1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Speedverslaving??

Discussie in 'Speed' gestart door Senna88, 6 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Senna88

Senna88 Newbie

Hallo, ben nieuw hier!
    Kort wat over mezelf. Vrouw, 30 jaar, relatie, goede baan, huis, 2 kinderen en dus sinds 3,5 jaar gebruik ik drugs.

Het begon 3,5 jaar geleden op een hardstyle feestje met een vriend, mijn eerste halve xtc pilletje, geweldig natuurlijk! Op dat moment wat problemen in de familiaire sfeer dus dat pilletje kwam op het 'goede ' moment, heerlijk je hoofd leeg. Mijn tweede keer was 5 maanden later, mijn derde keer 2 maanden later. Ik gebruik sinds 1,5 jaar ook zo af en toe sos/pep/m en 4f. Maar die pep dat is een dingetje aan het worden ben ik bang.

Ik ga nu elke 3 à 4 weken naar een feestje en gebruik dan eigenlijk altijd pillen en pep. Ik had sinds 3 weken nooit buiten een feestje om gebruikt.... Nu wil het geval dat ik moe was.... drukke baan .... kinderen... sporten ... etc etc. Dat ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Voor mijn gevoel heb ik het goed op de rit.... maar als ik dit lees lach ik mezelf keihard uit.... maar wat nu? Vind het zo lastig. Ik heb over 7 weken volgend feestje en ik ga echt proberen tot die tijd niks te gebruiken.

Dit van me afschrijven voelt al goed. Ik hoop wat tips/ ervaringen van mensen te horen waar ik wat aan heb.

Bedankt alvast!

2. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Volgens mij is er niets aan de hand zolang “de rest van je leven” geen last heeft van je pepgebruik. Ik kan natuurlijk makkelijk praten want ik heb geen verantwoordelijkheden zoals kinderen of een baas waar ik voor moet werken. Ik doe maar wat en dat al 20 jaar lang. Dat gaat gewoon goed. Een tevreden gebruiker is geen belastingontduiker.

Bas, Mother of an angel en Senna88 vinden dit leuk.
  3. Pepgebruik speciaal houden is in mijn ogen beter dan er een gewoonte van maken. Serieuze pauzes van 2 maand tussen je gebruik is voor je eigen natuurlijk het beste. Speed is een goedje wat er zo insluipt, je zit er zo ieder weekend aan of vaker.

TeeJay, Techneut, Senna88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. psycel

psycel Experimenterende gebruiker

Ik zou het gebruik van pep bij feestjes laten en niet gebruiken om het dagelijks leven makkelijker te maken.

Een collega van mij heeft precies het zelfde gehad als wat jij beschrijft en dat ging van af en toe een puntje naar sochtends een lepeltje pep door de koffie roeren. Ik raad je aan om het niet zo ver te laten komen, het gebeurt sneller dan je denkt.

Senna88 vindt dit leuk.
  5. psycel

psycel Experimenterende gebruiker

Wat je overigens ook zou kunnen proberen is een keertje alleen naar een feestje te gaan met de intentie nuchter te blijven.

Doordat je op ieder feest aan de xtc en pep gaat creëer je voor je zelf het idee dat je zonder niet kunt feesten. Geloof me, dit kan zeker weten wel.

Waarom je dan alleen zou moeten gaan? Dan zijn er ook geen vrienden die je overhalen wél te gaan gebruiken.

Bas en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Goede tip! Toen ik de eerste keer 100% nuchter naar een festival ging zag ik er van te voren ook tegenop. Met het groepje waar ik de laatste jaren mee festival hebben we óf altijd een slaaplek vlakbij of een echte BOB. Van te voren afgesproken en echt 100% BOB. Ook geen 1 biertje of een trekje van een joint. Dan is het ooit eens jouw beurt. Als je je verwachting of instelling er op aan past is het echt wel leuk!
    Je kijkt heel anders naar de feestvierders, kan onbevooroordeeld naar de verschillende soorten druggies kijken, normale gesprekken voeren, lekker eten op het festival! Ook krijg je vanzelf contact met andere BOB’s. In gesprekken met drugsgebruikers word je steeds lovend geprezen dat je écht BOB’t. Daar is echt veel respect voor. Je maakt echt veel meer mee als je nu hter bent. Anders maar wel veel meer.
    Nadeel is wel dat je aan het eind moe wordt.. Anders moe als na drugs. Na drugs moe zijn heb je vaak nog wel de iets te doen of te lopen. Moe zonder drugs wil je eigenlijk niet laat naar huis. Voordeel van BOB zijn is dat JIJ rijd! Dus gaan we naar huis als ik dat wil. Met enig overleg van te voren en tijdens het festival natuurlijk.

Senna88, Game&Watch, KropSla en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Senna88

Senna88 Newbie

Dankjewel voor jullie reacties! Tussen mijn oren weet ik dondersgoed hoe het zit... Afgelopen vrijdagochtend puntje gepakt om de dag door te komen, en zaterdagnacht feestje gehad met pep pillen en sos.... zucht!

Nu natuurlijk dinsdag en uiteraard een dip! Mijn volgende feest is 23 februari, met mezelf wederom afgesproken tot die tijd niks te gebruiken. Ik ga het écht proberen!

In onze vriendengroep zitten een aantal mensen die niet gebruiken en dus altijd de BOB zijn, daar ook geen problemen mee hebben. Nuchter een feestje doen is nu nog een stapje te ver.... maar van de zomer zeker keer overwegen

De Dunne vindt dit leuk.
  8. Volgens mij wil jij helemaal geen punt achter je gebruik zetten (hehe leuke woordspeling he :mrgreen:). Achja jouw leven jouw keuzes toch. Naar mate je gebruik toeneemt, kom je er vroeg of laat wel achter wat voor schade het aanricht :rolleyes:.

psycel vindt dit leuk.
  9. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Vokgens mij wil iemand die een dergelijk topic post dat diep van binnen wel. Als er geen zorgen waren of iemand niet zelfkritisch was zou die behoefte er niet zijn.

Goed dat je een beginnend verslavingsprobleem erkent TS. Hier is motivatie/wilskracht echt belangrijk. Op lichamelijk vlak is pep een vergevingsgezind middel, het is de mentale verslaving die je echt niet moet willen, want dan zit je eraan vast. Zorg anders dat je geen pep in huis hebt tot aan het geplande moment van gebruik, zoals een feestje. Succes!

StimsalaBanne en ToetjesMonster vinden dit leuk.
  10. Senna88

Senna88 Newbie

Bedankt voor je reactie!

Helemaal een punt achter zetten wil ik ook niet . Ik wil er verstandiger mee omgaan. En ik merk dat ik daar de laatste tijd moeite mee heb. Ik keur recreatief gebruik van verdovende middelen ook niet af. Ik merk alleen aan mezelf dat ik de laatste 1,5 maand moeite heb met het plannen van de frequentie van gebruik. En dan ga je googlen en zoeken en dan kom je bij een forum uit waar het fijn is ervaringen te lezen en te delen.

Roze Olifant en acht.zes vinden dit leuk.
  11. Lijkt me een heel verstandig idee om tot je volgende feest niks te gebruiken. Geeft veel vertrouwen als dat lukt. Succes! Was het je gelukt om ervan af te blijven (op je afgelopen feestje na) sinds je originele post?

Ik heb zelf kort geleden voor het eerst speed gebruikt en ben het zeker van plan om vaker te gaan doen, maar ik ben wel van plan om ook om de zoveel tijd gewoon een lange periode niks te gebruiken, o.a. om te kijken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Daarna kan je dan denk ik bewuster afwegen of je gebruik nog acceptabel/recreatief is of dat je er iets aan moet veranderen.

Senna88 vindt dit leuk.
  12. Senna88

Senna88 Newbie

Nu 9 dagen niks gebruikt! Poeh... ben ik al heel blij mee. Ik wil drugs gewoon alleen gebruiken op feestjes. Wat me dus ook lange tijd gelukt is, tot dat ene moment van thuis gebruik. Verraderlijk spulletje hoor dat pep. Zeker als je het snuift. Slikken is minder verslavend omdat je hoofd de link niet legt tussen het moment van slikken en tijden later het fijne gevoel. Snuiven is daarnaast stuk verslavender . Je schuift en vrijwel direct voel je je 'goed ' Je hoofd is niet gek en legt die link meteen. En dat is dus funest.

Ik ga iig tot komend weekend niks gebruiken, dan zit ik op 2 weken, tuurlijk wil ik tot mijn volgende feestje niks gebruiken. Maar als ik in mijn hoofd kleinere stapjes maak, merk ik dat ik dat beter volhoud. Dus vandaag dag 9 op naar 2 weken. Om dan naar 3 weken te gaan. Etc etc.

TeeJay vindt dit leuk.
  13. Senna88

Senna88 Newbie

Ik kan alleen maar zeggen: pas op jongen! Tis heerlijk spul maar een echte sluipmoordenaar. Succes met uitvogelen wat voor jou werkt!

IkHoefGeenCokeAlsIkPepsi vindt dit leuk.
  14. ☆to_the_moon_and_back☆

☆to_the_moon_and_back☆ Experimenterende gebruiker

Ik herken het wel! Ik ben opzoek gegaan naar wat anders om de vermoeidheid tegen te gaan. Ik kwam uit bij spirulina of Guarana allebei op natuurlijke basis. (staat o.a geschreven in het boek uitjebol.. .Zo kan je lekker knallen op je feestjes en toch lekker door de weeks de vermoeidheid tegen gaan!

Senna88, AphexTwin en ToetjesMonster vinden dit leuk.
  15. Green

Green Experimenterende gebruiker

Hoi Senna88,
    Ik vroeg mij af hoe het nu met je is en of je na je laatste berichtje van 21 januari hebt kunnen volhouden niet te gebruiken??

Ik ben een 41jarige zware speedsverslaafde dus wat ik nu ga zeggen zou zomaar, voor je het zelf beseft, eens werkelijkheid kunnen worden.

Ik ga beginnen met te zeggen dat ik denk dat je niet hebt kunnen volhouden niet te gebruiken tot het volgende feestje 7weken verder. Ik hoop dat ik mis ben maar ik vrees van niet.
    Ik herken in je verhaal dingen die ik ook meegemaakt heb. 1)Beginnen snuiven op feestjes die je ingeplant hebt 2)feestjes gaan inplannen om te kunnen snuiven 3)de vermoeidheid door het snuiven in het weekend opvangen door op maandag ook eens te snuiven... tuurlijk waarom zou je niet scherp naar je werk willen gaan toch? 4)later nog andere week-werkdagen snuiven omdat je merkt niet goed meer te functioneren op werk en thuis voor de kindjes... 99) Verslaafd...

Moest ik van jou zijn ik zou niet alleen "uitkijken" met je speedgebruik, ik zou er onmiddellijk mee te stoppen,nu het nog kan. Het zal al moeilijk genoeg zijn!!
    Ik ben geen deskundige of dokter,ik heb wel zo een 25tal jaar ervaring met eigen gebruik en gebruikers om mij heen... Ik heb het beleefd,gezien, gevoeld, meegemaakt...Ik weet waarover ik praat.
    En nog eens,ik hoop echt dat ik mis ben maar ik zie in jou een potentieel speedverslaafde!!! En geloof mij,dat wil je niet!! Lees gerust mijn levensverhaal hier op het forum, mee helpt het je om snel te stoppen!

Groetjes.

Syl, Senna88 en psycel vinden dit leuk.
  16.  
  17. Hoi er staat wel nieuwbie bij mijn naam maar in de middelen ben ik dat zeker niet. Maar ik herken mezelf in jouw verhaal, eerst op 'n feestje of party. Nu ben ik 45 en gebruik bijna elke dag speed. Ga een x per week 20 euro halen en doe daar precies een week mee. Niemand heeft iets in de gaten en ik ben hierdoor minder futloos en deprie. Maar dat is nu juist het probleem, ik functioneer denk ik alleen met. Huishouden afspraken etc. Maar als 't er niet is lig ik futloos in een rommelig huis op de bank. Probeer 't echt als recreatie middel te gebruiken. Ik heb wel adhd en autisme dus wordt er ook rustig en minder chaotisch van, maar dat kan ook een smoesje zijn. Liefs An

18. Bas

Bas Wijs gebruiker

De titel onder je naam is afhankelijk van de hoeveelbeid berichten die je post. En niet van je gebruik, haha. Maar je vind jezelf dus geen 'newbie' met dagelijks speed gebruik, maar eerder wat anders?

Ik hoop dat dat recreatieve gebruik er nog inzit bij je en mogelijk is, ik zelf denk van niet. Je maakt inderdaad snel smoesjes om te gebruiken en omdat toch niemand dit merkt, heb je alle ruimte en tijd om drugs tot je te nemen.

Ben je depressief, momenteel? Omdat je zegt dat je door speed minder depri bent. Drugs gebruik is gewoon niet oke als je depressief bent. Dat maakt het alleen maar erger. Je zegt zelf al dat je je dagelijkse taken oversla en drugsgebruik op plek 1 zet.

Ga speed eens even niet gebruiken ipv dagelijks, gooi het even om, vertel de rest over je situatie. Zoek hulp bij een huisarts voor je ADD en autisme en praat met iemand anders over je depressiviteit

Green vindt dit leuk.
  19. Senna88

Senna88 Newbie

Dankjewel voor je reactie! Mijn speedissue gaat de ene keer beter dan de andere keer. Soms gebruik ik het 3 keer in de week waarvan bijvoorbeeld 2 stapavonden en een keer op een woensdagochtend omdat ik het niet laten kan en omdat het zo makkelijk het huis schoonmaakt.... verder functioneer ik prima. Werk/ gezin/ sport/ vrienden. Maar ik wil het zeker nog steeds afbouwen naar alleen weekend gebruik en dan het liefst naar 1 keer in de 3 of 4 weken.... pfff ik vind het nog wel steeds een lastig dingetje hoor ... merk toch stiekem ook wel dat ik soms wat meer depri ben. . en weet niet goed of hey het speedgebruik is. Of dat het komt door problemen die af en toe weer opspelen in familiare sfeer...

Green vindt dit leuk.
  20. Syl

Syl Bewuste gebruiker

Alsof het over mijn eigen gebruik aan het begin van mijn verslaving gaat.
    Ik zie het als een soort van film voorbij schieten
    Ben nu dik 8 jaar verslaafd aan speed en nu 73 dagen clean.
    Geloof mij er komen steeds meer " redenen " bij waardoor je doorde weeks ook steeds meer gaat gebruiken .
    Door de speed put je je lichaam uit en je hebt toch je taken als moeder en je werk en dat moet draaiende blijven .
    Wees alstublieft verstandig en stop ermee nu het nog kan !!.
    Je geeft aan dat je toch wel merkt dat je soms wat meer depri bent geloof mij dat word alleen maar nog erger.
    Het lijkt zo onschuldig maar je bent al aardig op weg richting een verslaving .

Laatst bewerkt: 22 mei 2019
    AphexTwin, Green en TeeJay vinden dit leuk.
  21. Bas

Bas Wijs gebruiker

73(%) is wel echt een pracht getal, haha.

22. Syl

Syl Bewuste gebruiker

Ik vind hele prestatie :handok1::relieved:

Laatst bewerkt: 21 mei 2019
    Bas vindt dit leuk.
  23. Green

Lieve Senna, maatje ( Ja wij kennen elkaar ondertussen eh :))

Tuurlijk komt je eventuele depri gevoel door speed! Je worstelt met het idee om minder te gebruiken maar dat lukt moeilijk. Keer op keer (waarschijnlijk op maandag of dinsdag als de afkick intreed) word je geconfronteerd met je "falen" zoiets gaat wegen op de gemoedstoestand!
    Mijn idee is dat de problemen in de familiaire sfeer eveneens te "danken" zijn aan speed en niet andersom.
    Ik persoonlijk heb altijd genoten van mijn dagelijkse vriend,en nog.... maar ik word er mij ook steeds bewuster van dat het meer heeft kapot gemaakt en dat ik uiteindelijk helemaal alleen zal overblijven.
    Probeer hetgeen je jezelf oplegt ook voor elkaar te krijgen, en denk je het niet voor elkaar te krijgen? Leg het jezelf niet meer op. Het zal je innerlijke rust geven.

Heb je verder nog opkomende problemen? Ja, Het komt door de speed.

Succes maatje x

24. Green

Hey Syl,

Ik wil je eventjes feliciteren met je ondertussen 74ste cleane dag. Goed bezig!!!

Blijf goed opletten voor de loerende gevaren. Morgen, volgende week, volgende maand en de nog komende jaren!!

Hou vol...

25. Syl

Syl Bewuste gebruiker

Dank je wel ! :blushing:
    Ja dit is pas een klein begin en ik ben er ook nog lang niet .
    Kan hopelijk binnenkort terecht bij verslavingszorg voor verdere begeleiding .
    Maar het begin is gemaakt .

Green vindt dit leuk.
  26. Senna88

Senna88 Newbie

Bedankt voor je reactie! Wat goed van je dat je al zoveel dagen clean bent! Knap.

Ik zou speed zo graag willen gebruiken zoals je alcohol gebruikt ,gewoon recreatief . Ben van mening dat dat ook moet kunnen, of nou goed, ik wil dat kunnen.... nu 6 dagen niks gebruikt en volgend weekend een feestje, en dan wil ik wel gewoon paar puntjes kunnen nemen.... je kent het vast... Tis gewoon zo'n 2 strijd, ik wil gewoon graag op feestjes/ festivals wat gebruiken... maar t blijkt niet zo simpel . Bedankt voor je reactie in ieder geval , ik neem het zeker mee!

27. Senna88

Senna88 Newbie

Green schatje!! Bedankt voor je reactie, je weet, je bent echt een steun voor me, ook alles wat je met me deelt via pm! Thanx daarvoor!

28. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

@Senna88

Hoe gaat het ondertussen met je en met je afbouw v. speed?

Ik heb zelf ook perioden v. amfetamine misbruik gehad en imo zit de oplossing niet per se in het minderen en/of stoppen met stimulanten,, maar vooral in het doorbreken van patronen. Als dat je lukt, vermindert je gebruik automatisch.

Bij mij is dat gelukt door bv. mijn dagen anders te organiseren, waardoor ik nu efficiënter werk. Ik werk nog steeds gemiddeld 65 uur/week, maar als ochtendmens doe ik nu de taken waar ik enorm tegen op zie (rekeningen betalen, facturen opmaken, administratie in het algemeen) 's morgens. Zo ben ik daar voor de rest vd. dag van verlost en zit ik me daar niet meer druk over te maken tijdens de dag dat ik die dingen 's avonds nog moet doen terwijl ik moe ben en dan maar aan de uppers moet etc. Probeer erachter te komen wanneer je tijdens de dag het meeste energie hebt om dan onaangename klusjes e.d. te bundelen.

Er zijn zoveel kleine, maar slimme tips die je in je dagdagelijks leven kan implementeren die een groot verschil kunnen maken.

Succes!

29. Senna88

Senna88 Newbie

@AphexTwin

Bedankt voor je reactie. Dat doorbreken van patronen kan ik me inderdaad wel in vinden. Ik ben afgelopen week op vakantie geweest in het buitenland, en heb geen enkele craving gehad naar speed. Vakantie is natuurlijk een enorme doorbreking. Wel was ik in het begin van de vakantie wat prikkelbaar en wat chagarijnig, of dat kwam door toch het verlangen of dat het kwam door de enorme vermoeidheid en uitgeblust zijn weet ik niet.

Ik heb iig enorm genoten van mijn vakantie. Ben helemaal uitgerust en bijgeslapen, ook 3 kilo aangekomen haha, maar dat mocht wel. .. Nu alweer 1,5 dag thuis en nog steeds geen trek in pep. Ik hoop dat ik het volhoudt en dat deze onderbreking me helpt. Ik voel me iig uitgerust en bijgetankt van het drukke dagelijkse leven. Nu niet in dezelfde valkuil stappen.

Thanx voor je reactie

Roze Olifant en AphexTwin vinden dit leuk.
  30. Ben ik de enige die denkt dat je gewoon verslaafd bent?

- Willen minderen maar dat lukt niet
    - Meerdere malen per week gebruik
    - Uitgeput wanneer je niet gebruikt
    - Niet naar feesten kunnen gaan zonder te gebruiken

Ook zit je wanneer je even niet gebruikt op dit forum. Of je liegt tegen jezelf dat je niet gebruikt, of omdat je niet gebruikt ben je aan het fantaseren over de drug mbv dit forum.

31. Ik wil niet vervelend doen maar dit kun je als buitenstaander niet beoordelen lijkt mij? Je kunt vergelijkbare situaties meegemaakt hebben maar het verschilt alsnog per persoon.

Senna88 vindt dit leuk.
  32. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Als je goed gelezen had dan had je eerder in het topic ook gezien dat mensen TS er meermaals op wijzen dat er sprake is van een beginnende verslaving, sowieso heeft zij dit zelf ook helemaal nooit ontkend.

En op het forum zitten is natuurlijk niet perse ‘fantaseren over de drug’, hoe kom je daarbij? Het kan juist steun geven bij het minderen/stoppen.

Senna88, Eik en Tomkreeftenberg vinden dit leuk.
  33. Senna88

Senna88 Newbie

Jup wie weet heb je een punt, zou zo maar kunnen. Dat is de reden dat ik dit topic destijds gestart ben. De 1 heeft er meer ervaring mee dan de ander, ervaring heet dat. Je bent niet bats van het ene op het andere moment verslaafd, dr hangt zoveel tussenin, en wat voor de 1 een verslaving is is het voor de ander niet, verslaving of slechte gewoonte? Is het wel een slechte gewoonte? Wie beslist dat hé ?! Maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben, misschien ook niet

34. Senna88

Senna88 Newbie

Dankjewel! Het geeft me vooral veel steun en nieuwe inzichten!

Roze Olifant vindt dit leuk.
  35. ☆to_the_moon_and_back☆

ik overdag echt moe was en dacht: uhmmm 1 puntje pep dan en voor ik het weet had ik er 2 punten inzitten en ging die dag mijn huishouden als vanzelf, weg moeheid, dat was ff makkelijk. Laatste 2 weken om de 4 dagen pep gesnoven... nooit als ik werken moet, maar het is zo lekker energiek om de dag door te komen....

Herkenbaar....Ben ook ontzettend geneigd bij te pakken als je nog even door moet.

Je zou eens kunnen kijken naar spirulina, Guarana, vitamine C bruistabletten van supradine en/of matcha thee, Dat zijn dingen die mij enorm kunnen helpen door de vermoeidheid heen...

36. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Goeie tips imo.
    Sowieso is gezonde voeding de basis, eventueel aangevuld met voedingssupplementen idd.

Hoeveel gram Spirulina/dag gebruik jij btw? Ik heb poeder in huis en gooi zo’n 4 keer/week zo’n 2 gram door een smoothie ofzo.

37. ☆to_the_moon_and_back☆

Ik gebruik zelf tabletten van spirulina, een meestal afhankelijk van hoe ik me voel.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Speedverslaving
  1. Panda807
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    3.335
  2. TeknoKuttekop
    Reacties: