Speed icm antipsychotica?

Saqqara

Newbie
Hallo,

Zijn er hier mensen die meer weten of het verstandig is om speed te gebruiken als je antipsychotica slikt? Ik heb een paar jaar terug wel eens speed genomen dus ben er wel bekend mee. Sinds die tijd helemaal niks gebruikt maar ik heb in de tussentijd verplicht opgenomen gezeten in een psychiatrisch ziekenhuis en sinds die tijd gebruik in anti psychotica (zyprexa 20mg)

Nu heb ik natuurlijk al een beetje gezocht hier en van wat ik er van begreep is dat speed op je dopamine werkt maar die pillen dit juist tegenwerken. Op de verpakking staat oppassen met alcohol gebruik maar ik zag niks over drugs staan.

Dus mijn vraag is of het mogelijk is om weer eens een nacht flink te snuiven of dat dit gevaarlijk is? Wie kan me dit vertellen

grtz

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik denk dat je dit het beste aan je huisarts (of psycholoog als je die hebt) kan vragen. Zij hebben toch geheimhoudingsplicht. Ik zou sowieso niet af gaan op adviezen van gebruikers hier op het forum, daar is het een beetje te belangrijk voor.

Fool

Badass junkie
Het werkt elkaar tegen en het is nog steeds niet bepaald gezond. Waarom zou je dubbel risico lopen voor minder effecten?

Daarbij zul je door weer aan de speed te gaan het doel van de antipsychotica voorbij streven, minder 'psychotisch' worden.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Inderdaad, zoals Fool al zegt is het niet aan te raden deze combinatie te gebruiken. Als je het gaat forceren kan het alleen maar gevaarlijk worden, gewoon niet doen dus.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Marcko zei:
5 mg abilify per dag en de speed: 1 gram per dag ongeveer.

Een gram per dag lijkt me een beetje forceren om toch wat te voelen. Was/ben je verslaafd aan speed?

Marcko

Belezen gebruiker
MusicIsLife zei:
Volgens mij is het nooit aan te raden om welke drugs dan ook te gebruiken als je antipsychotica slikt....
Dat is allang achterhaald tripmiddelen zijn goed voor iedereen zelfs voor de SCHIZOFRENE medemens.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Marcko zei:
MusicIsLife zei:
Volgens mij is het nooit aan te raden om welke drugs dan ook te gebruiken als je antipsychotica slikt....
Dat is allang achterhaald tripmiddelen zijn goed voor iedereen zelfs voor de SCHIZOFRENE medemens.

Wat een onzin. Tripmiddelen kunnen waardevol zijn mits toegepast in de juiste omgeving met een juiste dosis en een goede begeleiding. Het tripmiddel zelf is dan niet de cure maar een ondersteuning van therapie.

Heel erg kort door de bocht dus wat je zegt...

Verder is het antwoord inderdaad gegeven, waarom zou je antipsychotica slikken en deze weer tegenwerken met speed.

Fool

Badass junkie
Marcko zei:
MusicIsLife zei:
Wat is dit een ongelovelijke onzin, tripmiddelen kunnen ondersteuning bieden in de behandeling van schizofrene mensen, mits dit goed begeleid wordt. Daarbij werken tripmiddelen slecht/niet als je antipsychotica slikt.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Marcko zei:

Een gevaarlijke suggestie die je hier geeft. Zonder therapeutische ondersteuning kan je nog verder van huis komen als je niet goed in je vel zit. Helemaal niet aan te raden, dus gewoon niet doen als je psychologisch niet helemaal lekker in je vel zit.

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
De combinatie antipsychotica en speed wordt afgeraden. Hoge doseringen speed kunnen namelijk een psychose of psychotische verschijnselen uitlokken. Ook zorgt speed ervoor dat de antipsychotica minder goed werkt.

Marcko

Belezen gebruiker
@ pandan fool en smartie&me: ik weet wat ik weet wie is hier nou de ervaringsdeskundige?
@drugsinfo bedankt voor jullie bijdrage maar kom eens met iets nieuws wat we nog niet weten!

Fool

Badass junkie
Als het je daarwerkelijk geholpen heeft heb je in ieder geval wel geluk gehad. Ik zou geen uitspraken durven doen over hoeveel mensen er baat bij hebben en daarmee weet ik ook niet of je echt van een 'uitzondering' kunt spreken. Wél weet ik dat er ook mensen zijn die er véél meer psychische problemen mee kunnen krijgen en dat het daarom zonder goede begeleiding af te raden is.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Marcko zei:
Ben dus de uitzondering op de regel?

Dat zou kunnen, of je hebt geluk gehad. We beweren ook niet dat tripmiddelen niet kunnen als je Schizofreen bent, alleen het risico is gewoon groter dan bij iemand die het niet is. Dat het mogelijk is om tripmiddelen te gebruiken in jouw geval en het (maak ik op uit jouw opmerkingen) nog niet verkeerd gegaan is, dat betekent niet dat het voor iedereen probleemloos kan. Om dan ook nog op internet te gaan beweren dat het goed voor je is, zelfs als je Schizofreen bent, dat is gewoon heel erg onverstandig.

Stel je voor dat iemand toevallig alleen jouw bericht leest en de rest niet, en daardoor toch besluit om eens te gaan trippen ondanks zijn/haar PSS diagnose en het gaat daarna mis... Denk altijd na over wat je op internet schrijft want het staat er meestal voor eeuwig en je weet nooit wie het leest.

yellow2020

Belezen gebruiker
Saqqara zei:
Hallo,

Zijn er hier mensen die meer weten of het verstandig is om speed te gebruiken als je antipsychotica slikt? Ik heb een paar jaar terug wel eens speed genomen dus ben er wel bekend mee. Sinds die tijd helemaal niks gebruikt maar ik heb in de tussentijd verplicht opgenomen gezeten in een psychiatrisch ziekenhuis en sinds die tijd gebruik in anti psychotica (zyprexa 20mg)

Nu heb ik natuurlijk al een beetje gezocht hier en van wat ik er van begreep is dat speed op je dopamine werkt maar die pillen dit juist tegenwerken. Op de verpakking staat oppassen met alcohol gebruik maar ik zag niks over drugs staan.

Dus mijn vraag is of het mogelijk is om weer eens een nacht flink te snuiven of dat dit gevaarlijk is? Wie kan me dit vertellen

grtz

Het kan. Ik ken iemand die dat ook slikt en die gebruikt ook. Ik zelf slik Seroquel en heb daarbij ook wel eens speed gebruikt. Dat wil niet zeggen dat het geen risico is. Dat weet ik niet of dat zo is maar het KAN in principe wel.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
yellow2020 zei:
Het kan. Ik ken iemand die dat ook slikt en die gebruikt ook. Ik zelf slik Seroquel en heb daarbij ook wel eens speed gebruikt. Dat wil niet zeggen dat het geen risico is. Dat weet ik niet of dat zo is maar het KAN in principe wel.

Ja zolang je bij bewustzijn bent kun je alles nemen, maar de vraag was of het verstandig is. TS heeft er niets aan als jij simpelweg zegt dat het kan... Hij/zij geeft niet voor niks aan een verplichte opname hebben gehad en antipsychotica te slikken. Een nachtje flink aan de speed is dan gewoon een groot risico en kan dus gewoon niet.

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
yellow2020 zei:

Ja zolang je bij bewustzijn bent kun je alles nemen, maar de vraag was of het verstandig is. TS heeft er niets aan als jij simpelweg zegt dat het kan... Hij/zij geeft niet voor niks aan een verplichte opname hebben gehad en antipsychotica te slikken. Een nachtje flink aan de speed is dan gewoon een groot risico en kan dus gewoon niet.

Het ging hem er om of het in combinatie met zijn medicijn kon. Niet of het wel of niet kan i.v.m. de reden van zijn medicijngebruik.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Natuurlijk, maar het kan dus niet met zijn medicijn.. Het is niet levensgevaarlijk om te combineren maar het werkt elkaar tegen. Waarom zou je een medicijn slikken en dit dan vervolgens tegenwerken door iets anders in te nemen. Het heeft gewoon geen zin en is alleen maar onverstandig...

yellow2020

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Natuurlijk, maar het kan dus niet met zijn medicijn.. Het is niet levensgevaarlijk om te combineren maar het werkt elkaar tegen. Waarom zou je een medicijn slikken en dit dan vervolgens tegenwerken door iets anders in te nemen. Het heeft gewoon geen zin en is alleen maar onverstandig...

Ik heb altijd mijn bedenkingen bij uitspraken over twee medicijnen die elkaar tegenwerken en zo zorgen dat iets geen effect heeft. In theorie werken ze elkaar inderdaad tegen maar het hoeft toch niet zo te zijn dat het ene middel +10 is en het andere middel -10. Sorry, weet het even niet anders uit te leggen. De kans is volgens mij groter dat iets gewoon minder effect heeft vanwege het andere medicijn maar het hoeft niet helemaal afwezig te zijn.

Fool

Badass junkie
Klopt, maar je hebt wel een verminderd effect én je medicijnen werken niet meer zoals ze horen.

5md

Newbie
Swim durft dit nog te mengen.
Sulpiride 50 mg met 40mg ritalin en 2 flinke lijnen pep levert bij mij een blije en enthousiaste dag op.

Het werkt elkaar wel tegen. Echter neemt bij swim sulpiride de negatieve effecten van speed grotendeels weg.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
5md zei:
Swim durft dit nog te mengen.
Sulpiride 50 mg met 40mg ritalin en 2 flinke lijnen pep levert bij mij een blije en enthousiaste dag op.

Hmm, dus iemand die jij niet bent, neemt 50 mg sulpride met 40mg ritalin en het levert bij JOU een blije en enthousiaste dag op ^^ Contradicties in dezelfde zin :wink:

Zoals Smartie al zegt, SWIM is nogal onnodig op een forum waar iedereen anoniem is, dus laat het maar gewoon.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik heb meerdere anti-psychotica geslikt en daarbij amfetamine gesnoven. De speed werkt door de medicijnen minder goed. En je bent al snel geneigd om meer dan normaal te nemen. Verder nooit iets ernstigs mee gebeurd met deze combi. Of het slecht is?

Heb Resperdal, Abilify en Haldol gebruikt.

MeejheM

Badass junkie
ik gebruik al 10 jaar lang seroquel/quetiapine. niet heel veel trouwens, want ik heb geen aanleg voor psychose. de reden dat ik ze wel voorgeschreven kreeg laat ik ff in het midden.

ja, speed is daadwerkelijker krachtiger dan "mijn gemiddelde dosis" seroquel(ik blijf het zo noemen, want dat is gewoonte), al heb ik tegenwoordig altijd de actavis variant.

je medicijnen moet je wel blijven innemen, het gaat in jou geval waarschijnlijk om een onderhoudsdosering. als je dan eens drugs gebruikt ben je al ingesteld op je antipsychoticum, en is het gevaar op aanhoudende verschijnselen van je diagnose beduidend minder. je zal wel wat meer speed moeten gebruiken, en het effect vind ik persoonlijk anders voelen, maar zeker niet vervelend.

let wel op: tripmiddelen zijn levensgevaarlijk voor mensen met psychotische of schizofrene achtergrond, en ik vermoed hetzelfde van speed.

als je echt met deze vraag zit, en professioneel advies wilt raad ik je aan de arts te benaderen die je recepten voorschrijft. als je het zelf wilt doen, met tips van ervarings en echte deskundigen op een forum wordt het zoals je ziet afgeraden, en zou ik voorzichtig zijn.

ik doe het elke dag, dus het kan. ik heb een relatief lage dosering, er bestaan pillen die meer seroquel bevatten dan mij dagelijkse dosis in 1 tablet. ik heb geen schizofrene of psychotische achtergrond, noch aanleg.

eigen risico dus. tenzij je arts het oke vind, en dat doet hij niet.

Bovenaan