Speedgebruik!

Justinan

Newbie
Hoi,
Ik rook al 2 jaar wiet, ik ben nu 16.
Ik kan hier makkelijk afkomen en dat stelt mij dan ook gerust. ik rook niet en drink haast niets.
Nou doe ik heel af en toe speed met pauzes* van een maandje of 2, ik vraag me af of het dan erg is of ik het doe, en ik weet voor de bijdehante mensen het is altijd erg, maar ook echt schadelijk, veel schade bij minimaal gebruik?
Moet ik oppassen voor verslaving?
Ik wil hier erg mee oppassen en vroeg me dus af, of je verslaafd kan worden na minimaal gebruik, of het schadelijk is voor je neusschot na een paar keer, en of ik er beter vanaf kan blijven als het toch extreem schadelijk is.

Aub, wel serieuse antwoorden van iemand die er verstand van heeft.

Dankjewel alvast

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hallotjes,
Ik ben bijna 18 jaar en ik heb een tijd geleden eventjes aan de speed gehangen,
Daarom ga ik het je ook afraden op jonge leeftijd.
Ik ben er wat te ver mee doorgegaan en ik ervaar nu nog steeds nare gevolgen ervan.
Om eens af en toe te gebruiken is niet erg, al raad ik het ook niet aan.

Na een paar keren zal je neus niet echt schade ondervinden.
Ik kan niet oordelen hoe snel jij verslaafd eraan geraakt,
Maar na een paar keren is de kans minder groot.

Ga het niet gebruiken als je je bijvoorbeeld slap voelt of moe bent,
Of omdat je geen zin hebt in school.
Verslaving schuilt in een klein hoekje,
Maak er geen gewoonte van en hoe het goedje voor speciale gelegenheden. (feestjes etc.)

Have fun !

Justinan

Newbie
thanks, daar heb ik wel veel aan.
gewoon heel af en toe gebruiken, en als ik er meer zin in krijg, niet nemen

fdunk

Newbie
Ik kan het alleen maar afraden op zo'n jonge leeftijd. Ik heb drugs pas op latere leeftijd ontdekt (+20) en ik ben daar heel erg blij mee. Je hersenen zijn uitgegroeid en mede daardoor kan je ook betere en verstandigere beslissingen nemen.

Je kan hoog en laag springen dat dat niet het geval is, maar wijsheid komt echt pas met de jaren (en dat zul jij ook kunnen zeggen als je ruim in de 20 bent).

Smokey046

Bewuste gebruiker
fdunk zei:
Ik kan het alleen maar afraden op zo'n jonge leeftijd. Ik heb drugs pas op latere leeftijd ontdekt (+20) en ik ben daar heel erg blij mee. Je hersenen zijn uitgegroeid en mede daardoor kan je ook betere en verstandigere beslissingen nemen.

Je kan hoog en laag springen dat dat niet het geval is, maar wijsheid komt echt pas met de jaren (en dat zul jij ook kunnen zeggen als je ruim in de 20 bent).

Volledig mee eens, ik ben wel nog geen 20 maar ik voel de wijsheid al mijn richting op komen :tearsofjoy:

Bovenaan