Speekseltest politie

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
@De Dunne Er zijn iig meerdere RC’s die positief aanslaan op amfetamine, heb ik namelijk wel eens getest.

Ik ben zelf wel eens benieuwd naar 6-APB. Ik zal nooit autorijden na een festival, maar ik ga mezelf wel een keer testen haha..

De Apotheker

Badass junkie
Sws die hard wiet met speed gebruikers zijn ze een stap voor..... Sorry meneer de agent maar speeksel dat is toch echt even geen mogelijkheid.

De Zandman

DF-koning
In NL zijn ze een tijdje geleden gestopt met het direct invorderen van een rijbewijs en gaat dit pas achteraf na de uitslag.
Noot:
Dit geldt dus niet voor een grove overschrijding van de grenswaarden voor alcohol.
Dan kan per direct je rijbewijs ingevorderd worden.
Met drugs weet ik dit niet, omdat pas na een bloedonderzoek bezien kan worden of, en hoeveel er in je bloed zit.
Alcohol promillage kan direct na blazen op het politiebureau worden vastgesteld, zodat hier wél een directe invordering mogelijk is....

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nu ik je toch spreek, 😜
Hoe zit dat met rc’s? Bij “ouderwetse” drugs is het bekend hoe lang je niet mag rijden. BV per benzo soort verschilt het erg maar het is zo te vinden. Coke, speed mdma etc ook.
Zal dus per rc ook erg verschillen. Weet jij daar iets van?
Ik zelf wacht bv bij alle rc benzo’s ongeveer 48 uur. Maar ja, bij bv echte Alprazolam mag je 72 uur niet rijden.
Voor rc-stims ook vindt ik ook niets.
Zelf vindt ik er niet echt wat over met zoeken.

Het gaat mij er niet om of het wel of niet detecteerbaar is in drugstesten.

Weet of vermoed jij er iets over?
Dat verschilt erg per RC. Waar je naar kunt zoeken is de halfwaardetijd. Dat is de tijd die nodig is voordat de helft van een hoeveelheid drugs uit het bloed is verdwenen. Als vuistregel kan je aannemen dat na 5 keer een halfwaardetijd de drug uit je systeem is, want dan gaat het nog om 3% van de originele hoeveelheid of minder.

Wat het lastig maakt is dat
1: de halfwaardetijd van rc's is doorgaans niet bekend omdat farmacologisch onderzoek bij mensen ontbreekt
2: benzo's doorgaans worden afgebroken tot andere benzo's die ook nog psychoactief zijn waardoor de halfwaardetijd misleidend kan zijn

Dus in zijn algemeenheid kan je hier sowieso niks over zeggen. Het verschilt erg per drug.

Ape

Badass junkie
Dat verschilt erg per RC. Waar je naar kunt zoeken is de halfwaardetijd. Dat is de tijd die nodig is voordat de helft van een hoeveelheid drugs uit het bloed is verdwenen. Als vuistregel kan je aannemen dat na 5 keer een halfwaardetijd de drug uit je systeem is, want dan gaat het nog om 3% van de originele hoeveelheid of minder.

Wat het lastig maakt is dat
1: de halfwaardetijd van rc's is doorgaans niet bekend omdat farmacologisch onderzoek bij mensen ontbreekt
2: benzo's doorgaans worden afgebroken tot andere benzo's die ook nog psychoactief zijn waardoor de halfwaardetijd misleidend kan zijn

Dus in zijn algemeenheid kan je hier sowieso niks over zeggen. Het verschilt erg per drug.
Ik ben oprecht benieuwd hoe je aan zo veel informatie komt. Lijkt wel of je overal een antwoord op hebt 😛 Ben je scheikundige?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben oprecht benieuwd hoe je aan zo veel informatie komt. Lijkt wel of je overal een antwoord op hebt 😛 Ben je scheikundige?
Haha nee helaas. Scheikundigen houden zich alleen maar bezig met stoffen maken of analyseren, terwijl het veel interessanter wordt als je erbij bedenkt wat die stoffen doen in mensen en wat die mensen dan doen in de maatschappij.

Dirkdirk

DF-koning
Haha nee helaas. Scheikundigen houden zich alleen maar bezig met stoffen maken of analyseren, terwijl het veel interessanter wordt als je erbij bedenkt wat die stoffen doen in mensen en wat die mensen dan doen in de maatschappij.
Dat vind ik juist minder interessant, ik ben meer geïnteresseerd in de bouw van die chemische stoffen, hun elementen, atomen, straling, etc.

Alles waar je geen flikker van ziet eigenlijk.

Bovenaan