speed speed speed

eekamouse

Newbie
Ik heb nog maar weinig ervaring met speed. Het is nu nog maar de derde keer dat ik het gebruik. Maar ik heb er wel enkele vragen over.

Ik heb al gezocht op internet maar niets gevonden dat echt een antwoord vormt op m'n vragen. M'n tweede keer , een week geleden , verliep heel de nacht lekker , maar in de ochtend zat ik samen met mensen die ik amper / helemaal niet ken. Zij hadden veel te zeggen tegen elkaar maar ik als 'buitenstaander' had niet echt iets te zeggen. Ik voelde me goed in het begin maar naarmate tijd voorbij ging begon ik me slechter te voelen. Ik begon me een beetje onzeker te voelen, en had moeite om 'gepast' te reageren op vragen of reacties die op mij bedoeld waren. Ook zat er iemand tussen die graag wat uitdaagt. En omdat ik me zo onzeker begon te voelen , en me niet meer op m'n gemak voelde kon ik er niet zinnig of gepast op antwoorden. Ik was blij toen ik daar weg was , maar het ergste moest nog komen. Ik had intussen nog een lijntje of twee bijgesnoven , maar ik begon zwaar te piekeren over hetgene ik had meegemaakt. En ik kon het maar niet relativeren , m'n gedachten bleven maar herhaald worden. Telkens opnieuw en opnieuw. Ik heb zwaar afgezien , en toen kwam er later die dag nog eens de afkick erbij. Kort gezegd , het positieve die ik heel de nacht had gevoeld , woog niet op tegen het negatieve die ik de dag erna ervaarde. Ik heb me nog dagen slecht gevoeld. Maar nu een week half later ben ik er terug boven op.

Weet iemand wat er juist zou gebeurd zijn? Was dit een bad trip? En kan een goede trip snel omslaan in een bad trip met speed? Ik wil er wel nog bijzeggen dat ik meedeed met een zware gebruiker. Ik heb toch minstens 10 dikke lijnen gesnoven die nacht.

En ik vroeg me ook af of speed een goed effect kan hebben op je persoonlijkheid? En tenslotte nog één vraag. Ik dacht vroeger dat elke speed gebruiker vroeg of laat te kampen krijgt met psychische problemen , of is dit maar een minderheid van de gebruikers?

In ieder geval bedankt om dit te willen lezen!

89suited

Experimenterende gebruiker
Speed is troep:P Hahaha. Mijn ervaring bij “teveel” gebruik waren een stuk erger dan jij beschrijft. Het idee dat je achtervolgt wordt en iedereen tegen je is, en dat kan erg uit de hand lopen:(

En vooral dat niet kunnen slapen, die rare gedachten in je hoofd. Bijvoorbeeld als ik wit denk en dat zwarte uit mijn hoofd haal, kan ik zo echt wel slapen. Vreemde gedachte sprongen om alsjeblieft maar te kunnen slapen, want gewoon niet lukt.

Je gaat er bovendien ook niet beter van uitzien. Ingevallen wangen, een kromme neus en pukkels die in een rap tempo zich over je lijf verspreiden. Naast dat vage en lege gevoel wat zeker een paar dagen aanhoud.

Als je het toch perse wilt doen, doe het dan met mate. Je bent echt niet stoerder als je mee doet met een grote gebruiker en als je je niet prettig in een omgeving voelt, ga dan gewoon weg of ga een rondje buiten lopen om je gedachten weer op orde te krijgen. Desnoods zeg je dat je peuken gaat halen of een fles fris.

Speed is troep!

eekamouse

Newbie
Misschien wist je dit al , maar ik denk toch sterk dat jij psychotisch reageert op speed. Ik had geen last van paranoia of waanbeelden , maar voelde me gewoon super slecht , onzeker , ... Maar wat je beschrijft herken ik dan weer van vroeger. Heb ook een periode een redelijk aantal bad trips gehad op weed , en toen dacht ik ook dat iedereen tegen me was, etc. Gelukkig is dit na een lange tijd te stoppen met blowen overgegaan , en kan ik nu weer genieten van een dikke toep.

Ik ben ook niet van plan om regelmatig speed te gebruiken, eerder op sporadische basis , en zeker opletten dat ik er geen gewoonte van maak..En ik deed echt niet mee met een zware gebruiker om stoer te zijn, het was gewoon zo dat ik via hem terug in contact kwam met speed. En hij is nu eenmaal een zware gebruiker..

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
89suited zei:
Je gaat er bovendien ook niet beter van uitzien. Ingevallen wangen, een kromme neus en pukkels die in een rap tempo zich over je lijf verspreiden.

Dat klinkt niet best. :grin:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik verwacht dat iedereen op een bepaald moment in een speedpsychose komt als deze met regelmaat snuift. Van alle drugs is speed behoorlijk schadelijk voor het lichaam en een hoop mensen zijn in het verleden aan de gevolgen ervan gestorven. Als je het gebruikt doe het nooit te lang achter elkaar want dan gaat het meestal snel mis en wordt het zo "normaal".

dushi20

Newbie
IK VERLANG ER zoo graag naar weer te gebruiken maar het kan niet ik zou soveel mensen er weer mee pijn doen terwijl ik beloft heb nix meer te gebruikern
ik word crazy erdoor i want it so bad ..... wat moet ik doen iemand tips .....

dernael

Bewuste gebruiker
Doen waar jij je lekker bij voelt.

Bedenk je goed wie JIJ bent. Zie jij jezelf niet stoppen met gebruiken, beloof dit dan ook niet aan mensen, want dan stel je ze slechts teleur.

Wees duidelijk naar je omgeving, die stap heb ik ook ooit eens gezet en ik werd er echt gelukkiger van. En daarbij ging ik vanzelf een stuk minder gebruiken. Best gek eigenlijk :P

Dernael. :stoned:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Ik herken precies wat je daar schrijft. Bij mij is het opkomen van dit gevoel HET teken dat het tijd is om te gaan eten. 10 minuten erna voel je de batterij weer opladen en wordt het gevoel weer fijn, komen de fijne tintelingen weer op en verdwijnt die negatieve spiraal. Zonder eten wordt ik er echt ziek van. Wee gevoel in maag, draaierig, snel gestresst, zelfs moe soms! Bak eten erin en het slaat direct om naar euforie en geluk, plus enorm veel zin om vanalles te doen. Zelf eet ik tijdens periode aan de speed ongeveer 2 keer zoveel als dat ik eet zonder speed.

Bovenaan