Speed helpt bij leren?

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Sup peeps. Ben nieuw hier, ik ben 033 Amnesia, 16 y/o. Done alcohol,tabac,weed,hasj,coke,XTC. (nog geen pep/speed ervaring dus.) Ik lees over speed dat je er actief van word, en zin krijgt veel actie te ondernemen. Ook dingen waar je normala helemaal geen zin in hebt, zoals klussen in de tuin (gaf diegene als voorbeeld)

Hmm.. zou ik door speed (als ik me er ook echt aan toezet en niet denk: fock school ik ga chillen) beter kunnen leren?

peace :stoned:

Funky Monkey

Badass junkie
033 ftw!! Als je Amersfoort, Leusden of Woudenberg bedoelt tenminste :beer:

En verder krijg je misschien wel zin in leren, maar je gaat jezelf wel overschatten waardoor je misschien denkt dat je het kunt terweil je het nog toch niet helemaal goed kent.

:wave:

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Hehe ja ik woon in Leusden! En jij? Dan heb ik denk ik al gelijk een vraag voor je.. gebruik je ook XTC?

Funky Monkey

Badass junkie
Amersfoort :P

Ik doe wel soms XTC ja... maar dealen op het forum is verboden.
En sowieso wacht je beter even tot je 18+ bent :beer:

Ook met pep trouwens :wink:

Maargoed, ben je al telaat mee zo te zien :P

Wacky

Badass junkie
033Amnesia zei:
Sup peeps. Ben nieuw hier, ik ben 033 Amnesia, 16 y/o. Done alcohol,tabac,weed,hasj,coke,XTC. (nog geen pep/speed ervaring dus.) Ik lees over speed dat je er actief van word, en zin krijgt veel actie te ondernemen. Ook dingen waar je normala helemaal geen zin in hebt, zoals klussen in de tuin (gaf diegene als voorbeeld)

Hmm.. zou ik door speed (als ik me er ook echt aan toezet en niet denk: fock school ik ga chillen) beter kunnen leren?

peace :stoned:

Het zal vast en zeker helpen, maar speed is gore troep die je niet te veel moet gebruiken. Veel mensen beginnen met alleen op parties eens in de maand ofzo en eindigen thuis dagen achtereen wakker waar ze dan achter hun PCtje op DF zitten spammen en met andere pep addicts zitten te msnen. Beter gebruik je het zowieso nooit thuis als je verslaving wil voorkomen, en al helemaal niet voor dat soort dagelijkse bezigheden.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Begin er niet aan! Op dat moment denk je dat je beter kunt leren, maar in werkelijkheid sla je veel minder op dan nuchter. Daarbij komt nog dat speed vrij verslavend is en als je al begint met het te gebruiken voor dit soort doeleinden dan is de kans ook veel groter dat je het voor andere dagelijkse dingen gaat gebruiken. Je kunt best af en toe speed gebruiken, maar gebruik het dan gewoon op dezelfde manier als xtc: als party drug.

Solidius

Badass junkie
@ 033Amnesia: Amfetamines werken in ZEER LAGE hoeveelheden concentratieverhogend. Als je het voor studie doeleinden wilt gaan gebruiken neem dan in ieder geval nooit meer dan 50mg.

Veel succes!

Funky Monkey

Badass junkie
Als het je eerste keer is kan het ook wel minder... gewoon een sleutelpuntje dan ofzo. Maar toch blijft mijn advies: Nee :mrgreen:

Wacky

Badass junkie
Juist, het is gore troep, en ik gebruik het zelf ook af en toe. Ik vind het ook lekkere gore troep.

Northawke

Wijs gebruiker
Endymion zei:
Wacky zei:
Het zal vast en zeker helpen, maar speed is gore troep

Is of vindt jij? Of wat jij ervan vind is ook zo?

Da's niet een kwestie van vinden; dat is gewoon zo. De meeste mensen die wel 'ns speed gebruikt hebben, zullen je dat ook vertellen. :tongueout:

Anyway, zoals Solidius zei, alleen in hele lage dosissen helpt het. Bij meer denk je dat je beter leert, maar er blijft in feite veel minder hangen.

Endymion

Experimenterende gebruiker
Northawke zei:
Endymion zei:
Wacky zei:
Het zal vast en zeker helpen, maar speed is gore troep

Is of vindt jij? Of wat jij ervan vind is ook zo?

Da's niet een kwestie van vinden; dat is gewoon zo. De meeste mensen die wel 'ns speed gebruikt hebben, zullen je dat ook vertellen. :tongueout:

Anyway, zoals Solidius zei, alleen in hele lage dosissen helpt het. Bij meer denk je dat je beter leert, maar er blijft in feite veel minder hangen.

Beetje zinloze discussie he. Ik zei het alleen maar om aan te geven dat over smaak niet te twisten valt. De een vind het lekker, de ander vind het gore troep.

Nu weer ontoppic.
Ik kan prima leren hoor met flink wat speed op en blijft ook gewoon hangen allemaal. Het is alleen dat ik er op een gegeven moment geen zin meer in heb. Net als andere vervelende klusjes.
Veel meer zin om leuke dingen te gaan doen ermee :)

Wacky

Badass junkie
Het is geen zinloze discussie.

Of je de effecten van speed lekker vind is subjectief, of de smaak van ketchup lekker vind is subjectief. Maar dat speed verrot slecht is voor je lichaam en dat er veel mensen verslaafd aan raken is weinig subjectiefs aan.
Deze discussie word gevoerd omdat er sommigen (ja jij dus) blijkbaar te naief zijn om dat zelf in te zien en daardoor nogal een risico lopen, of misschien al verslaafd zijn en dat uit alle macht willen ontkennen voor zichzelf.

Albino

Bewuste gebruiker
Ook Amersfoort hier :P.
Ik heb nogal wat toetsen onder de pep gemaakt en ook geleerd.
Ik had het gevoel dat het wat te snel ging, ik kon het niet allemaal bijhouden en wou te snel alles leren en maken, daardoor maak je fouten dus ik raad het je niet aan.

Endymion

Wacky zei:
Het is geen zinloze discussie.

Of je de effecten van speed lekker vind is subjectief, of de smaak van ketchup lekker vind is subjectief. Maar dat speed verrot slecht is voor je lichaam en dat er veel mensen verslaafd aan raken is weinig subjectiefs aan.
Deze discussie word gevoerd omdat er sommigen (ja jij dus) blijkbaar te naief zijn om dat zelf in te zien en daardoor nogal een risico lopen, of misschien al verslaafd zijn en dat uit alle macht willen ontkennen voor zichzelf.

Zeggen dat iets goor is, is wat anders dan zeggen dat iets slecht is voor je.

Wat dat betreft, het is maar hoe je ermee omgaat. Zo slecht is het nou ook weer niet. Zolang je je lichaam maar weer de tijd geeft om te herstellen is er niks aan de hand.
Ik ben het met je eens als je zegt dat dagelijks gebruik niet al te best is voor je.

Maargoed, dit topic gaat over het beter kunnen leren en klusjes doen met speed en niet of het slecht is voor je of dat jij het gore troep vindt.

Soma

Bewuste gebruiker
Bij mij hangt het een beetje van de soort speed af. Van 'gewone' speed raak ik soms verwarder dan ik al ben. Van dex krijg ik complete rust, concentratie en motivatie :hearteyes:

Addick

Bewuste gebruiker
Had vroeger een keer op school wat genomen,ik nam de stof sneller op iets waar ik vorige week niet veel van snapte.Het werd me compleet duidelijk in een keer.

Het was denk ik een combinatie van andere uitleg en speed,die hele dag goed doorgewerkt trouwens.

Addick

Bewuste gebruiker
Het is aangetoond dat kinder met ADD/ADHD,gemiddeld 10 punten hoger scoren op hun iq kwa leren op concerta/ritaline etc.

Dus werking heeft het zeker wel.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Addick zei:
Het is aangetoond dat kinder met ADD/ADHD,gemiddeld 10 punten hoger scoren op hun iq kwa leren op concerta/ritaline etc.

1 van de slechts paar duidelijke posts, op nutteloze ruzies hier na.

Duidelijk allemaal - bedankt

Northawke

Wijs gebruiker
Addick zei:

Omdat kinderen met ADD/ADHD zich beter kunnen concentreren op amphetaminen. Mensen die geen ADD/ADHD hebben, reageren hier heel anders op. Dus als de topic starter ADHD heeft, dan helpt het hem wel, ja. En zo niet, dan gaat dat dus gewoon niet op.

Wacky

Badass junkie
033Amnesia zei:
Addick zei:

Ja nuteloze ruzies.... Alle informatie die je nodig hebt was al gegeven eigenlijk. "Nutteloze ruzies" doe ik niet omdat ik gelijk wil hebben ofzo hoor, maar omdat het me toch wel raakt wanneer hier af en toe mensen zie waarbij uit elke post die ze maken blijkt dat ze geen fucking idee hebben waar ze mee beginnen of mee bezig zijn, veel te naief zijn om er mee om te kunnen gaan en onherroepelijk de fout in zullen gaan. En ik ben dan weer de naieve lul die hoopt er nog een klein beetje invloed op te kunnen hebben.

Zoals hierboven is gezegd, wat voor ADD/ADHD patienten geld, geld niet per se voor anderen ook. Maar je wilt het graag geloven omdat je graag speed wil gebruiken.
Wil je ergens een link bewaren naar deze thread en over een jaar of 2 hier nog eens posten hoe het met je gaat ?

Endymion

033Amnesia zei:
Addick zei:

Het was niet helemaal ontopic misschien maar niet nutteloos. En ruzie was het al helemaal niet.

Speed gebruiken om te gaan leren is gewoon geen goed plan. Als je je slecht kunt concentreren of maar heel kort zijn daar veel betere middelen voor.

Je zou eens efedrine kunnen proberen, dat geeft niet echt die lekkere rush van speed maar geeft wel een flinke energyboost. De uitwerking gaat geleidelijker en je krijgt ook niet de drang om te blijven nemen.

teebo

Bewuste gebruiker
relatine helpt zoiezo om goed te studeren.
de leerstof is dan zo gezellig, niet normaal
maar als ik twee dagen tussen een examen heb gebruik ik het slechts de eerse dag, de tweede dag heb ik genoeg aan de stress. ik wil er echt geen gewoonte van maken