Speed of XTC?

Vinnyy18

Newbie
Hallo allemaal,
Ik ben net een nieuwe gebruiker hier en ik vroeg me af( omdat ik speed of XTC is wou gebruiken) wat nou eigelijk beter is. Waar hou je het minste aan over erna en wat is op het moment zelf het prettigst?
Hou je bijvoorbeeld met allebij een depressief gevoel over erna?
Kan je het allebij thuis doen of is het zeker leuker om het bij uitgaan te doen?
Kan je er allebij hallucinaties van krijgen? Of van een/geen?
Waar moet ik op letten bij de eerste keer?
Ik zou graag jullie mening willen weten wat jullie als beter ervaart hebben :)

Groetjes!

jaapi

Belezen gebruiker
hai,

ik zou zeggen, lees het een en ander door op de site. Verder kan je op youtube even zoeken naar de spuiten en slikken filmpjes over beide.

Ik zou zeggen, blijf van speed af, en doe een keertje xtc. Maar dat is sterk persoonlijk, meningen verschillen. XTC is voor beginners zoiezo een goede, gezien als je je een beetje aan de spelregels houd het gewoon een indrukwekkende, geweldige ervaring is

voor info over beide zou ik naar betreffende subfora gaan en de stickys lezen, spuiten en slikken docus bekijken op youtube, en als je dan nog vragen hebt misschien een topic op een subforum openen.

gr.

Tufnut

Badass junkie
ja... houd je van appels of van peren? Als je van appels houd zou ik voor speed gaan en als je van peren houd xtc....

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tufnut zei:
ja... houd je van appels of van peren? Als je van appels houd zou ik voor speed gaan en als je van peren houd xtc....

Ja, maar het is geen fruitforum.nl. Voor een beginner een hele legitieme vraag.

Maar met wat zoekwerk op het forum kun je een heel eind komen.

Vinnyy18

Newbie
Ik had trouwens nog een vraagje omdat k meerdere keren over xtc en astma dat het een verleerde combinatie is, is dat echt zo? Kwil liever niet out gaan

urtinriZ

Belezen gebruiker
Vinnyy18 zei:
Ik had trouwens nog een vraagje omdat k meerdere keren over xtc en astma dat het een verleerde combinatie is, is dat echt zo? Kwil liever niet out gaan

Vriend van me die vaak xtc heeft gebruikt heeft ook astma, en heeft er geloof ik nog nooit problemen mee gehad. Maar eerste keer zou ik iig wel oppassen met te veel en langdurig bewegen, en je medicijnen in de buurt houden.

Tufnut

Badass junkie
Svali zei:
Tufnut zei:

Ja, maar het is geen fruitforum.nl. Voor een beginner een hele legitieme vraag.

Maar met wat zoekwerk op het forum kun je een heel eind komen.

Hahaha, LOL... Natuurlijk is het geen fruitforum. En voor een beginner is de vraag zeker legitiem, mara zoals jij al aangeeft kan het antwoord prima zelf gevonden worden. In mijn reactie zit echter nog wel iets van een antwoord verborgen, nl dat het een kwestie van smaak is.
Maar goed, ik stap even over mijn irritatie over de wat onzinnige vraagtselling heen en zal een serieus antwoord geven.

Speed en XTC hebben beide een andere werking. Speed maakt je wakkerder, alerter en heeft naar mijn mening een veel subtieler effect. het is thuis en op feesten te gebruiken. Mijn persoonlijke voorkeur is eerder thuis dan op een feest. Bij speed mis ik persoonlijk vaagheid.
Het effect van XTC is een stuk minder subtiel. Het veranderd je bewustzijn meer. De wereld wordt intenser en je gevoel veel gelukzaliger. Het effect duurt wat korter (3-4uur) dan speed (6-8 uur). na afloop kun je beter slapen. Zelf vind ik XTC leuker dan speed. Ik gebruik xtc zowel thuis als op feesten.
Speed is verslavender dan XTC (zeker als je het snuift). beide stoffen zijn schadelijk voor je hersentjes. Gezond eten (veel vitamines en antionxidanten) voor, tijdens en na het gebruik van de middelen is sterk aan te raden. Bij speed zal dat moeilijker gaan, maar daar zul je je overheen moeten zetten.

Voor beide middelen geld dat het belangrijk is dat je het middel laat testen. De sterkte van xtcpillen (maar ook van poeder/kristallen) verschilt nogal en het komt voor dat het onzuiver is. Door te testen kun je precies weten hoe sterk je pil is en dus hoeveel je zou moeten nemen (1a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht op een avond zou voor een beginner ruim voldoende moeten zijn). Ook speed kan getest worden. Je poeder kan in sterkte verschillen. voor speed is het wat lastiger een standaard dosis te bepalen. Voor snuiven heb je minder nodig dan slikken. Bij slikken duurt het effect langer, maar komt het gematigder op. Het is aan te raden om met speed voorzichtig je dosis op te bouwen en zo te ondervinden wat een goede dosis voor jou is.

is geen moeilijke keuze XTC!!!!!!!!!!
speed vind ik persoonlijk beetje domme drugs wakker gevoel en ga je strak staan enzo nou wow wat leuk van een pilletje ga je spacen en ik weet niet wat je liever heb gewoon oppepende drugs pep en sos of drugs waarvan je bewustzijn veranderd mdma lsd wiet paddos enzo ik vind het persoonlijk dom om speed te gebruiken komt omdat ik het niet snap net als dat niemand heroine snapt (niet dat ik dat gebruik) maar xtc is gewoon echt een leuke ervaring zeker je eerste keer zorg dat je met je beste vrienden bent dat er een aantal nemen en wat jointjes roken geloof me dat word 1 van de beste avonden van je leven

je kan ook natuurlijk uitgaan dit vind ik zelf veel leuker dan chillen op x maar sommige mensen kunnen er niet goed tegen dus je kan denk beter eerste keer vertrouwde omgeving dat je weet wat het is en wat het met je doet

en als je blowt vergeet geen wiet geloof me het maakt je space veel chiller

darkbull

Bewuste gebruiker
dacht altijd dat speed een leuke drugs is als je moet verhuizen?
xtc vind ik een heel leuke drugs maar de dagen erna... vreselijk!
(toch weerhoudt het me niet af en toe te snoepen).

Perrydiculous

Experimenterende gebruiker
Vinnyy18 zei:
Hallo allemaal,
Ik ben net een nieuwe gebruiker hier en ik vroeg me af( omdat ik speed of XTC is wou gebruiken) wat nou eigelijk beter is. Waar hou je het minste aan over erna en wat is op het moment zelf het prettigst?
Kan je het allebij thuis doen of is het zeker leuker om het bij uitgaan te doen?

Groetjes!

-XTC heeft (mits niet 'misbruikt') de minste negatieve bijwerkingen.
-Bij een feest beleef ik speed als 't fijnst, omdat je alles meekrijgt wat er gebeurt en je bij XTC vaag als 'n deur bent.
-Derpessief gevoel hoeft bij niets, zou bij beide kunnen. Kans is bij XTC wss het grootst, maar heb ik nog nooit gehad.
-XTC is thuis leuker dan speed en speed leuker bij 'n feest/uitgaan dan XTC (Vind ik).
-Speed geeft naar zover ik weet / heb gehoord geen hallucinaties. XTC kan wel soms, is leuk :grin:
-Niet teveel willen en bij XTC niet bij gooien als je denkt van: Ik voel nog niets... DE WACHTTIJD DUURT LANGER DAN JE DENKT!

Hou bij XTC ongeveer 2mg / kilo aan als dosering.
Ik heb zelf eerste keer 180mg gedaan, purple tri-force. Gelukkig wel halfje, oftewel ±90mg.
Dat met mijn gewicht van destijds 55 kilo was al heftiger dan ik had gedacht.

Perrydiculous

Experimenterende gebruiker
Vinnyy18 zei:

Nog nooit van gehoord eigenlijk...
Maat van me heeft ook astma en gebruikt vaak genoeg 'ns een pilletje.
Geeft als 't goed is geen problemen.
Speed was vroeger zelfs 'n astma medicijn :rock:

BoNG

Newbie
Vinnyy18 zei:
Hallo allemaal,

Groetjes!

Het hangt natuurlijk ook af hoeveel % de pep (speed) is die je hebt, en hoeveel MDMA er in de pilletjes zit. Maar ik vindt goeie speed beter dan goeie MDMA. want je moet echtwel vrolijk zijn VOOR je MDMA in neemt, en veel bewegen anders heeft het niet zo'n intense werking. Mijn favoriete pillen zijn de: Blauwe Ying-Yang. En, de Witte Speakers.

Als je pep op straat gaat kopen is het altijd grotendeels of zeker voor de helft versneden, soms weten de dealers dit zelf niet. Als het dan al versneden is, is dit gewoonlijk met: caffeïne, soms bakpoeder, en zelden ook de stof atropine. (wordt toegepast bij oogartsen zodat de pupilopening groter wordt.)
Enkele jaren geleden, gebruikte ik regelmatig pep met wat vrienden, en we gingen toen een lange weg fietsen, echt niet normaal strak, plezier tot en met, voelde gewoon je benen niet.

Hopelijk heeft dit je geholpen.

Mvg, BoNG :xtc:

Jeller

Badass junkie
speed vind ik alleen echt leuk als je al goed geïntoxiceerd bent van iets anders, bijvoorbeeld alcohol.. dan beetje snuiven om er terug door te komen en gewoon rustig verder drinken.. is wss niet het gezondste maar nog geen problemen mee gehad, gewoon af en toe wat water drinken

xtc is leuker op zich, maar een pak schever idd, is wel leuk op een feestje, alleen werkt een beetje te kort om het hele feest mee door te gaan en bij pakken werkt niet zo goed

foreverinspace

Belezen gebruiker
geef mij maar speed en liefst veel speed ... SPEED SAVED MY NEW YEAR

voelde me stressen omdat een lokale dealer me bestolen had hij zij geef me 20 euro en ik haal je 4 Q'tjes bij een andere dealer ik wacht.... ik wacht.... ik wacht... na 2 uur komt die terug en zegt dat hij wacht op die dealer en dat die het geld heeft , na nog eens 2 uur nog steeds niet , heb hem paar klappen op zen kop gegeven die klootzak , toen bij andere dealer pilletje gekocht ... maar was voelde me fucked up en stressed en daardoor voelde ik me gewoon slecht , voelde alleen men kaken kauwen en kreeg doppen maar voelde me nog meer KUT dan ik al was ... TOEN LEKKER VEEL SPEED EN :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: voelde me meteen stukken beter

foreverinspace

Belezen gebruiker
OK, voor de duidelijkheid ik vind het gevoel van mdma leuker MAAR dan moet ik een tijdje gewacht hebben , me goed voelen , ..... bij speed hoeft dit niet dus vandaar ik voel me vaak klote en heb daardoor al veel avonden verneukt met mdma , heb er ook de mooiste van me leven mee gehad maar voel er nog nauwlijks iets van , tijdje om es half jaartje te stoppen met snoepen :rock:

Ome Eaz

Newbie
XTC is voor mij de absolute winnaar, zoals al eerder gezegd, zeker op een feest, omdat je alles veel intenser beleefd, onwijs kan genieten van de muziek, onzinnige gesprekken of juist heel diepgaande gesprekken met mensen die je amper kent,
maar op dat moment je allerbeste vrienden zijn.
Ook superchill om met vrienden gewoon thuis een space avondje te houden,
Kan jezelf de muziek regelen en iedereen lijkt bijna overdreven op elkaar te letten.
"Jij moet effe wat drinken!" "Zullen we samen deze peuk delen?"
Prachtig!!! :grin:

Speed zie ik meer als een praktisch goedje..
Zeker omdat ik op een feest meestal aan het eind van de avond keihard inkak en er niet bij wil lopen als een zombie door meer xtc te pakken.
Dan een maar puntje speed en dan kunnen we er weer tegenaan.
Alleen oppassen dat je niet te gortig bent met de speed,
Voor je het weet ben je een dag verder,
en nog niet geslapen..

Bovenaan