Speedy eigenaardigheden?

Kruisverstuiver

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Als ik speed gebruik kan ik ineens veel minder goed tegen pittig eten. Op de tong is het zelfs pijnlijk, maar dat zal vast ook met een verminderde speekselaanmaak te maken hebben.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die dit herkennen en ben ik benieuwd of jullie soortgelijke vreemde dingen ervaren onder invloed van wat snelle. Ben benieuwd!

StraatPiraat

Badass junkie
Hallo allemaal,

Als ik speed gebruik kan ik ineens veel minder goed tegen pittig eten. Op de tong is het zelfs pijnlijk, maar dat zal vast ook met een verminderde speekselaanmaak te maken hebben.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die dit herkennen en ben ik benieuwd of jullie soortgelijke vreemde dingen ervaren onder invloed van wat snelle. Ben benieuwd!
Een zure mat is als een carpet bomb.

De muren praten tegen mij in m'n slaap, ze zeggen dat ik naar de maan moet lopen om mijn dopje 13 terug te vinden

Brakka Mang

Badass junkie
Hallo allemaal,

Of de chemicaliën die je speeksel tijdelijk laat verdampen waardoor je papillen worden gefrituurd.

Edit: Ooh dat zei je zelf al haha

CuriousExplorer

DF-koning
Hallo allemaal,

Maar seks is dan weer interessanter.

😆

Kruisverstuiver

Een zure mat is als een carpet bomb.
Zure matten eet ik überhaupt niet, desastreus voor het gebit! Maar kan me er wel iets bij voorstellen.😵
De muren praten tegen mij in m'n slaap, ze zeggen dat ik naar de maan moet lopen om mijn dopje 13 terug te vinden
Zo te lezen heeft Apollo 13 een diepe indruk op je gemaakt.

Wat ik eens had, was dat de muren voortdurend een cryptische zin/tekst bleven herhalen. En dan bedoel ik iets als "de geit is gemolken".
Voelde best onheilspellend. Alsof er iets ergs stond te gebeuren, of net gebeurd was.

je moeder

Wijs gebruiker
Hallo allemaal,

Door het "vasten" worden je smaakpapillen gevoeliger. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Want als ik weer begin te eten na 1 of 2 nachten dan smaakt alles veel intenser/lekkerder.

Kruisverstuiver

Door het "vasten" worden je smaakpapillen gevoeliger. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Want als ik weer begin te eten na 1 of 2 nachten dan smaakt alles veel intenser/lekkerder.
Dat herken ik wel, maar capsaïcine werkt volgens mij niet op de smaakpapillen.

Let me Google that for you (and me):

Capsaïcine is een alkaloïde dat de nociceptoren op de tong stimuleert. Deze receptoren zijn gevoelig voor hitte en pijn, waardoor capsaïcine een branderig gevoel geeft.

Maar verder vind ik het zeker een logische gedachtegang!

StraatPiraat

Badass junkie
Wat ik eens had, was dat de muren voortdurend een cryptische zin/tekst bleven herhalen. En dan bedoel ik iets als "de geit is gemolken".
Voelde best onheilspellend. Alsof er iets ergs stond te gebeuren, of net gebeurd was.
Precies deze, ik hoor al 5 jaar lang
"Kan jij het kippenluikje even dicht doen."
In tandem met
"Maar ik ... een andere hoek."
Dit begon na een lange binge, stond ik 4 uur 's nachts te douchen en begon de handdoek op de verwarming te zingen.
Sindsdien zingen objecten soms.
Vaak manifesteert het zich in een handdoek. Ik zeg soms ook wat tegen handdoeken wanneer ik ze gebruik.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Kan dat de idiosyncracy in mijn combi-magnetron verklaren.
Lukte na lange electriticiteit aflsuiting, afsluting wel even om borden te verwarmen, en toen plots spontaan toch weer de maximale magnetron output waar de borden niet tegen kunnen.

Heb ik zonder RC's te gebruiken het brein van de combi-magnetron gefrituurd ?

Eve's drop

Badass junkie
Na een goede binge s'ochtends naar huis en die koude frisse ochtendlucht door de neus inademen.

De hele wereld ruikt naar pep, en het brand ook ff de eerste minuten haha.

Verder is een droge boterham eten op hoge dosis speed ook niet altijd een succes, heb er weleens noodgedwongen eentje gegeten en werkelijk al het brood werd een bal die fuseerde met mijn gehemelte, dat was echt zonder een slok water niet los te krijgen haha.

En in het begin van mijn gebruik was pissen na wat dagen wakker zijn echt wel een opgave.

Dat zijn dan de redelijk onschuldige ervaringen, heb er ook zat die vrij duister zijn i.v.m. lang wakker en beginnende stimulanten psychoses, zoals denken dat je met veel meer mensen bent geweest dan werkelijk was tijdens een after, of de buren die gluren. Vage dromen na binges, of tijdens. Auditore hallucinaties, visuele hallucinaties.

Keep the dose low and know when to stop, dan blijft het bij een gevoelige tong en word het niet duister, want nachten doorhalen zonder de juiste maatregelen word na een nacht of drie vrij creepy.

Eve's drop

Badass junkie

Uren naar de muur turen, spiek spichtig zijn noemde wij dat haha.

MetalGuy

Badass junkie
Joaweh! (Jawel! Op z'n Drents)

Bij amfetaminen, waaronder ook het moederschip van die stimspace: speed, wordt je eetlust naast de droge mond überhaupt drooggelegd, wat bijdraagt aan het feit dat je dus niet óf nauwelijks kan eten. Om niet te spreken over de wondjes op de tong inderdaad.

Maar... als je stopt met gebruiken... Dan komt de eetlust harder terug dan wanneer je geblowd zou hebben. En we hoeven je denk ik niet meer uit te leggen waar dat dan door komt? Of wel soms...

je moeder

Wijs gebruiker
Hallo allemaal,

Ik denk dat als je paar dagen bezig bent geweest dat je mond en tong dan gewoon harstikke rauw zijn. Maw je mond is beschadig, het zijn allemaal kleine wondjes. De natuurlijke beschermlaag is dan weg en daarom bijt het zo.

Het zou ook nog iets met vet te maken kunnen hebben, dat je tong en mond in normale toestand wat vetter zijn.
Want met vet (door melk te drinken) kun je dat brandende gevoel ook opheffen.

Bovenaan