Speed vs Coke

Chimera

Bewuste gebruiker
Het zal mss wel vaker zijn gepost.. Maar euh,

Ik krijg de laatste tijd nogal wat twijfels, ook bij het lezen van de berichten hier over pep. Zelf, en ik spreek niet uit ervaring omdat ik nooit coke heb gehad, klinkt mij coke zwaarder in de oren dan speed. Ik las bijvoorbeeld dat je speed gebruikt en dan over gaat op coke, je dan niet zoveel merkt. Dan zie ik dat toch wel als een stevig argument dat speed zwaarder is.

Wat zijn de verschillen tussen coke en speed op korte en lange termijn?? Ik leer steeds meer over speed en van al die dingen wordt ik ook niet echt vrolijk (behalve dan de werking :wink: ), nu was het mijn intensie ook niet om het zoveel te doen, en wellicht na wat ik nu allemaal weet ga ik ook wel behoorlijk minderen.

:rolleyes:

Mac...

Badass junkie
De uitwerking van pep is gewoonweg heftiger dan sos. Sos is wel verslavender dan pep. Maar het is alle twee gore troep in principe. Denk wel dat pep een grotere aanslag is op je lijf. Ook omdat je echt niet meer kan slapen en eten is zoo moeilijk. En bij sos lukt me dat over het algemeen nog wel.

Chimera

Bewuste gebruiker
Hey Mac,

Dat laatste heb ik dus niet, ik slaap goed, eet prima, geen knarsetanden. het geeft me in de normale uren die iedereen wakker is, de energie die ik 'nodig heb". Wellicht ben ik onder de verkeerde toestand begonnen, namelijk een 2 a 3 weken durende futloosheid, en ik me niet weer zo wil voelen. Ik ken nu zeggen dat ik het inderdaad domweg elke dag doe, maar het ligt er maar en lijkt steeds meer aandacht te willen ondanks het feit dat ik steeds meer narigheid hoor.

:rolleyes:

Mac...

Badass junkie
Klinkt niet goed. Je bent al echt heel erg richting verslaving heen aan het gaan. Als je er niet tegen kan dat je het in huis hebt, haal het dan niet in huis. Als je nog niet verslaafd bent zul je ook niet de drang hebben om persé nieuwe te moeten gaan halen. Ik weet niet hoe veel je normaal snuift in een weekend, maar als je recreatief wilt blijven gebruiken raad ik je aan om alleen die hoeveelheid te halen voor het weekend. En niks erbij halen tot vrijdag. Ook niet al op donderdag gaan halen, want dan val je te snel terug in je patroon.

Nog beter is natuurlijk helemaal stoppen, maar dat zal wel net iets te veel van het goede zijn.

Chimera

Bewuste gebruiker
Ik doe het niet alleen in het weekend he.. Daarom was mijn eerste vraag ook wat de negatieve kanten waren op lange termijn. En dan dus niet het niet eten, niet slapen etc. Iemand vertelde dat het op den duur je botten ook aanvreet? :rolleyes: Hersencellen heb ik toch al weinig dus een paar meer of minder merkt niemand :tongueout:

Mac...

Badass junkie
Daarom raad ik je aan om het alleen in het weekend te doen. Heel veel lichamelijke klachten op lange termijn ontstaan juist ook door het niet eten en slapen. Speed vreet zo'n beetje alles in je lijf weg en omdat je niet eet en slaapt krijgt je lichaam niet de kans om zich te herstellen.

Chimera

Bewuste gebruiker
Ja maar.. nogmaals...

Ik eet elke dag gewoon, ik drink sowieso altijd al vruchtendrank daar is niets aan veranderd, voor de zekerheid heb ik dan ook nog vitamine pillen elke dag, ik slaap goed.

Neemt nie weg dat ik wellicht wel wat kalmer aan mag doen, maar het argument dat ómdat je niet eet etc je lichaam de kans niet krijgt om te herstellen is niet aan de orde. Misschien nóg niet, maar misschien blijft het wel zo. Dunno..

Ik heb nog een beetje speed, en de bedoeling is om inderdaad dan even een week zonder door het leven te gaan :sunglasses:

Mac...

Badass junkie
Tja dan zijn het nog voornamelijk je hersencellen, maar als je dat ook niet boeit. Waarom ben je nou zo'n lastig geval, op dit moment weet ik ff niet welk advies ik je moet geven, maar ja denk ook niet dat je als verslaafde wilt eindigen, want dan heb je nog echt een kut leven voor de boeg. Vroeg of laat moet je toch de prijs betalen.

Mac...

Badass junkie
Als heel veel negatieve aspecten van het drugs gebruiken voor jou afvallen is het moeilijk om het je echt af te raden. Natuurlijk zijn de wel redenen zat, maar je hebt je lichaam nog steeds helemaal onder controle. Je bent niet persoonlijk lastig, maar je hebt een probleem waarop het lastig replyen is. Maar geef me een weekje en misschien heb ik dan wat meer inspiratie opgedaan.

Chimera

Bewuste gebruiker
Dan begrijp je misschien mijn tweestrijd.. Ik weet ook wel dat het schadelijk is, maar de standaard negatieve effecten zijn er niet, daarom weet ik het allemaal niet meer. Ik wil wel voor mezelf zien dat ik het ook echt wel zonder ken, daarom ook als het laatste op is, even sowieso een weekje speed op non actief zetten.

Thanks

BacingsPen

Badass junkie
Wat heb je te verliezen als je een maand helemaal niet gebruikt? Ik vermoed dat je dan na een tijdje wel zoiets zult hebben van ik wil toch echt wat gebruiken nu! Zoja dan ben je toch al verslaafd aan het raken. Zo nee, dan is er niks mis mee een maand gestopt te zijn :)

Chimera

Bewuste gebruiker
Njah nou.. In het weekend neem ik wel ff wat meer. Maar dat heeft als enige reden: muziek. Ik hou ervan om s'nachts door te werken aan muziek, en aangezien dat nummero uno is hiero, wil ik niet weer die gemoedstoestand als die 2 a 3 weken krijgen, en al helemaal niet in het week-end, want dat is beat-end.

Ja.. Ik zeg het zelf al.. Wellicht beperken tot het weekend, maar de eerste tijd zal het niet in de buurt moeten liggen, want dat ken ik nu wel :rolleyes: Geef het wel aan een collega, die het me voor het weekend passed :grin:

Ik heb nu even liiive op het forum de oplossing gevonden :sunglasses:

Chimera

Bewuste gebruiker
nee ik heb het niet nódig op het werk, maar ik werk er wel fijner door, maar het was niet mijn opzet, en zal het ook niet blijven doen als ik ga werken. Ik werk in een distributie centrum in de 3 ploegen.

Ik zei dakut aan een collega zal geven door de weeks, zodat het doordeweeks niet om aandacht schreeuwt hier op het bureau :confused:

Mac...

Badass junkie
ja oke, maar dat is heus niet het grootste probleem.
Merk bij mezelf dat ik er nogal lui van word de rest van de week. Nu ik ff clean ben, ben ik bv altijd voor de wekker wakker, heb geen last van oververmoeidheid en voel me simpelweg beter. Ook mijn sociale contacten lijken er op vooruit te gaan en bovendien zie ik er ook beter uit. Allemaal die gare freakbulten zijn aan het verdwijnen, dus tja, voor mij reden geneog om het gewoon relax aan te doen.

Chimera

Bewuste gebruiker
Tja... ik heb nu 4 dagen niets gehad.. En eigenlijk ben ik terug bij af, ik heb gewoon niet zoveel fut meer, heb 1.5 a 2 maanden geen film gekeken gewoon, omdat ik energie had voor muziek, maar de films spelen alweer zo goed als elke avond in mijn dvd spelertje. Beetje half op bed hangen in de avond. Ik ken nog wel wat melden maar dat zal wel heel raar overkomen :rolleyes:

Ik ken wel zeggen dat ik het mis.. :(

Ikke ga douchen...

Bovenaan