speed; vermoeidheid bij stoppen

bluevelvet

Newbie
Na twee jaar zo goed als dagelijks speed snuiven heb ik beslist om er mee te stoppen. Of op z'n minst terug naar de tijd dat we het enkel deden om eens een nachtje door te doen; Dit doe ik nu al drie weken. Maar ik blijf toch redelijk moe.
Hoe lang duurt het eigenlijk voor je weer normaal functioneert? Het hielp me ook erg om me (door het thuiswerk) te concentreren voor het werk, dus ook dat is erg moeilijk op het moment.
Kennen jullie misschien gouden tips om het allemaal wat makkelijker te laten verlopen? Het lukt me wel er af te blijven (ook door mensen uit bepaalde milieus te mijden), maar die verdomde vermoeidheid.
Zijn er medicijnen of vitaminen die helpen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Laatst bewerkt:

Purplext

Badass junkie
Ga maar uit van enkele maanden herstel na 2 jaar dagelijks gebruik. Voldoende bewegen/sporten, gewoon gezond eten en voldoende rust komende tijd.

Je zou NAC kunnen slikken, sommigen zijn daarover te spreken. Ik merkte er weinig van.

Ik merkte zelf na een lange misbruikperiode dat ik me iets beter ging voelen na 6 weken.

Succes met eraf blijven! En recreatief gaan gebruiken na misbruik? Dat wordt een uitdaging..
 

bluevelvet

Newbie
Ga maar uit van enkele maanden herstel na 2 jaar dagelijks gebruik. Voldoende bewegen/sporten, gewoon gezond eten en voldoende rust komende tijd.

Je zou NAC kunnen slikken, sommigen zijn daarover te spreken. Ik merkte er weinig van.

Ik merkte zelf na een lange misbruikperiode dat ik me iets beter ging voelen na 6 weken.

Succes met eraf blijven! En recreatief gaan gebruiken na misbruik? Dat wordt een uitdaging..
je hebt een punt. Kan je terug naar recreatief gebruik na misbruik? Misschien maak ik me dit zelf graag wijs....
 

Zoraa

Wijs gebruiker
Het is de grootste valkuil, je blijft in cirkeltjes draaien. Ook de moeheid zal zo niet weg gaan. Als je lichaam in herstel zit en je gebruikt weer speed kun je als her ware weer helemaal opnieuw beginnen. Het beste voor jezelf is het HELEMAAL los laten van gebruik. Eet gezond slaap goed en sport. Dan kun je misschien over een paar maanden opmerken dat het alweer veel beter gaat. Het is gewoon zonde om zoveel moeite te doen en daarna als nog weer roofbouw te plegen. Ik weet uit ervaring dat het niet makkelijk is. Kan je wel zeggen dat ik zelf er een echte kick van kreeg toen ik al een paar weken helemaal niks meer gebruikt had. Wens je veel succes, hier op het forum zijn je al veel mensen voor gegaan. Er is veel over te lezen hier. Misschien dat die verhalen een steuntje voor jou kunnen zijn.
 
Bovenaan