Speedverslaving hardnekkig

Fluffy

Newbie
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje de verhalen en ervaringen op dit forum en wil nu graag zelf in contact komen met iedereen die ook willen stoppen met hun speed-en/of ritalingebruik, maar net als ik ervaren dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Het doorbreken van patronen, vicueuze cirkels en jarenlange gewoonten is verschrikkelijk moeilijk, en ik zou graag van gedachten wisselen met mensen die dit ook zo ervaren. Je wilt er vreselijk graag vanaf, je walgt van jezelf en je eigen zwakte, probeert alles om het anders te doen, maar wat je ook probeert het lukt niet. Wat ik maar niet begrijp is, als je zo graag wil stoppen en iets je leven zo verpest en beheerst, waarom het dan toch niet lukt? Ik ben dag in dag uit in gevecht met mezelf omdat ik iets doe terwijl ik het niet wil doen maar het toch niet kan laten. Dat heet verslaving, zo ver was ik ook al. Zijn er mensen die dit herkennen en zich ook zo dodelijk eenzaam voelen in hun strijd?? Reacties, ervaringen en adviezen zijn zeer welkom. Alvast bedankt. :wave:

Oom Klaas

Badass junkie
Pak je witte sloper en gooi hem 't huis uit, sla iedere dealer die jou verkoopt op z'n bek en doe het niet meer.

psych-out

Bewuste gebruiker
ik begrijp wat je bedoeld, ik ben gelukkig met die rotzooi gestopt, voor een tijdje toch.
maar ik heb dat ook met wiet, ik rook iedere dag wiet en zie ook in dat ik moet stoppen.
voor het een echte verslaving word. maar waarom stoppen, het is slecht maar ik zie ook
niet in waarom ik zou moete stoppe. maar een wiet verslaving is belangen niet zo erg als een speed verslaving. Ik denk niet dat ik je echt heb kunnen helpen maar er zullennog wel wat reacties komen.

succes ermee :wave:

Oom Klaas

Badass junkie
LSDmathXtc zei:
ik rook iedere dag wiet en zie ook in dat ik moet stoppen.
voor het een echte verslaving word. maar waarom stoppen, het is slecht maar ik zie ook
niet in waarom ik zou moete stoppe. maar een wiet verslaving is belangen niet zo erg als een speed verslaving.

In hoeverre is een wiet verslaving minder erg als een speed verslaving?

psych-out

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
LSDmathXtc zei:
niet in waarom ik zou moete stoppe. maar een wiet verslaving is belangen niet zo erg als een speed verslaving.

heb je wel een punt maar, ik vind toch dat wiet minder schadelijk voor het lichaam is
dan speed. een verslaving is in beide gevallen erg maar op drugs niet.
wiet is toch een softdrugs
en speed een harddrugs

Oom Klaas

Badass junkie
LSDmathXtc zei:
Oom Klaas zei:
LSDmathXtc zei:

heb je wel een punt maar, ik vind toch dat wiet minder schadelijk voor het lichaam is
dan speed. een verslaving is in beide gevallen erg maar op drugs niet.
wiet is toch een softdrugs
en speed een harddrugs

Daar heb je gelijk in, speed is slopender voor je lichaam. En natuurlijk gaat je lichaam wennen aan 't stofje, de lichamelijke verslaving die bij wiet gelukkig niet is.
Maar als ik zelf de 2 verslavingen (die ik ook alle 2 heb meegemaakt) moet gaan vergelijken vind ik het geestelijk gezien echt even heftig.
En soft/harddrugs daar doe ik niet aan mee, ik vind wiet even slecht/slopend als speed.
Dan niet lichamelijk maar geestelijk.
Softdrugs is slechts een benaming zodat blowers door kunnen roken omdat het toch "maar" softdrugs zijn. :openmouth:
Maar da's mijn mening :P

Fluffy

Newbie
Harddrugs en softdrugs vind ik heel betrekkelijk, bv mensen die zeggen 'ik blow alleen maar' of ik drink alleen maar, ik denk dat alcohol harddrug nr.1 is, waar wereldwijd meer mensen aan verslaafd zijn dan wat voor drug dan ook, maar omdat je het gewoon legaal in de supermarkt kan kopen en sociaal geaccepteerd is houden de mensen zichzelf voor de gek. Alcohol is de meest gevaarlijke en slopende drug die is er is, en de valkuil is dat men het niet als zodanig ziet. Mensen die zien je als junk als je af toe een lijntje neemt maar zichzelf wel in het weekend(en vaak ook door de week) een slag in de rondte zuipen. Omdat het in de supermarkt te koop is en niet strafbaar is om met drie kratten in je winkelwagentje rond te lopen kan het toch zo erg niet zijn??? Ik persoonlijk vind alcohol ook een harddrug, en misschien wel de meest verslavende die er is.( Ik spreek uit eigen ervaring )Dus begrijp me niet verkeerd ik hou zelf ook wel van een biertje (wel meer dan 1) maar ik zie het nou eenmaal wel zo. En blowen is in principe niet echt een harddrug, maar ik ken gasten die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat blowen, ze zitten in hun eigen wereldje en zeggen zelf dat ze niet meer zonder kunnen. Voor hun is het dus zo onschuldig niet. Dus de scheidslijn tussen hard-en softdrugs vind ik heel relatief, het is maar net waar jij de meeste problemen mee ervaart. :stoned:

Ik maak ongeveer hetzelfde mee. Ik denk soms dat ik gewoon kan stoppen zonder meer maar weet wel dat de realiteit anders is. Tja, wanneer ging ik weer stoppen? januari, februari, vorige zomer...? Binnenkort maar uiteindelijk staat er alweer een nieuwe zomer voor de deur en wat is er veranderd? :rolleyes: vanalles weer beleefd maar nog niet gestopt.
Ik vraag me ook dikwijls af of er nog mensen zijn die hetzelfde meemaken?
Ik zou ook zot worden van de gedachte: het brengt me enkel in de problemen, dieper en dieper en meer en meer en weet het en zie het. Waarom doe ik dat dan nog? :angry: wat stom en idioot en voor velen slaat dit nergens op. Awel, voor mij ook niet :tearsofjoy:
Ik heb nog niet veel nuttig geschreven maar misschien helpt het je om te weten dat je niet alleen bent. Misschien volgen er nog nuttigere berichten, maar het zal niet meer voor nu zijn.
Straks om 6u15 wekker en soms hoor ik hem zelfs niet meer... Gevaarlijk als je moet gaan werken dus ga ver pc uitzetten.
Sterkte en uiteindelijk komt het wel goed met jou ze!!!

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
de detox gaat makkelijker met een extra dempend middel en een rustige omgeving ( donkere kamer)

als je daar doorheen bent zijn kopjes koffie+ peukjes wel genoeg om af en toe te pieken.

voorbeelden van dempende middelen : valdispert Rust extra sterk, zyprexa( vraag je arts- het is wel geschikt om de hyper gedachten iets te onderdrukken na een amf binge),diazepam ( idem, maar van ander type), hop thee, en last but not least : vezelhenneptoppen.je wordt er niet stoned van , maar het dempt angst een beetje.

je lichaam is gewend aan pep
laat het lichaam even wennen aan demping , en doe zelf de rest.

als je van het paard valt , klim er weer op .
falen is geen excuus om niet door te zetten.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Oom Klaas zei:
[

Daar heb je gelijk in, speed is slopender voor je lichaam. En natuurlijk gaat je lichaam wennen aan 't stofje, de lichamelijke verslaving die bij wiet gelukkig niet is.

Tolerantie heeft niets met een lichamelijke verslaving te maken! Je lichaam went net zo goed aan wiet, ook daar heb je na een tijdje meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.

Je krijgt bij het afkicken van speed geen lichamelijke ziekte verschijnselen zoals bij heroine en alcohol. Pas dan spreek je van een lichamelijke verslaving!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Als je genoeg van jezelf houd is stopppen eigenlijk heel erg makkelijk.
De omstandigheden helpen ook mee, iemand die alles heeft verloren en al instabiel is zal het zwaarder krijgen.

Persoonlijk gaat het me makkelijk af, gelukkig is de lekkere dex ook ff op !!!

WHAHWHAWHAWHAHWHAEWA.

:tearsofjoy:

:hearteyes:

:wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
volhouden ... tot me therapie voorbij is.

:hearteyes:

dan ga ik weer blowen en hopelijk gewoon een pil nemen van de doktor ... dexetrine 10 mg

:wink:

candise

Experimenterende gebruiker
ben zelf nu al een jaar of 10 van de speed vanaf, was echt verslaafd , spoot zo een 10 gram per dag, gelukkig ben ik er vanaf maar ik ben dikwijls met mijn kop tegen de muur gelopen, dat ik echt wilde stoppen maar dat het me gewoon niet lukte, gewoon de simpelste dingen gingen niet zonder speed, opstaan dat deed ik gewoon niet, of het moest zijn dat ik echt zeker wist dat het voor speed was te halen dat ik uit mijn bed kwam.
Heb verschillende malen in de sleutel gezeten, maar dat hielp voor geen meter, moment dat je buiten komt is het eerste wat ik ging doen speed kopen, op de duur wilde ik niet meer stoppen omdat het me toch gewoon niet lukte dus besloot ik om gewoon te blijven doorgebruiken.
was minder deprimerend voor men eigen ego.
Hoe ik eruiteindelijk toch van af ben geraakt ? door te verhuizen, ongeveer zo een 50 km verder en in een stad waar je gewoon geen speed kan kopen, of het moet rommel zijn.
Dat wist ik dat moment niet maar dat was natuurlijk goed meegenomen.
En ook het feit dat ik mijn vriend ben tegengekomen, verliefd zijn is net zo leuk als speed gebruiken. Maar ondanks het feit dat ik al zolang ben gestopt mis ik nog steeds mijn speed, niets kan je het gevoel teruggeven, nuchter dan, ... dus ja, daarmee heb ik leren leven , probeer ik eigenlijk nog steeds, succes alvast

unique

Bij alles in het leven. Bij elke soort verslaving werkt het hetzelfde. Je bent gewend aan de speed en je lichaam baseerd nu zijn 'balans' op de speed. Wanneer je hem dus geen 'brandstof/speed' toediend raakt het van slag. Het weet niet meer te functioneren. Maar net als toen je nog niet verslaafd was dat je lichaam aan de speed moest wennen zal je lichaam ook kunnen wennen aan een leven zonder speed. Dat duurd dan ook weer even. Het is een reactie van je lichaam van 'Er veranderd iets, dat wil ik niet, ik bied weerstand'!

Dus je moet het proces begrijpen en begrijpen waarom je je dus verzet tegen het stoppe

weyoun22

Bewuste gebruiker
De moeilijke (maar verstandigste) manier:

Stoppen, een vorm van professionele hulp inroepen die je handvaten bieden om je problemen aan te pakken. Naast het stoppen met de speed zelf moet je jezelf ook bewust zijn waarom het bij jou nou niet goed is gegaan. Het vluchten voor een probleem/gedachtengang of een trigger in een setting waarvan je jezelf niet van bewust bent kan keer op keer weer het sneeuwballetje naar die oude drang in beweging brengen. NIet alleen moet je zoveel mogelijk die triggers ontwijken in het begin, je moet ook leren omgaan met die oude drang als die weer even zijn kop op steekt. Het kan erg lastig zijn om hier allemaal alleen uit te komen.

De makkelijke (maar niet aan te raden) manier:
Cold Turkey stoppen met speed en een tijdlang stevig drinken op avonden dat je normaal aan de pep ging. Na een paar weken zijn de trekmomenten in pep al stukken minder geworden en kun je stoppen met drinken. De kans op terugval is wel groter omdat je je problemen niet hebt aangepakt.

candise

weyoun22 zei:
De makkelijke (maar niet aan te raden) manier:
Cold Turkey stoppen met speed en een tijdlang stevig drinken op avonden dat je normaal aan de pep ging. Na een paar weken zijn de trekmomenten in pep al stukken minder geworden en kun je stoppen met drinken. De kans op terugval is wel groter omdat je je problemen niet hebt aangepakt.
moest ik dat gedaan hebben was ik nu gegarandeerd een alcoholiste, ik gebruikte dagelijks speed, spoot het, ging dus niet meer uit, en gebruikte de ganse dag en nacht door , ik ben eerlijk gezegd ook op het lumineuze idee gekomen hoor om het één met het ander te vervangen, ik heb mijn speed vervangen door bruin, zo kon ik en slapen en van de speed afblijven ...

Bovenaan