Speed reportje

Discussie in 'Trip reports' gestart door angelswontdie, 19 mei 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. angelswontdie

angelswontdie Newbie

Dus...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat niet-zo-legale fun heb gehad en toevallig heb ik net wat speed van redelijke kwaliteit in handen gekregen (geen idee van percentages ofzo, maar de persoon waar ik het van heb zei dat het goeie was en zij is niet het type om over zoiets te liegen), dus waarom ook niet.
    Niet alsof ik veel beters te doen heb vandaag.
    Ik ben kortgeleden verhuisd en heb tot nu toe nog bijna niets uitgepakt, dus ik hoop dat ik wat van de extra energie daarvoor kan gebruiken, maar ik ken mezelf te goed om daarop te hopen.
    Mijn beste plannen gaan vaak het raam uit samen met mijn nuchterheid, waarna ik gewoon whatever doe dat goed voelt, dus het zou me verbazen als ik vandaag ook echt iets gedaan krijg.

16:00
    Ongeveer een halve gram ingenomen als bommetje.
    Ik zeg 'ongeveer' omdat ik een nogal vage weegschaal heb die soms de neiging heeft gewoon willekeurige nummers aan te geven die ongeveer kloppen ipv het goede gewicht, dus ik heb geen idee hoeveel het precies was.
    Maar de weegschaal zei 0,4g en zo op de gok klopt dat wel ongeveer.
    (moet echt eens een nieuwe weegschaal kopen, dit gaat zo nog eens een keer mis).

(en voor iemand commentaar geeft dat je zoiets de eerste keer niet hoort te wingen, dit is niet de eerste keer dat ik speed pak, al is het wel de eerste keer dat ik er hier een report over post).

16:30
    Heb een beetje 'koppijn', een irritante druk op m'n tempels. Niet letterlijk 'pijn', maar wel vervelend.
    Ben ook een beetje misselijk, maar then again, mijn maag voelde sowieso al geen 100% (twee nachten geleden over-de-toiletpot-hangend dronken geweest en vannacht amper geslapen, dus de kater is nog niet helemaal over).
    Ben al ietsjes minder moe, maar heb nog steeds dat brandende gevoel in m'n ogen dat ik altijd heb als ik een nacht door heb gehaald.

16:45
    Zit al de hele tijd die paar zinnen die ik tot nu toe getypt heb te herlezen en te editen.
    Dat is iets wat ik altijd doe als ik aan de uppers zit, aangezien ik meestal in m'n uppie trip, dus ik word super-sociaal, maar ik heb niemand om mee te babbelen, en dan ga ik maar gewoon als een gek aan m'n trip reportje zitten typen.
    Hierdoor zijn mijn reports meestal redelijk lang en (onnodig) gedetailleerd, zelfs nadat ik ze achteraf (dus wanneer ik weer nuchter ben) heel wat inkort, dus je bent gewaarschuwd. :smile:

Had voor m'n bommetje een ijsje klaargelegd, maar was dat tot nu totaal vergeten, dus die is nu vloeibaar.
    Then again, de honger/trek in lekkers die ik toen had is ook helemaal weg, dus gooi hem wel weer gewoon terug in de vriezer voor een andere keer.
    Vraag me af of herbevroren ijs anders/slechter smaakt.
    Vraag me ook af of 'herbevroren' überhaupt wel een woord is.
    (had ik je al gewaarschuwd dat dit reportje onnodig gedetailleerd zou worden? :P )

17:15
    Aan de ene kant zit ik eindelijk (niet dat het ongewoon lang duurde, ik ben gewoon ongeduldig) in die mindset van 'ik voel me goed en heb plezier, al doe ik eigenlijk niets boeiends' wat ik altijd zo heerlijk vind aan speed.
    Ook branden mijn ogen niet meer, ik ben helemaal niet moe meer en ik ben zelfs niet misselijk meer, wat ook fijn is.

Maar aan de andere kant staan m'n kaken strak en heb ik een droge mond, wat ik heel wat minder heerlijk vind.
    De druk op m'n tempels is al veel minder, maar nog niet helemaal weg.
    Ik probeer mezelf er steeds aan te herinneren m'n kaken los te laten (de waarschijnlijke reden voor de 'koppijn'), maar tien seconden later staan ze weer strak.
    En zoals verwacht heb ik helemaal geen zin om te gaan uitpakken.
    Maar oh well. You win some, you lose some.

17:30
    Zit de hele tijd diep te zuchten omdat dat zo'n lekker gevoel is.
    Volgens mij ben ik een beetje raar.
    Meh, whatever, als ik er maar plezier in heb, toch?

Nog een nadeel van speed (in mijn ogen): alles wat ik doe voelt 10x beter dan normaal, inclusief roken, dus heb in het laatste half uur al drie sigaretten op (normaal rook ik er max 1 per uur ofzo).

18:00
    Gesmolten ijsje ligt nog steeds naast me, nog geen zin gehad om op te staan om naar de keuken te lopen.
    Ik word wel energiek van speed, maar krijg zelden echte 'beweegkriebels'.
    De energie is bij mij meestal meer intern (helder in m'n hoofd, heb plezier in bijna alles wat ik doe) dan extern.
    Meestal wil ik gewoon op de bank blijven zitten, een gestoord lang trip reportje schrijven of een film kijken ofzo.
    Hopelijk veranderd dat nog, want ik moet écht gaan uitpakken en opruimen, maar goed, waarschijnlijk wordt dat dan toch maar morgen.
    Het heeft geen zin om mezelf te dwingen iets te doen waar ik nu echt even geen zin in heb.
    Dat zou een verspilling zijn van een prima trip.

18:15
    Ken je dat gevoel als je het koud en warm hebt tegelijkertijd?
    Dat je een beetje zweet, maar ook koude rillingen hebt?
    Een beetje alsof je koorts hebt, maar veel, veel prettiger?
    That's me right now.
    Heerlijk vind ik dat.

Heb wat muziek opgezet, zit luid mee te zingen (en waarschijnlijk de buren te irriteren) en merk grappig genoeg ineens op dat ik de songteksten allemaal perfect zing (of toch, ik zing alle woorden goed, of het ook goed klinkt valt nog over te discussiëren :P ), zelfs bij liedjes die meestal te snel voor me gaan om goed mee te kunnen zingen.
    Dat is iets wat me nog nooit eerder gebeurd is (of toch, iets wat ik nooit eerder heb opgemerkt), dus dat was wel even interessant.

19:15
    M'n airco is buiten werking, dus het is onprettig warm in m'n woonkamer (ik ben geen fan van de zomer, ik zweet veel te snel, waardoor warm weer oncomfortabel voor me is).
    De speed, waar ik altijd al een beetje van ga zweten, maakt het niet bepaald beter (nu de koude rillingen opgehouden zijn en ik de hitte weer echt begin te voelen).
    Het is waarschijnlijk wat koeler in m'n slaapkamer (waar de luiken de hele dag dicht hebben gezeten), maar ik voel me nog steeds te lui om op te staan.
    Hoor je niet energieker te worden van speed?
    Bijna elke keer dat ik het tot nu toe gebruikt heb raak ik er juist lammer van.
    Niet dat dat nou zo verkeerd is, het lijkt me gewoon een beetje raar.

Het begint naar mijn gevoel ook nu al een beetje uit te werken.
    Misschien is de kwaliteit toch niet zo goed?
    3 uurtjes is wel heel weinig.
    Normaal gezien blijf ik er met gemak 5 a 6 uur in.

19:45
    Heb al de hele tijd 100% van mijn aandacht op één of ander dom spelletje op mijn gsm.
    Denk letterlijk nergens anders aan terwijl ik daar mee bezig ben.
    Niet aan dit reportje, niet aan het 'ijsje' (jup, hij ligt er nog steeds), niet eens aan die irritante hitte.
    Blijkbaar is het dus toch nog niet over, maar is het gewoon overgeslagen van 'ik voel me goed' naar 'ik ben hyper-gefocust'.
    Minder leuk, maar als tijdverspilling is het best handig.
    Geen idee of ik straks nog ga re-dosen om terug naar dat fijne gevoel te komen of dat ik het gewoon z'n gang laat gaan en langzaamaan laat uitwerken zodat ik vannacht nog wat slaap kan krijgen.

20:15
    OK, ik ben nu echt compleet nuchter.
    In het totaal iets van 4 uur geduurd, waarvan het laatste uur meer 'algemene mentale helderheid' was dan een echte high.
    Normaal gezien duren mijn trips iets langer dan dan, maar aangezien ik het (ongeveer) gratis heb gekregen kan ik niet klagen.

Begin weer moe te worden nu ik weer nuchter ben, dus denk dat ik toch maar wat ga proberen te slapen.
    Moet morgen toch echt aan de slag met uitpakken.

Maar eerst dat ijsje terug in de vriezer gooien.

De volgende dag
    Het duurde even om in slaap te komen, maar het is me uiteindelijk toch gelukt.
    Over het algemeen niet echt last gehad van een speed-kater, behalve een beetje buikpijn van de honger (aangezien ik de hele dag niets gegeten heb) en keelpijn (wat waarschijnlijk komt doordat ik meer heb gerookt dan normaal).
    Wel gigantische spierpijn in mijn rechterarm, om de één of andere reden.

Sorry dat het (zoals voor mij gewoonlijk is) weer een extreem lange post is geworden.
    Ik doe echt m'n best om het kort te houden, maar als ik eenmaal begin te typen houd ik niet meer op tot ik minstens een paar A4-tjes vol heb.
    Het is een beroepsprobleem van me (ben schrijver, dus voor mijn werk is het vaak juist de bedoeling dat ik zo langdradig mogelijk ben).

Laatst bewerkt door een moderator: 20 mei 2017 om 09:26
  2. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreport Analist

We houden hier van detailleerde reportjes dus wees welkom!

Leuke manier van denken, ik herken mezelf daar helemaal in.

Over je ijsje, wat je ontdooid moet je niet meer invriezen. Just a tip.

Anyway, thanks for sharing! Was leuk om naar te lezen.

3. angelswontdie

angelswontdie Newbie

Haha, zal dat ijsje maar in de prullenmand mikken dan :yum:
    Thx voor de tip.

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik heb je post even aangepast, een heel report dik gedrukt staat nogal schreeuwerig en leest niet fijn.

5. KropSla

KropSla Newbie

Leuk report, grappig juist om je hele gedachtestroom zo te kunnen lezen!

6. Zweibeiner

Zweibeiner Belezen gebruiker

Dat je van die hoeveelheid kan slapen! Als ik 100/150 mg op een avond/nacht neem dan ben ik tochbzeker wel 36 uur wakker. Verder klinkt je report lekker herkenbaar, ik miste de energie ook op speed. Ik zou de drug ook zeker een andere naam geven haha.

7. angelswontdie

angelswontdie Newbie

Ja, sorry. Ik had het uitgetypt in word en daar vind ik niet-bold juist onprettig om te lezen. Was even vergeten het aan te passen voor ik het hier postte.

Nou ja, ik was sowieso al moe voor ik begon, dus dat zal meegeholpen hebben. Daarbij komt dat ik sowieso een redelijke tolerantie heb voor 'medicijnen' in het algemeen, dus het gebeurd maar zelden dat ik van een enkele dosis meer dan 12 uur wakker blijf.

8. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Leuk geschreven de gedachtestroom waar je ons mee naar toe neemt. Komt duidelijk over hoe de mindset was. Ik rookte ook altijd pakjes weg als ik het gebruikte haha. Wat niet vaak is/was , speed is niet mijn ding.

Goed plan , het kan ook 0.36 zijn tot 0.44 nogal een verschil , al helemaal met meer potente stoffen.
    Had zelf deze een hele tijd:
    http://www.dx.com/nl/p/fc-50-1-7-le...-scale-white-silver-4-x-aaa-50g-0-001g-192779
    werkt perfect tot de 0.001 gram. Wat soms 1-2mg afwijking maar opnieuw kalibreren en het werkte weer goed. een aanrader.

Opmerkelijk ken niet veel mensen die dat kunnen , handige eigenschap.

Dank voor het delen was leuk om te lezen!

9. angelswontdie

angelswontdie Newbie

Nou ja, hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt, want dat betekend ook dat ik bij bv. 0.1-0.2g praktisch niets voel, wat minder handig is.

Ja, ik ga zeker een nieuwe weegschaal kopen. Nu is het bij mij, juist vanwege mijn abnormaal hoge tolerantie, meestal niet zo'n ramp als ik 0.44 neem ipv 0.36, qua effect maakt het best weinig verschil (met speed iig, wat momenteel het enige is waar ik m'n weegschaal voor gebruik).

Tijdloos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina