het sporten het hard gaan enorm versterkt, vooral bij de teamsport. Leuk om een keertje recreatief te proberen, maar zeker uitkijken met de dosis. Als je de speed net een beetje voelt, is het zeker genoeg voor het sporten.

Ape

Badass junkie
Misschien een beetje laat van de partij, maar ik vond dit via Google omdat ik me af vroeg of meer mensen het deden. Ik wil mijn ervaring delen voor anderen die soortgelijk zoeken:

Tl;dr onderaan

Ik sport regelmatig. Af en toe voetbal, mountainbiken, hardlopen, en ik doe dit meestal terwijl ik speed heb gehad (niet per se voor het sporten)
Als ik speed gebruik is het in de ochtend een kleine dosering en verder niet overdag. Ik eet normale maaltijden en drink +- 2 liter water per dag.

wat ik merk is dat ik wel langer door kan gaan, harder rennen of fietsen en meer durf. Echter weet ik wat mijn normale prestatie is en ga ik hier niet ver overheen.

Dat is denk ik voornamelijk de key; weten wat je kan en beseffen dat je er niet te ver overheen moet gaan. Niet langer dan je grens doorgaan en zeker af en toe rust nemen (dan merk je dat je enorm begint te zweten) en verder gaan voordat je afgekoeld bent. Het normaal eten zal ook wel helpen, maar ik snap dat niet iedereen dat kan. Mocht ie willen gaan sporten neem dan een banaan (super voedsel voor het sporten) of als dat te droog is een kiwi. Maar volgens mij is elk stuk fruit wel goed behalve grapefruit.

tl;dr

fatsoenlijk eten en drinken, weten wat je prestatie normaal is en niet overdrijven is de key.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik ben niet snel van de waarschuwingen, maar speed en sporten is wel echt een no-go.

Zowel na eenmalig als bij chronisch gebruik kan (meth)amfetamine leiden tot een versnelde hartslag,
hartritmestoornissen, een verhoogde bloeddruk, een hart- of herseninfarct, een verminderde pompfunctie
van het hart en andere stoornissen aan hart en vaten. Bij grote lichamelijke inspanning kan een plotselinge
hartdood optreden (Cao et al., 2016; Carvalho et al., 2012; Lappin & Sara, 2019).

Pagina 287: https://www.trimbos.nl/?act=winkeldl.download&prod=1400

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ik ben niet snel van de waarschuwingen, maar speed en sporten is wel echt een no-go.

Zowel na eenmalig als bij chronisch gebruik kan (meth)amfetamine leiden tot een versnelde hartslag,
hartritmestoornissen, een verhoogde bloeddruk, een hart- of herseninfarct, een verminderde pompfunctie
van het hart en andere stoornissen aan hart en vaten. Bij grote lichamelijke inspanning kan een plotselinge
hartdood optreden (Cao et al., 2016; Carvalho et al., 2012; Lappin & Sara, 2019).

Pagina 287: https://www.trimbos.nl/?act=winkeldl.download&prod=1400

Hier wil ook op aanhaken. Ga niet sporten terwijl je speed hebt genomen a.u.b, dit vind vooral je hart niet erg prettig om het zacht uit te drukken.

Hardcore_frk

Badass junkie
Verbaast me echt niks!

TS heb je ervaring met speed? Als je het echt heel graag wil proberen dat misschien eerst zonder sporten? Ik denk dat je dan al van je idee afstapt 😄
Haha, meer dan genoeg. Teveel eigenlijk. Ik heb ook wel eens gesport met speed op, maar dat voelt echt niet gezond. Was dus ook eens, maar nooit weer!

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Haha, meer dan genoeg. Teveel eigenlijk. Ik heb ook wel eens gesport met speed op, maar dat voelt echt niet gezond. Was dus ook eens, maar nooit weer!
Kan ook haast niet gezond zijn, ik weet dat jij een uitzondering bent en goed eet. Maar merendeels kan niet goed eten tijdens en na speed gebruik, dat is niet bevorderlijk voor je spier groei

Hardcore_frk

Badass junkie
Kan ook haast niet gezond zijn, ik weet dat jij een uitzondering bent en goed eet. Maar merendeels kan niet goed eten tijdens en na speed gebruik, dat is niet bevorderlijk voor je spier groei
Sporten doe ik altijd nuchter. Van sporten zelf krijg je ook een lekkere high, dus waarom zou je eerst iets gebruiken? Nergens voor nodig!

Babybitch:(

Newbie
Net terug van hard lopen, ga elke maandag. Dit weekend door gehaald vrijdag zaterdag.. heb afgelopen nacht 4 uurtjes geslapen. Kon niet afzeggen, loop altijd samen met een vriendin. Dikke lijn gelegd voor het rennen, ik ren normaal 3km dan moet ik stoppen is echt me limiet( net begonnen geen ervaren renner.) vandaag 5.9km in een keer gelopen. Keek op het einde naar de stappen teller, was in shock. Toen ik stopte met rennen voelde ik het pas dat ik te ver was gegaan, ging bijna out. Ook me hele lichaam was aan het tintelen, voelde me benen niet meer. Moest echt even gaan zitten kon niet eens meer normaal praten voor 15 minuten, kon geen woorden vinden geen zinnen maken. Had ff dikke kortsluiting. Voel me nog steeds raar. Niet voor herhaling vatbaar, vooral na wat ik hier net lees. Gaat wel al een stuk beter.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb eens gesport na een weekend aan de pep. Op de dinsdag. Het was rampzalig, ik was net een wrak.

Op de pep heb ik eens gerend voor de trein, een heel eind. Dat ging niet veel vlotter dan normaal. En m'n hart klopte harder. Niet fijn!

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Ik heb eens gesport na een weekend aan de pep. Op de dinsdag. Het was rampzalig, ik was net een wrak.

Op de pep heb ik eens gerend voor de trein, een heel eind. Dat ging niet veel vlotter dan normaal. En m'n hart klopte harder. Niet fijn!
Vind dat altijd zo bijzonder aan pep, op een feestje op festival kan ik beuken tot ik een ons weeg, maar in rustige setting oid heb ik de conditie van een slak

Bovenaan